Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, januar 11, 2007

Marsj for verdighet

Nei. Jeg snakker ikke om den planlagte demonstrasjonen foran den amerikanske ambassaden i dag mot USAs boikott av Cuba. Heller ikke om den røde løperen som ble lagt ut på Gardermoen da representantene fra et av verdens siste kommunistiske diktaturer ble ønsket velkommen til Norge i går.

Jeg snakker om den cubanske journalisten, Ramón Velázques Toranzo, som sammen med sin kone og datter går den lange veien fra Santiago til Havana i en "marsj for verdighet". Jo flere som vet om dem, jo tryggere blir veien de går.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hyggelig at du reklamerer for demoen mot USAs blokade av Cuba -- jeg må innrømme at jeg ikke hadde venta å finne det her:)

Anonym sa...

God tur sier nå jeg.

Anonym sa...

No fear - en dag faller de forhatte kommunistene og Cuba kan igjen bli USAs horehus, skatteparadis og drikkebule som i "de gode gamle dager" da markedsliberalismen rulet og de innfødte kjente sin plass!

VamPus sa...

Tiram: Bare hyggelig - det er nok av commies og annet ræl som er innom og we aim to please, vettu :-)

Anonym sa...

JK: Skreiv jeg noe over som fikk deg til å tru at jeg ikke skjønte det?

VamPus: Hadde jeg jobba for et parti som delte ut representasjonskort til all slags rusk i partiorganisasjonen, skulle jeg heller spandert en pils på deg i morra, men slik det er, må du nok betale for deg sjøl ...;)

Anonym sa...

Venstreekstremistiske gratasser og horebukker kan jukke gratis på Cuba i dag ?

Anonym sa...

Dette er bra Vampus. Her klarer du å sette fokus på den dårlige menneskerettsituasjonen i Cuba, uten at det ender opp som et forsvar for USA sine ugjerninger.

Det er alt for mange som ender opp med en underlig problemstilling av typen 'Er det USA eller Cuba som er de slemme?'

Og ganske mange av dem skriver kommentarer på denne bloggen.