Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, desember 22, 2005

Skal vi gjøre noe nytt i VamPus Verden?

Som f.eks. gi ros til Aps Karita Bekkemellem? I følge VG går ministeren inn for delt omsorg som en hovedregel for barn ved skilsmisser, evaluering av de nye bidragsreglene, samt sammen med SV gått inn for å fjerne ordningen med separasjon for ektefeller uten barn.

Høres bra ut. Og siden det er jul så kan jo VamPus være så storsinnet at hun gir et håndslag til Djupedal og det tabloidene kaller "du som metter liten fugl-forbudet" - også fint. Og se til å få satt prosessene i gang for å skille kirke og stat før vi på høyresiden tar over etter valget 2009. Trenger dere støtte fra noen på høyresida (som er helt uten troverdighet og makt) så vet dere hvor dere har meg :-D

41 kommentarer:

VamPus sa...

Ta det helt med ro, Mina! Det er bare et ledd i min ondskapsfulle plan om å undergrave regjeringa. Dersom VamPus støtter dem nok, så vil de tro at de gjør noe galt og kanskje endre politikk *moahaha*

Kremt... Stakkars Djupis. Han gjør så mye rart at selv VamPus' iskalde blå hjerte nesten fatter sympati med han. Nesten..

Mathias sa...

Når det gjelder debatten om bordbønn i skolen, så bygger dette på en eksisterende forskrift som Kristin Clemet sendte ut nå i vår. Så kritikken av Djupedal har vært litt bom. For dere kritiserer også deres egen, tidligere regjering.

Anonym sa...

Mathias: Du utmerker deg stadig ved å henvise til "vår" regjering. Jeg ser slettes ikke på en Høyre-regjering som "min" regjering, selv om partiet Høyre er det som vel ligger meg nærmest.

Så det må være fullt mulig å kritisere en Ap-regjering for en politikk også Høyre står/stod inne for, uten å være hyklersk.

Mathias sa...

Så du mener at man skal be en kristen bordbønn for å be en bordbønn, som forkynnelse.
Da burde burde jo norske elever vende seg mot Mekka også.

Religion har ikke noe i skolen å gjøre, det tilhører privatsfæren.

Det uttrolig med høyresiden, er at når AP opprettholder et vedtak som ble gjort av den forrige regjeringen, så er man plutselig kritisk til dette vedtaket og den forrige regjeringen. Dette lukter litt vondt av "negativ kampanje".
Høyresiden bør "stikke fingeren i jorden", å innse at de må stå mer for de vedtak som er blitt gjort. Det er jo heller "besyndelig" at dere aldri skriver: Regjeringen har vedtatt at....., men dette ble jo gjort av den forrige regjeringen også, men jeg har hele tiden vært kritisk til dette...osv. Noe slikt har jeg desverre ikke sett. Dere fremstiller det som at Stoltenberg-regjeringen er det som har funnet på dette og datt, fra tid til annen, noe som av og til overhode ikke stemmer. Dere bør ihvertfall ikke reagere med vantro, når slike vedtak som tvangsoppløsning av allmennaksjeselskap dersom kvinneandelen i styrene er under 40 %, forbud mot bordbønn i skolen osv. vedtas eller forslås. Beklager å si det, men det blir useriøst.

Anonym sa...

Jeg går ikke helt god for virkelighetsbeskrivelsen din, Mathias. Ja, det finnes noen som oppfører seg som dobbeltmoralister, men det gjelder slettes ikke alle, inkludert meg selv.

Du nevner kvoteringsregelen for styrer; så vidt jeg husker var de fleste oppgående høyrefolk (både med stor og liten H) i harnisk da tidl. næringsminister Gabrielsen tok dette initiativet. Det betyr ikke at man skal frede en Ap-regjering når de følger opp vedtaket - vedtaket er i seg selv like ille uansett hvem som står bak det. Og dette gjelder for alle saker, ikke kun dette, som jeg brukte som eksempel.

Uansett; jeg vil under ingen omstendigheter ta på meg ansvaret for en politikk jeg ikke har støttet opp under som velger (og mitt valg er å la være å avlegge min stemme).

...og nå over til store mengder alkoholholdig gløgg...

Mathias sa...

