Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, juli 14, 2008

Rikets røster?

Man vet man har nådd bunnen når man er avbildet sammen med folk som Petter Stordalen, Marianne Aulie, Stein Lillevolden og Jan Thomas på forsiden av A-Magasinet som "rikssynser".

Sukk.

Sistnevnte har for øvrig følgende analyse av livet, døden, krig og fred og sånn i avisen for "sterke meninger":

Hvis alle brydde seg litt mer om håret sitt, kunne verden vært et bedre sted, mener Jan Thomas.
Men VamPus er enig i hans siste råd til norske kvinner: Du kan aldri ha nok sko. Om man ikke er dyp, så kan man i hvert fall ha et dypt skoskap...

18 kommentarer:

Knut Johannessen sa...

Jeg vurderte å sende deg en gratulasjon, men da jeg så nøyere på selskapet du var havnet i, tenkte jeg at en kondolanse var mer på sin plass. Av frykt for å strø salt i såret, avsto jeg begge deler. :-)

Anonym sa...

Hva med å stevne A-magasinet for retten for ærekrenkelse?

Anonym sa...

Nåja, eg synest du kan vere litt stolt, eg (kanskje du til og med er det ...). Såvidt eg kan sjå er der fleire fornuftige røyster som er representerte (+ ganske mange som eg ikkje anar kven er ...). Men det er klart at dersom føremålet med biletserien er å vise mangfaldet av "rikssynsarar" så ligg det jo i sakens natur at ikkje alle ynskjer å bli assosiert med einannan.

Anonym sa...

Jeg prøver å forstå hvordan du kan havne på en slik liste. Du er jo nesten usynlig i norsk mediebilde. F.eks. et søk på ditt navn i store norske aviser gir jo bare noen par treff.

Terje Pedersen

Anonym sa...

Jeg burde egentlig ikke skrive her siden du hører på Shakira og Linkin Park. Noen kan komme til å tro... ja det de tror om folk som er avbildet med Jan Thomas og sånn. Men fordi du også hører på Depeche Mode, er det sikkert greit.

Anonym sa...

Nå har ikke jeg sett papirutgaven (eller forsida), men ingen av Petter Stordalen, Marianne Aulie, Stein Lillevolden og Jan Thomas er jo faktisk nevnt i artikkelen i det heile tatt. Og jeg trur ingen med vettet i behold ville kalle noen av dem for rikssynsere (ikke demsjøl heller) -- om noe, er de "fagidioter". Agurkstoff av klasse, spør du meg.

Ferdig med "diett" snart? På neste tirsdag, for eksempel?

(Bedugga, jeg? ALdri.)

Sondre Olsen sa...

Jeg kommer nok aldri til å skjønne det vannvittige behovet ditt for å skaffe mer skotøy hele tiden.

Nesten 60 par sko?

Finnes sikkert ikke en søppeldunk som er dyp nok til å romme dem. Dessverre.

Anonym sa...

Dakkar liten!
Du skal ihvertfall vite at vi føler med deg.

Men ikke ta deg nær av det, du. Du vet jo hvor grusomme sånne aviser kan være.

VamPus sa...

vox: Takk for omtanken!
anonym: I USA, kanskje - men rettsvesenet er så seriøse her hjemme..
Jostein: Mangfold. Jepp.
senikk: Kan du tenke deg noen andre medier enn norske aviser som kan være relevante?
Kristian: Alle som liker Depeche er kule. Sånn er det bare.
tiram; Ferdig? Har så vidt begynt. Men neste uke er jeg i Skottland + Belfast, så etter det en gang :-)
sondre: En kvinne kan aldri bli for tynn eller ha for mange sko.
ivare: takk for sympatien ;-)

Anonym sa...

Forbanna Jan Thomas!
Altså se på den botox befengte bygde klatten! Norge hadde vært et mye bedre sted uten han i media, skal gå og "bestemme" hva som er mote eller ikke! Tarmskylling eller bæsjpushing eller ikke, hvem bryr seg om det? Er det noen gang bevist at Jan Thomas kan vise andre uttrykk enn og smile? Gi meg bevis på sur, lei seg, rabiat osv ansiktsuttrykk.

