Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, januar 29, 2007

Årsmøtefest

Årsmøtemiddagen til Oslo Høyre forløp såvidt VamPus bekjent uten større skandaler. Endelig kunne høyrefolk møtes i dannede omgivelser omkranset av krystallkroner og sølvtøy. Ondsinnede sjeler hadde plassert baren i samme rom som storbandet, hvilket holdt VamPus rimelig edru store deler av kvelden. Single damer våger seg nemlig ikke i nærheten av et dansegulv når flertallet av gjestene er middelaldrende menn.

Ting VamPus lærte i løpet av kvelden/natten:

  • Selv om løyrom og rømme kommer med rista brød, så skal dette ikke smøres på og spises med hendene. Hint: Sjekk hvor mange kniver og gafler som ligger ved siden av tallerkenen.

  • Paljetter stikker. Kommer tilbake til dette.

  • Hold alltid et øye med kjøkkendøra. Når servitøren først kommer med påfyll ses det på som særdeles udannet å gulpe i seg vinglasset for å få plass til mer.

  • Når anhenget på smykket ditt ramler av og faller i dessertskålen så er det sikkert mulig å tenke ut noen diskrete måter å fiske den opp igjen.

  • Når man tasser rundt i høye hæler hele kvelden kan det være lurt å ha noe annet en stilettstøvletter når man skal gå.

  • Å si at alle som spanderer drinker automatisk jekkes opp til ordførerkandidat er visstnok bare morsomt en liten stund.

  • Nattbuss er en forferdelig dårlig idè.

  • Nachspiel enda verre.

  • Paljettkjole gjør seg rett og slett ikke som nattkjole. Og paljetter stikker på bare armer, de små jævlene..

  • Når man går hjem dagen derpå med den nevnte paljettkjolen og restene av oppsatt hår, i høye hæler og fuskepels, så minner man mest av alt som en avdanket transevestitt på sosialstønad. Manglet bare å tenne en røyk..

Ett år til neste gang....

16 kommentarer:

Anonym sa...

Borgerskapets diskrete sjarme blir ikke bedre enn dette...utmerket referat!

Anonym sa...

Ooooh...

Grunner ut over de man finner i Gymnaslærer Pedersen til å revurdere mitt noe kritiske syn på kommunisme.

Og jeg som trodde en naken frk Torp med våpen var så nært fristende som kommunismen kunne komme...

Lærer så lenge man lever.

Anonym sa...

Løyrom? Det heter lågåsild på norsk, og er ikke sild i det hele tatt, men en laksefisk(Coregonus Albula). Men er denslags ålreit for veggisser da?

Kongen på Haugen sa...

Søte Vampus, etter den avslutningen skal vi kjøpe pooh fra Agnetha Fältskog i bursdagspresent og kalle deg Priscilla resten av året.

Ps. Var det hos Tommy du var på nachspiel

Anonym sa...

Hvorfor våget ikke de single damene seg ut på dansegulvet? Alle vet da at Oslo Høires selskaber er hvitsnippsutgaven av London Pub ;-)

whistoslo sa...

Jeg skjønner nå at jeg gjorde et særdeles dårlig valg da jeg holdt meg unna denne overdådige og glitrende affæren, og i stedet trakterte gode venner på andebryst og vin, mye vin, alt for mye vin, faktisk så mye vin at de ikke ville gå, og sovnet i sengen min, min eneste seng, i min ettroms leilighet... Hva har jeg lært denne helgen? Jeg har plass til tre personer i den, og gode venner sover godt påkledd! :-)

VamPus sa...

mihoe: vet ikke hvor sjarmerende min bordkavaler syntes jeg var egentlig, men de fortjener å bli utsatt for en litt folkelig VamPus :-)
Viking: Hm? Syntes du krystallkronene virket avskrekkende?
Kjell: Løyrom er da en ekkel rogneting er det ikke? Forsøkte å spise det uten å lage grimaser..
Kongen: Våkna på sofaen hos Tommy, ja.. Priscilla.. HA HA HA.. gjerne!
nessie: Det er bare de pene single menna som er homser, resten kunne man risikert å danse med..
whist: Nuvel. Det hørtes ikke så verst ut det der heller, men du må gjerne låne paljettkjolen ved en anledning :-D

Mathias sa...

Dette er noe annet enn Årsmøte i AP i Bergen! Ingen fest etterpå, men bare noen pils på Wesselstuen.

Anonym sa...

Til Kjell: Selve fisken heter lagesild. Rognen heter løyrom, i det minste i kjøkkensammenheng.

Anonym sa...

Vampus, anheng som faller i desserten fisker man opp på skjeen sammen med litt dessert, ikke svelge -men bruk servietten... Undertegnedes mor mister på 70 tallet en falsk øyenvipp i middagen -og spiste den.
Bon a...... PIA

VamPus sa...

Pia: Morsomt. Tror jaggu jeg skal lage en bok med VamPus' skikk og bruk :-)

Anonym sa...

Eeeeh... ja.

Lysekronene ja. Det mest avskrekkende i det innlegget var lysekronene :P

Zava sa...

Synes det virker som om du håndterte det hele bra jeg. Så lenge du ikke søler drinker over deg selv og/eller andre, fornærmer verten samt setter fyr på antrekket ditt - så er det ingen grunn til fortvilelse. Jeg har selv klart å prikke inn alle disse tre hendelsene de siste 2,5 månedene (ikke samme kveld heldigvis). Blir dette til tross fortsatt invitert på fest. Utrolig nok.

Linnformasjonen sa...

ahahah. Jeg satt på nattbuss med ei som hadde vært på den festen. Hun forsøkte å overtale et tilsynelatende edru ektepar om å bli med på nach med følgende argument "vi er alle mennesker". Men nattbuss er stusselig, neste gang blir det taxi - forutsatt at jeg ikke har drukket opp taxipengene mine.

Når det kommer til paljetter så er vi helt enig. Ser bra ut, men den stakkars, stakkars underarmen min er helt mutilert.

Kom til å tenke på deg da jeg dro hjem en handlepose med 8 par nye sko her en dag. Det er 70% på hele Oslo nå tror jeg.

John T. sa...

Hahahaha. Jeg ler meg i hjel! Det er rett og slett helt fantastisk! Misunner deg opplevelsen.

Kan si at jeg ble invitert på den store middagen ved sist LO-kongress. Bare fordi en av delegatene hadde samme etternavn som meg, kom jeg inn på ledsagerlisten.

Dessverre hadde de fri bar, og det siste jeg husker fra kvelden er å stå bak Martin Kolberg (som satt til bords) med hendene godt plassert på skuldrene hans, og en litt ustø: "FIN KVELD?" ropt akkurat høyt nok til å overdøve bandet.

For øvrig våknet jeg klokken fem om natten på et fullstendig utspydd soverom.

VamPus sa...

Zava: jeg tror jeg har til gode å sette fyr på både meg selv og andre.. men jeg understreker TROR...
Linn: oooo...pinlig..
John T: Fri bar er vel strengt tatt obligatorisk om man skal på fest med Martin Kolberg ;-D