Kynikeren!
Mulig du er et unntak, men flere Høyremedlemmer reagerte med vanntro på forbud mot bordbønn og denne tullete paragrafen om tvangsoppløsning, men samtidig snakker de om hvor bra Bondevik II var. Det er dette som er useriøst. Du er vel partiløs i realiteten? Så du kan egentlig mene og reagere hvordan du vil!

Esquil sa...

No offence, men er det en sammenheng mellom singelstatus og mørkeblå meninger?

Mathias sa...

Ja, faktisk. Det er påfallende mange singler her med mørkeblå meninger, eller ivhertfall langt til høyre. De er særlig opptatt av frihet, men hva er denne friheten verd når man har forpliktelser. Ingenting eller svært lite.
Når det gjelder familiepolitikk, har svært mange en heller teoretisk vinkling m.h.t. barn selv om de har søsken som har barn, eller har yngre søsken. Når man har barn, tror jeg svært få reagerer noe særlig på Djupedals uttalelse om at barn har det best i barnehage. Som singel eller barnløs, så tror man at dette dreier seg om frihet, men det er helt feil. Det dreier seg om det beste for barnet.

Ingen hadde reagert om han hadde sagt ar barn lærer best på skolen, selvom man etter opplæringsloven faktisk har muligheten til å lære ditt barn å lese, skrive og regne hjemme. Grunnen til at ingen reagerer er at dette er noe som ingen av de borgelige partiene egentlig har noe sansen for, og som er et supermarginalt problem, og ikke knyttet opp mot slike støttordninger som "kontantstøtten", som nærmest har vært de borgelige partienes " hellige ku" fordi man knyttet dette mot floskelen valgfrihet.

Anonym sa...

Helt enig, VamPus - glad jeg ikke drakk kaffe mens jeg leste denne nyheten om Bekkemellems plutselige modenhet og klarsyn på NRK tekst-tv (min nr. 1 kilde til nyhetsoppdatering; så klar og konsis og tom for sosialistiske vinklinger :)

Eneste at det kanskje burde være en fortsatt separasjonskarantene for barnløse ektepar, dog vesentlig kortere enn de to år man har per dags dato. For som en psykiater gikk ut og sa som respons på utspillet fra Bekkemellem: Altfor mange parkonflikter vil kunne ende i plutselig, overilt skilsmisse.

Skal vi anbefale 3 eller 6 måneder for Bekkemellem.. ?

Hmmm.. Bekkemellem muligens plutselig en politiker for de enkle svart/hvitt- og prinsipielle løsninger? Nesten som en helfrelst liberalist, da jo... Ho-hum ;p

Anonym sa...

Mathias: Eller som en god Høyre-kollega spøkte om over en halvliter i bakgården på Livingstone, hvor hele Høyre-klanen i byen drikker:

"Vi er Høyre-folk. Vi har ikke venner!".

Nå har jeg riktignok en hel del venner da - til og med enkelte SV'ere og et par RV'ere, men for det meste borgerlige.

Som en professor i sosialøkonomi en gang sa til meg (også over en øl): Etterhvert som man blir voksen, merker man at det er vennskapsbåndene og personlighetene som teller - IKKE partitilhørigheten.

Og hvem var det som trodde at alle innenfor samme parti var gode busser med hverandre uansett?

;-)

Anonym sa...

Mathias, du må slutte å tro at VamPus er en representant for Høyre! Hadde Høyre vært der VamPus er politisk, ville partiet neppe fått særlig mer enn 500-1000 stemmer i relativt liberale Oslo - og kanskje et par-tre tusen i resten av landet.

At VamPus er medlem av Høyre skyldes kun at partiet ikke er like konservativt når det gjelder innmeldinger som når det gjelder politiske meninger!

Forøvrig er jeg alltid tilhenger av å gjøre noe nytt når VamPus foreslår det. Det kan aldri komme noe godt ut av det for venstresiden, innbefattet Ansgar Gabrielsen og Kåre Willoch!

VamPus og hennes meningsfeller - som undertegnede - er ikke konservative, og heller ikke rette "høyrefolk". Vi er liberalister, og ganske ihuga sånne!

PS: Mine meninger er mine og det er ikke riktig å tro at VamPus eller andre er enig uten at de spesifikt bekrefter det selv, uansett om jeg betegner med som "meningsfelle".

