Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, november 11, 2005

Tøft for arbeidsledige

Hadde egentlig tenkt å finne noe morsomt å skrive siden det var helg, men gnorhat fikk lyst til å ødelegge helgen min med utdrag fra Tett på nett med Kristin Halvorsen. La oss håpe at Johan Vik er en smart-ass fra Unge Høyre som har det morro på SVs bekostning, hvis ikke burde han vært lur nok til å spørre som anonym. Alle - absolutt alle - som ytrer seg i nærheten av dette vil, skal og må få gjennomgå av VamPus. Det er en universallov, og ikke noe jeg kan gjøre noe med..

Tøft for arbeidsledige
Innsendt av: Johan Vik, 10/11 - 2005 kl. 10:59
"HeiEtter hva jeg har fostått er dere en regjering som er for rettferdig fordeling. Jeg har vært arbeidsledig i to år nå og jeg har dårlig økonomi. Tidligere var jeg i syden to ganger i året men nå har jeg bare råd til en liten tur. Når skal dere øke arbeidsledighetstrygden slik at vi fattige også får nyte godt av veksten i samfunnet vi hører så mye om. Det er ganske tungt når mine kamerater kjøper flatskjerm tv og sportsbiler, mens jeg har bare en vanlig tv og en gammel Ford Mondeo. Vi som ikke har jobb har også rett til å kunne ha gleden av å kjøpe nye ting. Jeg er glad for at dere ble valgt slik at vi får en forandring.Det var altfor tøft å være ledig under Bondevik regjeringa. Nå ser jeg fram til at vi arbeidsledige får det mye triveligere".

Mediekritikk har også postet om dette og vil nok få behov for mye hjertemedisin i tiden fremover..

6 kommentarer:

lotten sa...

lotten er dessverre opptatt med å besvare laaange kommentarer fra SU-folk på sin egen blogg med like laaaange svar...
Men kommer forhåpentligvis sterkere tilbake siden.
Du skal se hun mister sine sosialistiske sympatier etter å ha kranglet med Snorre og hans like..

Jarle Petterson sa...

Jeg tror enhver som leser ”Johan Vik”s spørsmål, ser at det handler om en smart-ass, som De så treffende benevner ham. Dog ikke for smart, som går fullstendig overboard, i iveren etter å eksemplifisere et tilsynelatende misbruk av våre felles velferdsordninger. Ikke engang nær nok for en sigar, altså.

Det spørs om ikke Halvorsen selv også ante moseuglene.

VamPus sa...

Nuvel. Men leser man hele intervjuet så er det MER enn nok å ta av. Dessuten har VamPus hatt en i nær familie som hadde holdninger ikke langt fra Johans, så fiktiv eller ikke, så treffer den vel en del. *sukk* De fattige. Ikke vil de ha hummer, og de ville sikkert ikke hatt Jarles sigar heller... Hva SKAL man gjøre..

Lotten; tror nok det finnes noen fornuftige folk i SV også, bare ikke si at jeg har sagt det til noen. Snorre og hans like har mer pigger enn vannavstøtende fjær.. Hvorfor så jeg for meg Dræggers i fjærboa nå? *glise* Må være helg, gitt.. Det mange ledige bytes på nettet til å diskutere velferdsstaten..

Jarle Petterson sa...

Jeg fòr nok litt lemfeldig over emnet i kommentaren min oppi lia her, for visselig fins det flere svar – skjønt jeg i øyeblikket kun skuer to: A) forklaringsmodellen jeg alt har lansert, for den gode Johan ser utvilsomt ut til å ha provokasjon for øye og B) at han virkelig mener seg berettiget alt han listet opp i sine krav til finansøsa.

I tilfellet A er det liten grunn til ergrelse. Det handler åpenbart om en slubbert som lever i den forestilling at venstresiden faktisk anser slike rettigheter selvsagte, og som en gang for alle ville påvise just det, gjennom å avsløre fraværet av hevede Kristin Halvorsen-bryn. Med minimal fare for å tråkke i baret, siden jeg tross alt ikke leste Tett på nett-tildragelsen, gjetter jeg at Halvorsen (hvor villfaren hun ellers enn er) neppe tok henvendelsen fullkomment seriøst.

I tilfellet B er det heller ikke synderlig grunn til å la seg tirre. Slike individer er minst like bortkomne som sine A-feller, og inngir medynk snarere enn ergrelse. For kjære vene da, mennesker, det handler åpenbart om i verste fall syke mennesker, i beste fall litt skrudde?

Slike utspill møter vi med skuldertrekk, og en tanke til det skrantende psykiske helsevernet.

Jarle Petterson sa...

Ah, jeg beklager om jeg har forregnet meg. Hvis det virkelig er slik at syke (og dermed fatige) ifølge Mørkved (eller Reese?) har krav på sportsbiler og 42” flatskjermer, er jeg virkelig svar skyldig – og ber pent om bedre vær.

Anonym sa...

Hvordan skal vi fattige ellers få os 2 sydenturer i året og 50" tv? Vi tjener jo ikke penger selv, så det finnes ikke noen andre steder å ta det fra enn de som tjener penger. Dette er da helt innlysende.