Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, november 22, 2005

Ungkarstrikset

Min ve.... hm... bekjente, Ghost, så veldig overrasket ut da VamPus innviet han i det såkalte ungkarstrikset. Siden han er så innmari glad i VamPus valgte han å sitte utenfor Steamen pakket inn i ulltepper slik at hun kunne drikke og røyke samtidig. Det manglet i grunn bare at han siklet for at bildet av den onde støttekontakten skulle være komplett. Mens han satt og ropte ukvemsord til forbipasserende (egentlig bare "Jan" til en han trodde han kjente), ønsket VamPus å rope "stopp tyven" hver gang noen løp forbi for å rekke en buss. Det hadde vært morsomt..

MEN; ungkarstrikset. Jo. Man tager en tilfeldig partner med seg hjem, men i det man setter nøkkelen i låsen erindrer man at leiligheten i grunn ikke har vært ryddet og vasket siden den gang Ålesund brant og at den ikke er presentabel for annet enn skadedyrkontrollen. Og knapt nok det. Gode råd er dyre, og det beste er å gi fra seg et høyt gisp i det man slår på lyset og utbryte "å, nei - jeg har hatt innbrudd". Det forklarer selvsagt ikke nødvendigvis oppvasken på benken eller glassene på bordet siden forrige nachspiel, men kan gi en tilforlaterlig begrunnelse for at klær, papirer og andre ting er strødd over hele leiligheten.

Ungkarstrikset. Brought to you by VamPus.

9 kommentarer:

Blåblogg sa...

Jeg bruker dette trikset på meg selv daglig når jeg låser meg inn i leiligheten. Se det, her har det jammen meg vært innbrudd, jaja jeg får rydde siden.

Det gjør det litt enklere å komme hjem.

VamPus sa...

Drittsekken har tydeligvis erfaring - "en venn lånt leiligheten".. Høres jo mer tilforlatelig ut da?

Tror jeg med stor suksess kan bruke ungkarstrikset på meg selv ja..

Mathias sa...

Dette er jo bare komikk, hadde egnet seg som en sktetsh hos Otto Jespersen!

Anonym sa...

Det er jo svært enkelt å slippe å rydde. Det er jo bare å la være å rote.
La ting ligge på riktig plass hele tiden. Og når du henter frem noe, legger du det tilbake til riktig plass etter bruk.

F.eks men henter en øl fra kjøleskapet, og etter at den er konsumert setter man tomflasken på det stedet der tomflasker står og......pokker, det er jo å rydde??

Vel der røyk den teorien.

Anonym sa...

Skulle man begynne å innse at den tilfeldige partneren ikke ser ut i det hele tatt uten tunge ølbriller og at vedkommende må dumpes koste hva det koste vil kan man prøve seg på en "Det ser kanskje litt jævlig ut inne - har ikke fått vasket siden forrige nachspiel fordi jeg satt i varetekt et par uker grunnet noe voldtektsgreier".

Anonym sa...

Prøv heller denne; Beklager rotet, men jeg har lånt bort leiligheten til min deprimerte og alkoholiserte fetter i noen dager mens jeg har vært bortreist.

Anonym sa...

Well done!
[url=http://brwyibtd.com/gpqx/arrg.html]My homepage[/url] | [url=http://qyllkmti.com/kgmx/klxp.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Nice site!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Thank you!
http://brwyibtd.com/gpqx/arrg.html | http://tbsuhnyp.com/xsnb/evpl.html