Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, desember 09, 2005

Gullblogg-psykose

VamPus har gått inn i en akutt Gullblogg-psykose med full skrive- sperre og prestasjonsangst. Med et helt latterlig antall lesere burde hun kunne klare å gulpe opp noe fornuftig - velte regjeringen, kritisere norsk medias inkompetente, venstrevridde orientering, avsløre hvem som står bak Illuminati og hvordan man åpner makrell i tomat uten å søle. Du vet - det man forventer at bloggere gjør når de ikke skriver om katten sin. Men typisk nok har hjernen gått i dvale (GoG - no comment!). Derfor får du litt tilfeldige fredagstanker ved tastaturet - heller ikke et helt ukjent bloggfenomen..

  • VamPus tror at Bloggers word verification for å unngå spam er basert på "Encyclopaedia of Klingonian insults"; nuqneH HolQeD nIvqu ngeQ
  • Man får skremmende mange treff dersom man googler Klingonian
  • Vårt Land skriver at Kristus-analogien er tydeliggjort i filmatiseringen av Drømmen om Narnia-bøkene. Pokker! *stryke av listen*
  • De skriver også at et par grafiske godbiter overgår Ringenes Herre. Hmm. *sette redaksjonen på ventelisten til neste fly til Guantanamo*
  • Britiske helsemyndigheter vil nekte røykere, fete og alkoholiserte behandling. UÆH! Hvorfor forfølges VamPus?
  • Ungkarsforeningen i Kautokeino blir gjerne med på runke-tur for å yte sin skjerv til sædbanken. Øh...*riste bildet ut av hodet.. kom igjen nå.. ikke bilde.. noooo!*
  • Fredsprisvinner IAEA og ElBaradei sier at tålmodigheten over Irans atomprogram snart er slutt. Oooo! Scary! Da sender vel FN et såret brev, etterfulgt at et sint brev, etterfulgt av en subtil trussel, etterfulgt av...

Og så kommer vi tilbake med sedvanlige ballespark i folkeopplysningens navn med en gang hjernen har koblet seg til fingre og tastatur igjen.. og så er det snart fredagspils *jippi*

28 kommentarer:

Anonym sa...

Uten at jeg drømmer om Narnia er det vel kanskje ikke så farlig om en menneskeskapt fantasifigur ligner på en annen menneskeskapt fantasifigur???

Men ved ettertanke er jeg helt enig. Det er veldig ergelig at kristninger grabber til seg "elsk din neste" julefeiring, pakker, og lykkelig glitrende barneøyne, når det de egentlig stort sett har gjort opp gjennom historien er faenskap.
Undertrykking og forfølging av mennesker, frie tanker. Diverse (de fleste?)kjente kriger opp gjennom historien. Heksebrenning, homohets og mye mer. Og nå har de (i tillegg til å ha stjålet en god gammel hedensk fyllefest for å feire at sola snur,) tatt Narnia også.....pokker.

Anonym sa...

Gratulerer!

Som en ny potensiell leser, håper jeg skrivesperren forsvinner om ikke så lenge.

Lykke til videre!

Anonym sa...

Kanskje på tide å bytte ut katte-vitsen? Du bruker den jo overalt...

Anonym sa...

C.J. Lewis var i likhet med Tolkien en god gammeldags kristenkonservativ, og de hang i klubb på Eagle and Child i Oxford og pilset sammen. For knallharde ateistar kan Philip Pullman's trilogi The Dark Matters anbefale, svært god "barne-fantasy" i samme sjanger.

VamPus sa...

Brumle; Narnia har faktisk en kristen vri i bokform også - rett skal være rett.. Ikke at VamPus la merke til det da hun leste bøkene som 11-åring, men det er en annen sak..

Skrivesperren forsvinner nok ;-) PC; det var en genial side - takk!

Anonym; mottar gjerne forslag til en annen vits - men nå har VamPus faktisk katt, og Pusedyr blir svært fornærmet når han ikke har vært nevnt på en stund...

lotten sa...

Den morsomste raljeringen med "katt og blogg" er da VamPus ringer Pusedyr etter Mandag Morgen-møtet:D

Anonym sa...

Leif lurer på om Vampus også har spesielt behagelige fotformsko. :P

VamPus sa...

Leif; eeh...fotformsko? *se over 5 hyller med sko*...tror ikke det.. hmm. Har noen joggesko, men de teller ikke som sko. Tross alt!

Anonym sa...

"Ungkarsforeningen i Kautokeino blir gjerne med på runke-tur for å yte sin skjerv til sædbanken. Øh...*riste bildet ut av hodet.. kom igjen nå.. ikke bilde.. noooo!*"

Dette må jo være ett lite støkk i kvinner som mener menn ikke trengs.Mulig vi ikke trengs, men da får man også gen kvalitet på høyde med single klubben i indre Kautokeino.
Man får hva man betaler for osv osv..

Tekker forresten for ett liberalt høyre spark i ett ellers for rødt nettsamfunn..

Mathias sa...

Vampus! Dersom du har skrivesperre, burde du jo skrive litt om katten din, f.eks. kattestell, hvordan børste en katt, uten at den klorer deg, også med et stort bilde av katten din! Hadde ikke det vært en ide!

Anonym sa...

Velte regjeringen ja.. Men det klarer de sikkert selv. Vi får sannsynligvis anledning til å nyte synet av frustrerte SV-ere utenfor stortingsbygningen, der de demonstrerer mot ett eller annet som SV's storignsgruppe har stemt for. Dette er god underholdning, og hva skjer når Halvorsen trekker seg? Hun har jo bastant erklært at hun gjør det om ikke .. osv.
Vi venter i spenning, og morer oss kongelig.
(Selv som republikaner!)

Anonym sa...

