Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, august 11, 2005

Pinlige feilkjøp

I motsetning av hva venner og kjente måtte tro, er ikke Shakira-cd'en et feilkjøp men faktisk en bevisst investering. Venner av VamPus (forøvrig et meget passende navn på en organisasjon om man må få si det selv) har observert henne Shakira-mood; når VamPus oppnår en tilstand der hun tror at hun både kan synge OG dertil synge på spansk, noe som ved ettertanke antakeligvis ikke er helt i overenstemmelse med virkeligheten. I tillegg har VamPus en cd av Celine Dion, en av Shania Twain og hele to Spice Girls cd'er (som hun er meget stolt av). VamPus har selvsagt hyllevis med politisk korrekte plater dersom musikkpolitiet skulle komme på besøk - dette kan vi komme tilbake til..

MEN. Noen feilkjøp er det. Eksempelvis P.O.D. De ser ut som skikkelig barka California-rockere, og VamPus kjøpte CDen i god tro. Det skulle vise seg å være litt mer "tro" enn VamPus satte pris på. Opptatt av tekster som hun er, satte hun seg ned og leste heftet. Da oppdager hun til sin store forferdelse av bandet er får i ulveklær; kristne rockere. Bandet takker Jesus og konene sine, og tekstene er sammenhengende hyldninger til Gud og livet. Urk! Villedende markedsføring! Forslag til denne cd'ens endelikt tas i mot med takk.

Ikke lenge etter hadde Creed også en ganske bra låt som gjorde at VamPus kjøpte plata. Og igjen, lytter til teksten og finner ut at de synger om å få barn. Dobbelturk! Alle som kjenner VamPus vet at hun nærer en sunn skepsis til barn .

Andre pinlige musikkting? Jo..ørm..*rødme*..radioklokken står på Kanal24..

2 kommentarer:

Undre sa...

Uff, CD-feilkjøp er grelle greier. Jeg husker jeg i et øyenblikks sinnsforvirrelse kjøpte Yakida... dette er over ti år siden og jeg var bare et lite fjortisfrø, men det er pinlig fremdeles...
Meget pinlig...

Anonym sa...

Shakira, javel. Det kan vel til og med hende at jeg kan finne et støvete eksemplar av "Laundry Service" i en bortgjemt skuff selv..kremt... Men Celine Dion!? I rest my case.. Har du sett den ekstremt tacky boken hun har gitt ut med babybilder(?!) UUrrgghhh!

Klarte heldigvis å styre unna Creed, og gjennomskuet "Arms wide open" eller noe sånt i sin tid..litt stolt av det nå ja.. Det grelleste jeg har investert i på musikkfronten er forøvrig en LP (ja, jeg samler på vinyl..) med Samantha Fox på den ene siden og Sabrina på den andre. Den plata tar i tillegg opp ca. 40 cm i platehylla mi ;o)