Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, august 05, 2005

Sex og dating

VamPus kan ikke tenke seg noe pinligere enn å date. VamPus har større tro på tilfeldig sex i fylla. Da har man gjort seg ferdig med det. Velger man å date etterpå så er det jo greit - da vet man sånn cirka hva man får. Kanskje ikke et livslangt forhold - men på en annen side; mens man venter på "Mr. Right" så kan man jo hygge seg med "Mr. Right Now"?

På date blir man målt opp og ned, fra hva man har på seg til hvordan man spiser. Samtalen går tregt, og man prøver å vise seg fra sin beste side. Det er i grunn litt som jobbintervju - bare med større fallhøyde. Ett fremtidscenario er å ende opp som husmor med to snørrunger og en mann hvis ambisjon er å få i seg en kasse øl under tippekampen. En jobb kan man tross alt si opp. Sluttpakka fra et kjipt forhold frister mindre enn seks måneders lønn + laptop m.m. Har man en one-night stand så er fremtidsscenarioet primært sex. Så er det om å gjøre å ikke spy på teppet i entrèen når man krabber fylleparanoid hjem (før han våkner) dersom man er oppegående nok til å skjønne at ens batteridrevne innretning i nattbordsskuffen både har mer personlighet og evner. Øhm..ikke at VamPus har en sånn..batteridreven innretning...men hun har...øh...hørt at de finnes.

Kremt... Ihvertfall. Dating. Restaurant og treg samtale. Bortkasta penger. Ikke "bør" man drikke uanstendig mye heller. Kjedelig. Kjeeeedelig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det som er kjedeligst med dater er at alle oppfører seg så pent synes jeg. Jeg har prøvd dette noen ganger og lært meg at mine dater har tre faser. Og man går gjennom en intervju runde som er kjempe kjedelig. Så er det å forsøke febrilsk å finne noe å prate om, så ender man ofte med å prate om en kjedelig vg/dagbladet artikkel (eller verre dagsavisen) så er det tredje fasen som er litt underholdene. Da har jeg stort sett kjedet meg så lenge at jeg må se om hun ler av leking med mat, bestikk el. lignende, eller den kjente valrossen med sugerør.(ja jeg tar med jenter på classy steder med sugerør) Hvis de ikke gjør det (noe som gjelder overraskende mange) så er det over og ut. Gjør de det så er nesten daten reddet. Det som kan redde daten er hvis de starter å gjøre det samme. Jeg er lett og glede sånn sett.

Anonym sa...

oi så langt det ble... blir et eget innlegg på min blogg dette føler jeg...

VamPus sa...

Kent, min venn. Ser for meg to VamPus-scenarier her; enten gripe desperat etter flasken med vin (eller bestille en ny en) i det du stikker sugerørene i nesen - eller unnskylde seg fra bordet for å gå å pudre nesen - noe VamPus også gjør - i taxien på vei til en bar, langt langt vekke ;-))

Visste ikke at de hadde bestikk på McDonald's?

Anonym sa...

Åååh det er derfor de forsvinner. Hmm lurer på om jeg skal ta dette til etterretning eller bare fortsette som før.

Nå skjønner jeg plutselig hvorfor dating ikke har vært en stor suksess for meg….

Anonym sa...

I likhet med Kent følger jeg også opp denne:

http://kynisme.blogsome.com/2005/08/06/alkohol-dating-og-sex/