Anonym sa...

Høyre har programfestet skille mellom stat og kirke. Problemet er Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet, som er begge bundet av folkelige tradisjoner og gir blanke i ideologiske prinsipper.

Derfor er det ekstra interessant at det nå er en AP-politiker som tar til orde for religonsfriheten.

Mathias sa...

Til Alf-Erik! Hva reagerte du mest på? Delt omsorg eller kortere separasjonstid ved barnløshet?

Til seileren! Du har visst god greie på hvor Vampus står politisk. Hvor står hun sånn helt eksakt? Nærmere Frp kanskje, da hun har vært medlem der tidligere? Eller til venstre for Høyre? Hva vet jeg. Hvor står hun? Du er tydelig spesialist!

Mathias sa...

Til Alf-Kåre! Hva har statskirken med det Karita har uttalt seg om?

Anonym sa...

alf-erik:"...NRK tekst-tv (min nr. 1 kilde til nyhetsoppdatering; så klar og konsis og tom for sosialistiske vinklinger :)"

Så det finnes flere av oss...
Synd du har utovertiss...


Doublewide

Anonym sa...

Eskil & mathias,
Bidrar gjerne til å nyansere verdensbildet deres en smule. Som en ekstremt mørkeblå, gift tobarnsfar, med tidligere lang fartstid i helsevesenet er jeg nok så langt fra verdensbildet deres som det er mulig å komme. Og det er mange av oss......snart kommer vi til et kommunestyre og Storting nær dere, Ha, ha, ha, (lyd av hul latter i marmorhaller)

Anonym sa...

.......og er egentlig Vampus eller noen andre som poster her sin partitilknytning av interesse? De fleste står her vel med og sine egne meninger & tanker, og ikke sitt eventuelle partis meninger?

Det er vel ytterst få som har et parti de er 100% enige med. Selv fryser jeg litt på ryggen av de som har slukt et partiprogram til frokost og driter det ut til lunsj som ubearbeidede meningsutsagn.

Anonym sa...

Mathias: Jeg kommenterte ikke Bekkemellem, jeg kommenterte Vampus.

Anonym sa...

Jeg tror det er vanskelig å plassere bloggere i båser som f.eks. partitilhørighet ofte er. Kanskje nettopp det at man blogger vitner om at man ikke føler seg helt hjemme innenfor rammene av et parti. Det gjelder ihvertfall meg!

En annen ting som jeg har observert i en del blogg-sammenheng, er at det i blant lages "bloggoider" (identiteter som kun eksisterer i bloggosfæren) på samme måte som en forfatter bygger "personligheter" for en roman, selv om den skrives i førsteperson entall. Følgelig representerer ikke bloggoidens uttalelser nødvendigvis forfatterens egne synspunkter...

Anonym sa...

Mange av dagens politikere sprer svada til en ende fra en annen. Muligens dem ikke gjorde det før, -eller er det jeg som har fått mer livserfaring? Å nekte folk å utøve sin religion fordi det sies at det kan virke støtende mot andre, er temmelig sykt. Helt annerledes hvis det er Vigrid selv som er på banen. Mener å huske at en viss president hang seg på jødefornektelsen. Hva gjør denne verden med det aller heligste, nemlig religiøs utøvelse? Ikke gode ting iallefall. Man skal verken tvinge folk til å holde på meg religion eller stenge mennesker ute fordi de elsker sin gudetro.
Mvh tsetsefluen.

VamPus sa...

Mathias; merker meg at siden jeg har vært medlem av Høyre i tre måneder så er jeg dobbelmoralistisk og hyklerst dersom jeg divergerer en millimeter fra Høyres program eller hva de har gjort i Stortinget. I så fall bør vel du som representant fra Loddefjord Arbeiderparti være særs forsiktig med hva du skriver? Kan jo hende at jeg melder deg til Jens vet du.. og da kan det hende at du får en telefon fra Mina.. og så har vi det i gang..

Forøvrig ga jeg min STØTTE til Djupis, her - og da skjønner jeg ikke helt hva dobbeltmoral har med det å gjøre... På en annen side - dobbelmoral må jo være dobbelt så bra som bare moral, eller hva? Pleier ikke praktisere noen av delene...

Blåblogg sa...

