Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, august 05, 2005

Drinker

Det skjedde i de dager da Trondheim by hadde en skjenkelov som ikke tillot servering av drinker etter klokken 01.00. VamPus, som jo setter pris på de mer fuktige elementene her i livet, hadde inntil da klart seg fint med vin og øl. Men da serveringsdamen minnet oss om skjenkeregelen like etter midnatt, tenkte VamPus at bare fordi man ikke har hatt lyst på drinker frem til nå så kan jo det fort endre seg.

Best å være på den sikre siden. VamPus kjøper et brett med drinker. De så så ensomme ut der de sto - nymiksede og kalde, med vanndråper perlende på utsiden av glasset. Fristelsen ble for stor. VamPus helte ned drinker som en dromedar som angriper vannhullet etter to måneder i ørkenen. I det klokken slo 01.00 var i grunn VamPus tanket opp såpass at hun til følgets store forbauselse tok vesken sitt og satte en ustø kurs mot hotellet - som lå fem minutter unna. Hun gikk og gikk uten noen idè om hvor hun var - bortsett fra at tettheten av barter antydet at hun var i Trondheim. Endelig fant hun sitt hvilested for natten. I resepsjonen sitter gjengen - som forundret registerer VamPus ankomst - to timer etter at hun forlot det opprinnelige vannhullet.

Hører med til historien at da jeg endelig krabbet bort til rommet mitt, satt en bekjent to dører bortenfor å klaget over at han ikke fikk tatt ut penger av minibanken. Han satt med nøkkelkortet til hotellrommet... Godt det ikke bare er meg..

Vent litt...drinker... fredag.. Øy!

PS! Mango Mojito på Cafè con Bar, mikset av den svenske mannlige bartenderen (de andre er udugelige). NAM!

Ingen kommentarer: