Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, mars 04, 2009

Us Now

Gleder meg til å være med på filmvisning og paneldebatt med Sermo Consulting. De av dere som er opptatt av sosiale medier kan følge med i flere kanaler via hjemmesidene deres.

Debatt: Velkommen til Facebook-demokratiet
Vi stiller spørsmålet: Kan vi alle regjere? Hva er konsekvensene av sosiale medier for det politiske Norge, for den norske staten, bedrifter og organisasjoner? Hvilke demokratiske muligheter ligger i de sosiale mediene? Og hvilke utfordringer står vi overfor i Facebook-demokratiet?

UsNow
Arrangementet åpner med en visning av dokumentarfilmen “Us now” (Skandinavisk premiere), om de vidtrekkende implikasjoner sosiale medier vil få for samfunnet vårt.

Filmen viser dette gjennom en rekke eksempler fra Storbritannia på hvordan borgere har gått sammen om å styre større og mindre prosjekter og hvordan sosiale medier påvirker oss allerede i dag. Filmens sentrale spørsmål er nettopp: “Can we all govern?”

FEST: Etter film og debatt fortsetter vi til Posthallen der det blir fest utover kvelden - Oslo Tweet-up og Social Media Meet-up Winter 2009. DJ, rimelig barmeny og generelt hyggelige priser i baren.

Panel
Bård Vegar Solhjell, blogger, kunnskapsminister og nestleder i Sosialistisk Venstreparti
Heidi Nordby Lunde, blogger og Høyre-politiker
Jan Omdahl, mediekommentator Dagbladet
Lillian Olsen, daglig leder Halogen AS
Thomas Tangen, partner Sermo Consulting

3 kommentarer:

Anonym sa...

John Stewart hadde en litt morsom greie om twitter her om dagen:

http://ccinsider.comedycentral.com/2009/03/03/jon-stewart-and-samantha-bee-show-us-their-twitters/

Anonym sa...

Jeg var der, syntes det var svært interessant (men så anses vel jeg å være en freak!) og har skrevet på bloggen min om det.

Takk for dine konstruktive innlegg i debatten etterpå. Det var lett å høre at du har erfaring på området :-)

Elg sa...

Dei norske edderkoppane er nok ikkje så mannevonde. Dei er veldig små, og eg trur ikkje at gifta deira er noko særleg farlege for menneskjer. Dessutan er dei flinke til å byggja! Eit edderkoppnett er jo nesten det same som kunst. Alle dei små trådane blir vikla forsiktig saman, og resultatet blir eit byggverk som absolutt gjer nytte for seg. Berre tenk på kor mange fluer og mygg som endar sine dagar i edderkoppnettet! Fluer kan jo vera svært plagsame om sommaren. Dei har ein lei tendens til å setja seg i grautskåla. Då vil eg mykje heller ha ein edderkopp buande på altanen!