En mann som preker moral, er som regel en hykler, og de kvinnene som gjør det, er uten unntak stygge.
Oscar Wilde

God Jul!

Anonym sa...

Seilern. Jeg føler et behov for en presisering angående ditt utsagn om at du og VamPus..og likesinnede er Liberalister. Dette gjør meg forvirret fordi det finnes
forskjellige retninger innenfor liberalismen: Klassisk liberalisme, nasjonalliberalisme, minarkisme, libertarianisme, anarkokapitalisme, den østeriske økonomiske skolen. I den senere tid har det forresten oppstått en strid mellom neolibertarianisme og paleolibertarianisme. Neoliberarianerne er tilhengere av George W Bush internasjonale demokratiseringsintervensjonisme. Blandt neolibertarianere finner man bla. statsviteren Rudolph J. Rummel som gjennom sin forskning på democid (les: regimers morderiskhet) har vært med å legge det teoretiske grunnlaget for Bush-administrasjonens politikk.

Er det ikke greiere at vi heller kaller dere Høyrefolk og blåruss?

:-))

Anonym sa...

Jeg har en liten kommentar til Mr. Mathias.. Jeg har vært en fast leser på VamPus sin bloggside en liten stund nå, og lest mange av Mathias sine innlegg. Og jeg blir rett og slett mer og mer frustrert hver gang jeg leser.
Men dette her tar rett og slett bare kaka.

Hvordan er det mulig av et oppadgående menneske og si at ;
"Da burde jo norske elever vende seg mot Mekka også."

La oss bare ha en ting helt klart for oss her. Norge er og har vært i ganske så mange år et "kristent" land , med kristne tradisjoner.
Jeg vil absolutt ikke si at det å synge bordvers er å tre relgion nedover hode på disse stakars muslimene. Det er jo rett og slett bare en videreføring av vår tradisjon. Hvem har ikke sunget, O du så metter , i mangt en sammenheng oppigjennom oppveksten?

Jeg er absolutt for å skille kirke og stat , men jeg kan ikke si at det å synge bordvers i skolen er å forkynne guds budskap.
La oss holde på våre norske tradisjoner.

Bare på grunn av at vi blir et samfunn med mange minoriteter , betyr ikke det autmatisk at det er VI som må integrere oss. Det heter minoriteter pga av at de er i mindretall. Det er de som skal integreres ikke oss.

jeg skal gi et lite eksempel. Hva tror du hadde skjedd hvis alt hadde blitt satt på hodet?
VI var en minoritetsgruppe i et muslimsk land. Er du så virkelighetsfjern at du tror at de hadde tatt hensyn til hva vi mente angående relgion i f.eks. skole ?
Bare pga at vi fra Norge ikke delte samme syn? Aldri...

Nei , dette er rett og slett litt for dumt.
La oss ha våre tradisjoner i fred.
Snart blir det vel som i USA der de er så redd for kristne tradisjoner, at det heter ikke heter juleferie lengre men Winter break , og ikke juletre men Holiday tree.

Men det er vel dette man kan vente seg med denne regjeringen vi har.

Det blir ikke akkurat noe gledens 4 år nei.

Uansett.. God Ju... nei faen..
*kremt*

Happy Holiday!!! :D

VamPus sa...

Mathias; Hvis du er så nysgjerrig på hvor VamPus står politisk (det jeg skriver gir tydeligvis ikke et pekepinn her) så kan du jo spørre VamPus..

Writer'n; Vel, "Høyrefolk" indikerer gjerne at man er medlem av partiet Høyre (noe VamPus er, derfor må du gjerne kalle meg det - men det passer neppe for resten av folket som diskuterer her) og "Blåruss" er betegnelsen på økonomistudenter - hvilket passer like lite på VamPus som på mange.

Nå forstår jeg forsåvidt sosialisters behov for å sette statsfiender etc i boks slik at dere vet hvilke hjørne i Gulagen dere skal plassere oss på - jeg personlig foretrekker å kalle meg VamPus, men ond, bitch, slem, etc er også helt i orden. God jul, pusen :-)

Anonym sa...

hehehe...Jeg var medlem i Unge Høyre en gang. Jeg gikk i tillegg på økonomisk gymnas. Min far la ned all kvalitetstida si på Høyre i den tida. Du kan jo tenke deg selv hvor usigelig dårlig utgangspunkt jeg hadde. Det som gjorde at jeg fikk åpna øya for at det var ulikheter her i verden var på et landsmøte i UH. Da ble alle silkerampen fra Bærum og omliggende verdikonservativt møblerte hjem innkvartert på hoteller, mens vi fra Trøndelag og nordnorge ble plassert på madrasser i gymsalen på en noe Clemetisert ungdomsskole. Vi så også..på festen om kvelden..hvem som putta greiene sine i hverandre og sikra seg plasser i sentralstyret, og det begynte å gå opp noen små talglys for oss mer naive.

Det jeg husker best var at jeg dansa Travoltadisko med Kaci K.

Det måtte gå som det gikk det der. Hver jul ringer det en fyr til meg som også feida sakte ut i den tida.
Da snakker vi om det vi driver på med nå, men kommer ofte inn på tida i UH: "Det VAR jo jævlig bra damer der, da"...og "Si meg ble ikke hun skilt etter.." "Nei hun la seg etter X som har tre unger og har karra til seg xxx-jobben i xxxxx departementet". "Blei ikke noe på henne der heller". Også ler vi litt og snakker om kommunal sektor og New Public Managment.

Skjønner? Du får ha en god jul du også, lille venn :-)

Mathias sa...

Vampus! Hvis du tror jeg er veldig nysjerrig på hvor du nøyaktig står politisk, tar du helt feil. Dette spørsmålet, var jo bare et retorisk svar til seileren, og ikke noe mer, da han nærmest fremtso som ekspert på hvor du står poltisk. Jeg foretrekker å diskutere politikken, fremfor å henge meg opp i hvor folk står politisk, noe som klart kommer frem i det folk skriver.

Ronnie! Når jeg skriver at da kan vi jo likså vende oss mot Mekka, så er dette ironi på høyeste plan. Du må tydeligvis være østlending, som ikke forstår den slags ironi. Dette er ikke alvorlig ment. Poenget er at dere er opptatt av valgfrihet på høyresiden; javel. Da vil ikke jeg at min datter eller sønn, skal be bordvers på skolen hver bidige dag, for da blir det forkynnelse. Noe annet er det hvis de ber et bordvers for å lære dette, som en del av KRL faget, noen ganger. Da kan man definere det som kunnskapsformidling, som er noe annet. Og vende seg mot Mekka,ville bli, å skape balanse mellom Kristendommen og Islam. Man burde jo lære buddiske, jødiske, bahistiske bønner også skulle man være konsekvent. Men jeg foretrekker å kutte ut alt som har med relgion å gjøre i skolen, å satse mer på disiplin. Gjenninnfør spanskrøret, særlig i ungdomskolen!

Anonym sa...

Jeg er fullstendig klar over din ironiske mening.. Men det blir en forferdelig tåpelig sammenlikning uansett syntes jeg.

Grunnen til at jeg syntes det forklarte jeg jo i prinsippet etterpå.

Syntes svaret ditt ble litt tynt her, i og med at du faktisk bare kommenterte ting jeg ikke snakket om.. Er du politiker av yrke ?

De er jo ganske kjent for å aldri svare på det som faktisk blir diskutert..

Mathias sa...

Poenget mitt er ikke integrering eller av hensyn til muslimer, men å gjøre norsk skole sekulær, derfor mener jeg bønn i skolen som bønn er feil, og skolens kristne formålsparagraf bør fjernes. Argumentet om at man ikke tar skade av å be en bordbønn, er å fjerne seg fra fokus. Da kan man si at det skader ikke å synge "Internasjonalen", ei heller be en bønn for Allah. Men uansett er det religionsutøvelse, derfor bør man slutte med det.

Å sammenligne "vestlige innbyggeres" integrering i muslimske land blir feil, da svaret gir seg selv, fordi man snakker om helt andre samfunn enn det norske samfunn. I tillegg, utgjør muslimer i Europa, en mye større del enn av befolkningen enn kristne i muslimske land fra Europa. Vel det finnes store muslimske minoriteter i Iran, Syria, Egypt og andre land.

Anonym sa...

Til Mathias: Jeg reagerte litt på null separasjonstid for barnløse.