Altså lurer egentlig på hvor mange som går rundt og har dårlig selvtillitt pga motesynsere og andre kjendiser som går og skryter på seg den ene dietten etter den andre for og bli kvitt de små peanøttgrammene med fett de har på magen, liksom som "unlike you i`ve got a career to think about".
Kansje litt krasst men lurer samtidig på hvor mange som går rundt med selvmordstanker pga kjendiser som er så flotte og fine så man skal være som dem og ingen andre, man skal tenke på hvor mye makt kjediser har på utrulig såre tenåringer som alltid får fortalt av riks synsere hvordan man skal være. Og veier du litt mer enn idealvekta i forhold til høyden din er du "feit". I dag får man ikke være den man er, man skal være som kjendiser. Ta den operert reklamen for noen år siden, "operert, operert, operert, operert" i dag er det "jan thomas, jan thomas, jan thomas, jan thomas"!

VamPus sa...

Altså, JEG synes at det strålende at Jan Thomas har sin nisje - jeg ønsker folk suksess, og dersom det er dette som engasjerer han så gjerne for meg.

Når det er sagt så brukte en av gutta i Studio 5 en time på å roe seg ned etter at JT hadde vært i studio. Han satt og freste om barn som sultet i India og å bruke 80 000 på botox i trynet. Kan ikke være helt uenig i det heller :-)

Anonym sa...

"Kan du tenke deg noen andre medier enn norske aviser som kan være relevante?"

Ja, men kommer an på hva du sikter til det, hvis det er din opptreden på en knøttliten kanal kalt FEM i et program kalt Studio 5 som nesten ingen ser på så ler jeg. Bare noen å 20-tusen seere per program i snitt er ikke akkurat noe å hoppe i taket for.

Terje Pedersen

VamPus sa...

senikk: Men lille venn, du som skal starte en egen avis for "gravende borgerjournalistikk" aspirerer vel til å komme på listen selv. Og når du har gjort det så er jeg sikker på at du overtar lett plassen min på listen. I tillegg til å jevnlig kommentere nye medier og blogging på TV og radio, som var det jeg siktet til når jeg skrev andre medier.

Men fortsett å spre ditt gode humør rundt - det settes sikkert stor pris på blant alle leserne her :-)

Anonym sa...

Senikk:
Vampus har da ikke bare figuret i Studio 5, men også deltatt i media forøvrig. Eks. diskusjonsprogrammer i TV 2, NRK TV, radioprogrammer, innlegg og intervjuv i presse, magasiner og ukeblader. Vært skribent i diverse blader osv. og andre ting jeg ikke har fått med meg

Anonym sa...

Stordalen tenker vel sitt nå som du er avbildet på samme forside som ham, hva...?!

Anonym sa...

SENIKK kommenterer med et surt innlegg -som om det var Vampus selv som valgte å la seg pryde A magasinets forside. Det er vel magasinets redaksjon som er rette adresse for din kritikk. Ikke Vampus eller andre som havnet der uten vitende og vilje. Dessuten, bak innlegg som ditt er det som oftes misunnelse som ligger bak. Ha en misunnelsesrik dag. :-(

Anonym sa...

Ellers er det jo tydeligvis viktig å høre hva kjendiser har å si om ting og.

Det er jo mye mer viktig å høre hva de har å si, enn andre dumme gjennomsnittsfolk som ikke har intelligens nok til å bli kjendiser.

Et utvalg observasjoner jeg har gjort i det siste:

---

[b]Tror ikke på røykeforbud i parken[/b]
"FOR PARKRØYKING: CSI-stjernen A.J. Buckley mener folk må få røyke i parken, selv om han ikke røyker selv."
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=193938

--

[b]«Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene?»[/b]
"Kjendisfedre uenige

Flere norske fedre mener det er en selvfølge at også mannen skal trille barnevognen.

- Det er ikke noe mer feminint å trille ungen enn å bære den på rygg, sier tidligere rallysjåfør Martin Schanche."
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=193705

---

[b]Homofile kjendiser fornøyde med helsevesenet[/b]
"IKKE OPPLEVD HELSEHOMOFOBI: Kine Hellebust, Per Sundnes, Linda Medalen og Siri Sunde er fornøyd med måten de er møtt på av helsevesenet"
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=193514

Anonym sa...

..og mine [b]..[/b] var mislykkede forsøk på fet skrift og blanding av hvordan det gjøres i ulike blogger :P

Ellers ser jeg nå at VG også har klart å komme med enda et nytt ord: helsehomofobi. Ordsaus gratulerer!