Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, januar 26, 2007

Tvinges til HMS arbeid

Fra Fri Fagbevegelse:

Mange må pålegges å kartlegge HMS-tilstanden i bedriften

Mange norske bedrifter slurver med helse-, miljø- og sikkerhetsarbeidet. Over 1 500 bedrifter fikk i fjor pålegg fra Arbeidstilsynet om å kartlegge HMS-tilstanden i bedriften – som regel ved å gjøre en arbeidsmiljøundersøkelse.

No shit. Forøvrig er det jo spennende at LOs verneombud, som visstnok har kontor i nærheten av Ingunn Yssen, ikke kjente til problemene før de siste ukers medieoppslag. Mener å huske at DN hadde en dobbeltside om dette i november og at Yssen allerede da hadde vært sykemeldt i en lengre perioden. Hvor oppvakt trenger man egentlig å være som verneombud?

5 kommentarer:

Anonym sa...

I Vallas utopia, Sovjetunionen under Stalin, hadde de verneombud som kaltes kommissærer. Ingen sjef, f.eks. høyere offiserer, kunne utstede en ordre uten at kommissæren hadde godkjent og kontrasignert.
Den som ikke lystret Partiet fikk nakkeskudd.
I disse vanskelige dager for Valla trøster hun seg nok med å spole tilbake til lykkeligere tider.

Mathias sa...

Ikke så mye er jeg redd. Verneombud er man bare i teorien, fordi lovverket krevet at man har det, ikke fordi noen har lyst til å ha det.

Anonym sa...

Mathias, det er litt feigt at vi som ikke bloggere ikke kan kommentere på siden din... me det er jo en effektiv måte å kontrollere debatten på...
Beklager, Vampus. Det var uhøflig av meg å misbruke kommentarfeltet ditt, men jeg ville gjerne kommentere dette for Mathias..

Anonym sa...

Hei Eva, jeg synes Mathias er i sin fulle rett. Du har seriøse kommentarer, men dessverre er det mange anonyme som bidrar med mye søppel. Jeg tror jeg hadde valgt den samme praksisen som Mathias dersom jeg hadde hatt egen blogg.

Mathias sa...

Eva! Du har et poeng. Tidligere hadde jeg full ytringsfrihet, men det kom for mange anonyme innlegg. Men det er ikke noe problem, det er bare å registrere deg i "blogger.com", du er ikke nødt til å opprette en blogg, akkurat på samme måte du registrer en e-postadresse i hotmail.com eller yahoo.com. Enklere er det ikke.
På en annen side, kan det jo være et problem for enkelte medlemmer i eget partilag, som ikke er helt klar over at det fungerer slik. Jo, jeg skal se på saken, greit, så får vi se. Men du er velkommen til å komme med kommentarer hvis du bare registrer deg i blogger.com.