Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, november 07, 2005

Landgreven

- Kryssord, foreslår VamPus hjelpsomt, er kryssord det andre?
Landgreven har akkurat sagt at det er to ting her i verden han er virkelig god til. Det ene er å lage mat. Landgreven ser betuttet på henne før han ufortrødent fortsetter å omtale seg selv i rosende ordelag. Han sier han vet om en verdensvant mann som kan håndtere en kvinne og er flink til å lage mat, nyte vin og som kunne tenke seg å invitere VamPus på middag. Hun svarer at dersom han støter bort i denne mannen så får han heller si fra, og ser desperat bort på Viseministeren, Otters og Rådgiveren som står og gliser med hvert sitt glass champagne uten mine til å komme til VamPus’ unnsetning. Vi er i bursdagsfest hos Vinsmakeren på Majorstua.

VamPus klarer til slutt å åle seg løs for å gå ut i stuen der en film om legemiddelsindustriens store sønn, Elvis, vises på veggen. VamPus fyller glasset fra en av flaskene som ligger til kjøling i et gedigent stålfat med is og vann. Hun kommer i snakk med den usedvanlig kjekke og sjarmerende naboen til Vinsmakeren og har det som fisken i vannet helt til kona hans (’faen, har du KONE?’) tar med seg venninnegjengen ned fra leiligheten to etasjer over. De er tynne, hypermoderne og blonde. Grmf. VamPus går grettent tilbake til kjøkkenet hvor hun med nød og neppe unngår Landgrevens famlende tentakler og setter seg ved kjøkkenbordet hvor flere sitter og prøvesmaker edle dråper. En vantro VamPus ser på at noen heller vinglasset ut av vinduet for å smake på en ny. Dette viser seg å være vanlig på vestkanten. Når VamPus griper etter en nesten full flaske blir hun stoppet av en som sier at vinen ikke er god. Noe sier VamPus at det ikke er noe galt med vinen bortsett fra at den antakeligvis noe av det billigere som blir servert og skjenker seg derfor et stort glass. ”Tøys,” sier hun mens hun tar en drabelig slurk. ”Denne vinen har jeg drukket kassevis av, den er helt utmerket”. De andre imponeres utvilsomt av VamPus' kompetente analyser av det de har i glassene (”hint av gymsokk”, ”anelse grønnsåpe” etc). Når Otters antyder at klokken er over fire, har i grunn VamPus fått nok og tasser velvillig etter for å hente jakken sin og klarer å smette ut av døren før Landgreven får en sjanse til å følge etter.

*Sukk* Så til han som spurte om VamPus var pen under dette innlegget kan hun om ikke annet si at hun har en magnetisk tiltrekningskraft på middelaldrende menn som ønsker seg elskerinner... kanskje det er parfymen..

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ler så jeg gråter (ikke særlig vanlig)... er ikke verden herlig...LOL

Anonym sa...

Jeg var nok ute i samme ærend som landgreven da jeg spurte om du var pen. Eller, jeg hadde ikke akkurat elskerinne i tankene, men jeg ble nok litt nysgjerrig på kvinnen som er vamPus etter å ha lest bloggen din en stund.

PS. Hvordan virker parfymen din på dem som er rundt 10 år yngre enn deg?

Herodotus sa...

Helle vinen ut av vinduet!! Det er dog ikke dannet opptreden her på Vestkanten. Jeg...jeg skal skrive en klage i Vestkantavisen, skal jeg! Ufs, ufs.
Nu må jeg ha noget styrkende for hiertet efter den påkjennelse å lese noget sligt.

Anonym sa...

Landgreven ser betuttet på henne før han ufortrødent fortsetter å omtale seg selv i rosende ordelag.

Må. slutte. å. le. høyt. nå.

Eller lukke kontordøra. Sånn. Skulle til å foreslå at yngre menn kanskje kunne være noe for Vamp, men ser at andre her allerede er på saken ; )

Ghost of Goldwater sa...

Landgrevens beduggede fremstøt overfor Vampus er vel et av historiens beste eksempler på hvorfor man ikke bør drikke alkohol... stakkars mann!

Anonym sa...

vampus har en blogggroupie... det har alltid jeg ønsket meg merker jeg.

Anonym sa...

VamPus, er det ikke stort sett sent på kvelden at de middelaldrende mennene slår til? Og da er det vel heller lukten av øl, røyk, vin etc. som tiltrekker dem, enn duften av parfyme? Løsningen: Slutt å røyke, slutt å drikke; kort sagt: Slutt å være VamPus.

Men om Orlando blir mer tiltrukket av en avholds, ikkerøykende "VamPus" vet jeg ikke.