Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, januar 03, 2007

VamPus - Person of the Year

Etter å ha blitt oversett i mange år har endelig Time Magazine anerkjent VamPus som "Person of the Year", og hun føyer seg pent på listen etter notabiliteter som Gandhi, Churchill, Ronald Reagan, Bono og George W. Bush. Nå syntes VamPus at de var noe upresise i sin utnevnelse, men har allikevel forberedt en liten takketale (bretter ut talen). *Kremt.. host*

Takk.

Sånn. Nå ser det heller ikke ut til at så mange har fått med seg at det var VamPus de egentlig mente, men Bjørn Gabrielsen har pustet nytt, friskt liv til spalten "På nattbordet" i Dagens Næringsliv og bringer i dag videre hva VamPus har..vel.. på nattbordet for tiden. Siden spalten ikke linkes opp, så må dere nok ut og kjøpe det VamPus fortsatt insisterer på at er en oransje - ikke rosa - avis. Eventuelt kan dere lese VamPus' nattbordintervju med seg selv her.

Oppdatert: Ooops! En leser påpekte at spalten faktisk er på nett.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det utmerkede nattbordintervju er faktisk tilgjengelig. Hadde dog ventet noe mer pulp fiction på det vampusske nattbord.

Anonym sa...

VamPus på Time-coveret. Wow. Klikke, klikke. Men hva skjer. Et bilde av en Chrysler Sebring, men svært vanskelig å se hvilke VamPus-karakteristika som fremommer på bildet. Derfor er det bra med litt tekstlig hjelp. "Qualities of comfort." Tja, sannsynligvis. Men "roominess, easy riding and long life." Make a choice :-)

VamPus sa...

anonymous1; har du sett. Da korrigerer jeg dette!

Ganske spenstig å sette historien om folkemordet i Rwanda, David Eggers og Paul Auster i samme kategori som Barbara Cartland (pulp fiction) forøvrig. Deg om det.

anonymous2: Det var en spøk. The Times har kåret "YOU", altså deg, til årets person siden "alle" nå bidrar til samfunnsutv via nett etc. :-)

Knut Johannessen sa...

Vampus: Godt Nyttår!!. Jeg leste intervjuet til morgenkaffen i dag.
Du gikk ikke i "lederfella" med Hamsun som gutta ikke har lest annet enn smussomslaget på.

Men jeg savner Per Bang allerede. Han var akkurat passe perfid etter min smak.

Anonym sa...

Forfriskende å lese spalten og faktisk presenteres et intervju med en person som LESER!!!

Anonym sa...

Oransje eller rosa, for meg vil avisen alltid hete Norges Handels- og Sjøfartstidene. Dagens Bæringsliv? spytt Hvilket impotent navn!

Esquil sa...

veldig bra intervju, den kom du godt ut av :)

Deler din sans for eggers, spesielt mursteinen med den lange tittelen. Det øvrige jeg har lest av ham har vært litt ... utflytende.