Tror nok at du får nok å skrive om i tiden som kommer. Grunnen er 19 statsråder, 169 stortingsrepresentanter, norsk og utenlandsk media osv. Mye moro i tiden som kommer tror jeg, nå som SV demonstrerer mot seg selv, Sp er iregjering (bare det er ille i seg selv), Ap som skal forsøke å holde orden, Høyre som skal finne seg selv, KrF som skal fri til sin tapte kristenfundamentalistbase og FrP som skal samle borgerligheten (Venstre har tapt all interesse siden innføringen av parlamentarismen)

Mathias sa...

Så du innrømmer at enten er du fet, eller så er du alkoholisert eller så røyker du? Jeg skjønte det var noe!

Anonym sa...

Alle vet at det går an å bruke bokseåpner på makrell-i-tomat-boksen. Da blir det null søl.

Bare så du vet det.

Anonym sa...

Jeg har et politisk forslag til deg.Jeg har allerede fått Knut Stian Olsen med meg på dette. Hadde det vært mulig å fått din mail hvis du er interresert?

Mathias sa...

Og alle vet at makrell i tomat har en slik ring på toppen av boksen, som det er bare å dra, slik at du slipper å ha boksåpner! Man kan få mange tips på www.kingoscar.no .

Anonym sa...

Hmmm... leser du faktisk Vårt Land? Skummelt... om ikke dette går inn under kategorien "know your enemy" eller noe.

Takk for at du deler fredagstankene dine med oss - en god latter forlenger livet har jeg hørt.

Anonym sa...

Oops sorry, jeg skulle selvsagt ha postet denne kommentaren under denne posten, ikke under posten ".. blogging for the free world".
Men skitt au. Kommentaren, en gratulasjon, finnes også
her
Vi må definitivt gjøre litt stas på VamPus nå.

Herodotus sa...

Jeg synes katt fortjener betydelig mer spalteplass. OOps, der kom jeg på at jeg sjelden skriver om min egen firbente samboer...

Anonym sa...

"Man får skremmende mange treff dersom man googler Klingonian"

Enda mer skremmende er det kanskje at du kan Google på klingonsk: http://www.google.com/intl/xx-klingon/

Gratulerer, forresten.

Anonym sa...

VamPus, det er veldig enkelt å komme seg over skrivesperren: Gjør som du gjorde i tidlig fase av bloggingen din - skriv om deg selv. Personlig synes jeg det er mye mer underholdende enn det seriøse politikk-våset (no pun intended) du forsøker deg på. Ditt liv er jo en frisk blanding av Bridget Jones og Alanis Morisette :)

Hva gjorde du på lørdagskvelden?

Anonym sa...

Når det gjelder Narnia er de religiøse trekkene ikke til å skyve under noe møblement. -Men - Man burde da være i full stand til å overse at Lewis ble inspirert av Bibelen til å ha en skaper og en frelser. Dessuten er det argumentert like godt andre verden for at Aslan ikke er en Jesus-figur. Dersom du ser på bok 1 i serien skaper Aslan FLERE bosatte verdner; noe den kristne guddommen ikke akkurat er kjent for.

Aslan er skaper, frelser og godhet, men man trenger ikke dra de kristne parallellene for langt, selv om det selvsagt er fristende for de som er kristne. Narnia er først og fremst fantasy -

Selv får jeg gåsehud av traileren til Narnia og gleder meg som en unge til å se den! Synes du burde putte den tilbake på listen din.

Goredom sa...

Gratulerer med Gullbloggen.

Men det er f... meg ikke rart du opplever skrivesperren. Nå har du jo fire laaange år på deg til å skrive om hvor ille den sittende regjeringen er, og hvor kraftige nedoverbakker samfunnet vårt (om du aksepterer at fenomenet "samfunn" er verdt å snakke om)kommer til å oppleve de neste fire årene. Og kommer muligens til å få rett? Eller feil. Men dette var ikke poenget mitt.

Jeg har "fulgt" bloggen din siden april, og må si at jeg likte det du skrev på den tiden, før du ble med i det politiske fjaset som den såkalte bloggosfæren hypet i forbindelse med årets valgkamp. Jeg sier: Ja til mer VamPus på fylla, med manglende tannpuss og sulten pus på søndagsmorgen!

Skrivesperre er forøvrig et kjent fenomen for undertegnede, som har hatt det siden... juli? - i bloggosfæren. Dog finnes mine skriblerier rundt omkring ellers på nett.

Heldigvis ser det ut til at du har brukt denne helga (forhåpentlig) på helt andre ting enn å tenke ut nye bloggopolitiske perspektiver. Man kan muligens håpe at du stiller med omtale av et slags levd liv i ditt neste ordgyteri?

Med vennlig hilsen.

Anonym sa...

Blogg meg i rævva, er så dritlei blogger at jeg vurderer å gi opp internett. Blir jo bare møtt av blogg overalt

Anonym sa...

Blogg meg i ræva...
Er dritlei av det bloggmaset nå. Er seriøst verre enn spam i mailen. Skal du lese dagbladet på nett så blir du jo oversvømt av alle verdens prkåte bloggere. Forferdelig ord forresten, "blog". Minner meg om den lyden man lager når maten kommer i retur

Anonym sa...

Gratulerer, VamPus! Velfortjent. Jeg har nå også blitt oppmerksom på VamPus' blogg, og kommer til å legge den til blant mine "must visit"-nettsteder...

Forøvrig dritkult at høyrebloggerne er så populære. Kanskje de liberale synspunktene kan vinne fram i den politiske debatten også?

Anonym sa...

best regards, nice info
Xxx free adult clips Mova zocor http://www.fucking-big-tits.info/huge-tits-big-tits.html

Anonym sa...

Cool blog, interesting information... Keep it UP »