Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, desember 28, 2005

Dame med drill

VamPus er nå den noe undrende innehaver av en 12 vatts oppladbar Skildrive – en drill som egner seg fint til trevegger og annet lett materiale, samt hendig som avansert skrutrekker. Undringen skyldes for så vidt ikke drillen og dens utvilsomt utmerkede egenskaper. Nei da. VamPus ønsket seg drill til jul. Enhver singel kvinne over 30 må jo ha drill, må vite. Man vet aldri nå en stiletthæl ryker og drastiske tiltak må iverksettes.

Undringen skyldes primært det noe uvanlige tilbehøret som fulgte med. En PowerDrive Skil fjernstyrt elektrisk bil (gå til "nye verktøy" og trykk på "rc car").

Ja visst. En elektrisk fjernstyrt bil?! Hva i alle dager tenkte de på markedsavdelingen til Skil da de kom opp med denne idèen? Drill er leketøy for menn, og men liker elektrisk leketøy så hvorfor ikke friste med en fjernstyrt bil i tillegg? Eller – som er mer sannsynlig – dette er en drill en mann ikke under noen omstendigheter ville ha kjøpt, så derfor hiver vi med en fjernstyrt bil som single damer over tredve kan bruke til å skremme uvillige pusekatter frem fra under sofaen når de skal til dyrlegen (dette fungerte forøvrig utmerket). Alle vet jo at single damer over tredve har katt.

VamPus har helt åpenbart havnet i feil markedsavdeling. Det er ikke bare kaffe de drikker på møtene hos Skil, det er nå helt sikkert! Men det er jo fint å kunne supplere eksisterende verktøykasse (bildet) …

9 kommentarer:

Anonym sa...

Interessant dette med single damer og katter. Kjenner flere slike selv. Har til og med vennePAR som har skaffet seg katter (blir vel for mye arbeid med en hund...?) i voksen alder. Ingen av menneskene har etter min kunnskap barn. Mon tro om det er en sammenheng her? (Selvfølgelig er det det!)

Det interessante er likevel at alle gir uttrykk for at de hverken ønsker barn, eller savner å ha et barn å gi omsorg til. Er dette da et utslag av omsorgsinstinkter som det moderne menneske ikke klarer å overstyre? Eller er det rett og slett en bevisst kompensasjon for manglende innhold i livet?

Denne tankegangen kan vel også overføres mht. behovet for å ha 50 par sko?

VamPus blir vel muligens kraftig fornærmet av denne tilnærmingen, men det hadde vært interessant med et velbegrunnet svar.

VamPus sa...

Hå! Det skal nok kraftigere lut til for at VamPus skal bli fornærmet, ja.. Hun ble i grunn kurert for ønsket om barn da hun skiftet bleia på sin 17 år yngre lillebror på et sent bleiestadie. Det gir en umiddelbar erkjennelse av at denne dritten (pun intended)orker jeg ikke - og så er jo pusedyr generelt mye morsommere som barn da.. Men dette med 50 par sko og morsfølelse.. hmmm.. den må jeg tenke over gitt... eller var det manglende innhold i livet, du mente? *urk* Kanskje VamPus må skaffe seg TV allikevel.

Anonym sa...

Poenget var vel at vi alle har et behov for å ha noe å bry oss om. Alt ettersom det er barn, katter eller sko bunner det vel i det samme behovet for å bry seg om noe?

Tipper du tar godt vare på både skoene og katten din? Ikke noe galt i det selvfølgelig, men likefullt interessant å observere.

Dette betyr selvsagt ikke at du har et innholdsløst liv, men det kan jo være et symptom på at du søker etter noe mere enn å realisere deg selv?

Og hvis du er ærlig må du vel innrømme at det faktum at du ikke har barn bare skyldes at det er noe dritt(!) å skifte bleier?

Tipper også at det er litt stas å kunne fortelle at du ikke har TV? For du er vel så opptatt med alle mulige andre ting?

Kjenner meg litt igjen , skjønner du... *single, single* (Glass)

saccarina sa...

Jeg har undret meg litt over at antall skopar du eier ikke endrer seg. Etter det jeg har forstått shopper du sko både titt og ofte, så tallet burde egentlig stige, men etter å ha sett bilde av verktøykassen din forstår jeg litt mer.

Anonym sa...

Dril og verktøykasse? Har Erik Thorstvedt nådd sitt mål når det gjelder å fåkvinner til å interessere seg for visse mannfolks fetisj for saker de kan mekke med? Vi har vel alle lest i avisene om Thorstvedt sin DVD om det å få kvinner til å bli oppdatert på menns særinteresser.

Mvh Tse tse fluen som åpenbart ser at VamPus ikke er helt immun mot aviser og reklame. hehe.

Anonym sa...

Hvis jeg hadde valget mellom en drill som var god og en drill som det fulgte med radiostyrt bil med så hadde jeg jo ikke vært i tvil. Jeg hadde nok fnist som en liten jente hele kvelden, mens jeg kjørte rundt med bilen min i stua etterpå.

Anonym sa...

Brumle har masse elektrisk verktøy og bruker nesten aldri noe av det. Men det er kjekt å ha, eller??

Brumles absolutt dårligste fag på skolen var sløyd. Han er nemlig så gammel at ikke en gang "forming" var oppfunnet.

Karakteren Ng i sløyd har han brukt mange ganger senere i livet for å slippe unna å utføre praktiske oppgaver i heimen og ellers.

Anonym sa...

Jeg må tilstå at jeg blir mer varm om hjertet når jeg ser en kvinne streve med en stor hammer. Det er direkte sexy. Drill derimot...Nei.

Anonym sa...

Hadde det ikke vært for at det virkelig står "Hammer / Screwdriver Set" på pakningen, hadde jeg trodd det hadde vært en avansert utgave av noe heeelt annet ;)