Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, november 23, 2005

Næ næ næ næ næ næ..

VamPus er nominert til Gullbloggen, VamPus er nominert til Gullbloggen.. næ næ næ næ næ næ.. *dunk* AU! Slo hodet i pulten..

Normal nå. Stem på Drusilla!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg som hadde tenkt til å dra igang en skikkelig skitten valgkamp mot høyreavvikerne. Vel. Jeg skjønner at du har innsett rekkevidden av min trussel om at vinneren må besørge champagne på Bjørn og meg ; )

Simon T sa...

Flink pike !

Anonym sa...

Dere har alle tre fantastisk gode blogger. De tre eneste bloggene jeg faktisk stadig leser.

For å rangere dere utfra mitt ståsted, så gir jeg dere følgende karakterer:

Politikk
Bjørn: 6
Vampus: 4
Drusilla: 3

Humor
Drusilla: 6
Vampus: 5
Bjørn: 2

Bjørn er absolutt favoritten når det kommer til politikk. Det er ikke så innmari mange humoristiske poenger der (og jeg liker ikke det i en debatt) - mens Vampus og Drusilla er *morsomme* i tillegg..

Anonym sa...

Grattis VamPus...

*misunnelse, misunnelse*

Jeg har allerede stemt og det ble selvsagt på deg...

LilleNille sa...

LilleNille har gitt sin stemme til VamPus, selv om VamPus tydeligvis er et heterotroll :))

Anonym sa...

"Bare for å ha sagt det - jeg synes det kan være underholdende å lese de smånevrotiske kaffetankene til to single stiletthælefeminister på 30+- fra Oslo om barna jeg kanskje skal få, feriesteder jeg har vært, likestilling og feminisme, klær og sko jeg liker - kort sagt, MEG, MEG, MEG - men å blande dette sammen med hva som er de beste politikk- eller nyhetsbloggene i landet er bare en fornærmelse mot lesernes dømmekraft."

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/11/23/450221.html

Kanskje litt krast, men jeg er ganske enig. Det er en god blogg, men å nominere den i politikk/nyheter som en av Norges best blogger blir litt drøyt.

Anonym sa...

Delvis enig i kritikken anonym refererer til. Bloggen er litt lite fokusert omkring politikk til å rettferdiggjøre en nominasjon i den kategorien. Åpen klasse hadde kanskje passet bedre.

Mon tro om ikke nominasjonskomitéen har misforstått, som denne AP-mannen som herjer i kommentarfeltet i forrige innlegg, og tror dette er en rød kvinne som skriver ironisk. Sitter Marie Simonsen i komitéen?

Men for all del; prispengene på 10 000 kronene fortjener VamPus. Etter VISA-regningen er betalt har hun mindre å rutte med i måneden enn den jevne trygdemottaker...

Unknown sa...

Jeg er enig i at det er litt vanskelig med kategoriene, men vil ellers stemme på både Vampus og Hjorthen :-)

Herodotus sa...

Grattis VamPus! Du fortjener en flaskeopptrekker. Hva man ellers mener om det du mener at man burde mene, så mener jeg at du sikkert mener det vel, og at dine provokative artikler er gode til å vekke debattånden i noen og enhver. Vel fortjent om du vinner, er min mening.

Anonym sa...

Gratulerer, boksåpner er sendt som gratulasjonsgave i posten. Nå er det bare for deg og holde din del av avtalen...

lotten sa...

Jeg registrerer at nominasjonen av VamPus og Drusilla provoserer, men å påstå at de ikke skriver politiske blogger det må jeg si at jeg synes er ganske friskt.
Drusilla har bloggerbyens mest markante feministiske blogg, mens VamPus har den mest spissformulerte og aggressive blåbloggen. Hvis man mener at disse bloggene ikke er politiske stiller jeg meg temmelig undrende til hvilken definisjon av politikk kritikerne legger til grunn.
At begge to har skarpe og vittige penner i tillegg gjør VamPus og Dagens Onde Kvinner til to blogger som utmerker seg betydelig i bloggerbyen.
Forøvrig vil jeg påpeke at kategorien er Nyhet/Politikk (jf: informasjon om Gullbloggen fra Bente Kalsnes).

(PS: "To single stiletthælefeminister"? Vel vel, fascinerende at kritikerne også er opptatt av bloggernes sivile status, men det er da vel bare den ene som er singel...)

Anonym sa...

Kjør på! God blogg og litt spenning i hverdagen for bloggeren. Hilsen stor venn av bærturen...

VamPus sa...

Takk for alle kommentarer! Er egentlig litt overrasket over den politiske selv - Bjørn, hablog, October, Amerikanske Tilstander m.fl er noen av mine favoritter innen den sjangeren. Å si at VamPus Verden ikke er politisk er vel drøyt, men den er og skal være en blanding. Men jeg skulle gjerne visst hvem anonym synes er Norges beste politiske blogger (som ikke er betalt av VG eller Dagbla'), kunne vært interessant - om ikke annet for å få flere å lese.

Ellers var Hjorten en klar ener i åpen klasse, og bærturen uovertruffen i U20 - anbefaling herved gitt!

Hans P Fosseng sa...

Gratulerer med nominasjonen, stemme er herved avgitt! Er egentlig litt usikker på om bloggen din er kategori «politikk», men i og med at Hjorten fortjener en stemme i «åpen klasse» er det jo forsåvidt greit kategorisert likevel.

Anonym sa...

Moro er mest artig.

Blogger om politikk eller religion med megalange innlegg sett fra bloggers ståsted er ikke fullt så artig.

Bitende humoristisk sarkasme er ofte veldig artig.

Champis til Vampis.

Elise sa...

Gratulerer! Velfortjent! Skål! Awards are for winners! osv! :-)

Softtag sa...

Gratulerer Vampus!
Det er velfortjent.

Jeg har blitt inspirert av dine innlegg, og jeg har hatt noen saftige diskusjoner på din blogg.

Lykke til videre.