Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, november 17, 2005

VamPus gifter seg..

.. nesten.. Over to tusen har vært inne på min profil for å finne ut mer om VamPus... syke syke mennesker. Nuvel. Tenkte derfor å more dere med historien om da VamPus skulle gifte seg.

Dette fant sted en stund etter at VamPus hadde kommet hjem etter seks måneder i det store utland. En god venn som hun ikke hadde sett på lenge kom inn på Barfly der VamPus med flere hadde prøvesmakt store deler av det uoffisielle barkartet til Fredrik. VamPus med flere var således et godt stykke unna edru og i ren lykke over å se sin kjære venn kaster VamPus seg gledesstrålende inn i armene hans.
- Du, vi burde egentlig gifte oss, sier hun mens hun veiver på bartenderen. Han.. altså ikke bartenderen, men han han .. ser litt skjevt på VamPus.
- Ja, jeg elsker deg jo!
VamPus hoster opp en halv Cosmopolitan og svarer; Høh?
Men det var jo en slik fortreffelig kveld og hjernen til VamPus for lenge siden var koblet om fra spydige replikker, via ondskapsfulle kommentarer, til fårete fnising. Så da han tok henne i lanken og leide henne hjem fulgte hun (antakeligvis) syngende etter.

Hele dette gifte-greiene var som omtrent som en drink spriten har forduftet fra; bare et fuktig minne om noe som kunne vært morro. Men HAN husker. Og VamPus tenker som så at, tja..hvorfor ikke, og foreslår at vi bare tasser ned på Tinghuset og får det overstått. No can do. Ikke kan man, ikke vil han. Dermed inntreffer dette;

VamPus (småfull, på fanget hans); Det som er så kult, vet du, er at ingen av oss er så veldig opptatt av å få barn. Dermed kan vi heller reise jorden rundt og oppleve ting!
Han: VamPus, da.. Jeg har vel aldri sagt at jeg ikke vil ha barn!

To uker senere var VamPus i ny jobb, med nytt mobilnummer, ny mailadresse, nytt liv. Og er fortsatt ugift.

Her er forøvrig omstendighetene vi møttes under to år senere.. Er det rart man drikker?

15 kommentarer:

mediekritikk sa...

Urk, du trekker frem dårlige fyllaminner jeg trodde jeg hadde fortrengt.

Softtag sa...

Jeg er rørt.., viste ikke at du..

Anonym sa...

Neat. Jeg trenger jo nesten ikke bøker. Hadde du oppdatert oftere (ok, det er kanskje vel mye forlangt) hadde jeg fått dekket omtrent alle mine behov her :oD Spenning, romantikk, flauser, stå på humør og humor.

Ghost of Goldwater sa...

Liker reising, hater unger... du skal se det blir OSS TO til slutt! Præhæhæhæhææææ!

Vi hadde vel nesten fortjent hverandre, for våre synders skyld...

VamPus sa...

Mediekritikk; erm..du er ikke..han?
Delirium; takk, takk.. Det er dessverre mer å ta av.. får dosere det ut etterhvert ;-)
Ghost: In your dreams! Eller var det mareritt?

mediekritikk sa...

Hehe, heller tvilsomt jeg har vært involvert i denne episoden, men når jeg leste innlegget ditt kom jeg plutselig på altfor mange episoder fra mitt eget liv som jeg trodde at jeg hadde fortrengt. Uten å gå mer i detaljer.

Anonym sa...

Følgende leveregel har hjulpet meg mang en søndag:

Det man har gjort i fylla, har man ikke gjort. Basta.

VamPus sa...

Kynikeren har en god leveregel som sikkert både mediekritikk og VamPus kan sette pris på...

Blåblogg sa...

that reminds me, jeg trenger mer Zyrtech, og pollensesongen er over... Fungerer det å si til legen at jeg har abnormt mange potteplanter hjemme mon tro?

VamPus sa...

Blåblogg; vet ikke om det hjelper å si at du har et cannabis-herbarium hjemme, men Zyrtec får du kjøpt over disk - men bare 7 tabletter av gangen.

Blåblogg sa...

jeg vet, men ikke de koselige 100 pakningene...gir en god trygghet å ha så mange. (jeg har også pollenallergi, så grøftefull i pollensesongen går som en lek.)

Anonym sa...

Blåblogg: Eller du har begynt å reagere på katten som din mor har fått - og trenger zyrtec slik at du overlever når du som den gode sønnen du er tilbringer mye tid hos henne. Eller noe.

Blåblogg sa...

Dette har du gjort før delirium....

Anonym sa...

Tja... er du sikker på at det ikke var litt sjenking på Rådhusplassen først? Men for all del, hvorfor ødelegge en god historie med fakta.

PS! Er det rart man drikker?

Anonym sa...

Nope - man har da vett nok til å hente ut så mye av pollenmedisinen at den holder for fyllekuler utover vinteren ;o) Derimot har jeg bodd i kollektiv en del og er utspekulert av natur.