Til writer'n: Jeg var rødruss, men var likevel f.eks. delegat til/under Høyres landsmøte på Oslo Plaza i våres.. Sjekk for øvrig eksplosiv liten utblåsning av i dag fra BUH-leder Preben Austgulen over i Stefan Heggelunds Kapitalist-blogg. Kostelig lesning for liten og stor :)

VamPus; alle: En riktig god julehelg ønskes alle og hver av dere :)

Anonym sa...

Under innlegget "GJESP" hos Stefan for øvrig. Burde bli en Disney-klassiker for unge og gamle etterhvert.. ;)

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=18032658&postID=113475336188840751&isPopup

God jul! :)

Mathias sa...

Til Alf-Erik! Jo, når du sier det, er det jo ingen god løsning. Det vil jo muligens oppfordre til skilsmisse, og da faller jo noe av poenget med å gifte seg vekk, borsett fra de juridiske rettigheter ved dødsfall. På en annen side, vil vel de fleste som gifter seg, gjøre det fordi de ønsker barn, noe som vil skje raskere enn at de rekker å skille seg skulle jeg tro. Men hva om damen er gravid? Skal man da ha null seperasjonstid, eller skal reglene for gifte med barn gjelde. Dette er jo et interessant spørsmål. Uansett, er vel "null-seperasjonstid" for barnløse, ganske marginalt i dag, da veldig mange er bare samboende.
Til slutt, vil jeg ønske deg en riktig god jul, dersom jeg ikke leser noe nytt jeg kan svare på før den tid, og vi "leses" etter jul.

Anonym sa...

alf erik:
Si meg..har de slutta med overnatting i de der dustete gymsalene, eller? :-)


Takk for tips om julelesning!

Anonym sa...

Vel overstått jul til alle i tråden her (og takk for julehilsen, Mathias)!

Writer'n: Du tenker på når UH drar på møter - at de ligger i gymsaler da? Jeg var aldri så aktiv i UH at jeg deltok på slik, og meldte meg uansett ikke inn før i høy UH-alder (på tampen av mitt 28. år) - selv om jeg hadde gått svanger med tanken i 7-8 år eller noe rundt der.. Det er uansett ikke innen UH jeg har bidratt i særlig grad i Høyre-systemet, men i to andre ledd. Jeg har aldri - ei heller i annen sammenheng - overnattet i noen gymsal. Men jeg kjenner folk som i UH-sammenheng har gjort det (det var en del år tilbake, slik jeg har skjønt det).

Jeg har deltatt på ett UH-arrangement som innebar overnatting, og det ble gjort i svært så standsmessig form - på et godt sentrumshotell i Rica-kjeden. Dette var i Bergen, før påske i år.

Har ellers hørt at UH bruker et hotell i Skippergt. en del når de har arrangement i Oslo (City Hotell, tror jeg det heter - skikkelig dårlige greier, i et dårlig men sentralt strøk).

Håper ovenstående utredning var til din fulle tilfredsstillelse ;-)

VamPus sa...

Mine - å nei, å få telefon fra deg ville nok vært en ufortjent hyggelig opplevelse. VamPus tenkte mer på Mina Gerhardsen, Jens' politiske rådgiver..*grøss* Hun har jeg vært på skoledebatt med..

Anonym sa...

Alf_Erik:
Takk for utdypende redegjørelse for UH's innkvarteringspolitikk. Kan det skyldes at de ikke lenger har delegater fra de mer perifere områder av landet? (ondt smil)

Anonym sa...

Writer'n: Ingen årsak.

Angående siste spørsmålet ditt, så vet jeg intet om dette. Du må spørre noen sentrale UH'ere etter landsmøtet som går av stabelen kommende juni eller deromkring. De har forlengt uansett vedtatt en eller annen slags reiseutjevningsordning, så vidt jeg har skjønt. Det høres jo unektelig rettferdig og distriktsvennlig ut :)

Ellers er jeg mer enn bare litt skeptisk til din antydning om at det er dynestyre i UHL. Der er du nok litt på villspor.. Enten det eller så var det useriøse tider i den perioden du var med! ;-)

Anonym sa...

Alf-Erik: Vi snakker 1977 her, og nå..etter å ha reflektert litt over mitt forrige utsagn, som du med rette trekker i tvil, er jeg faktisk ikke helt sikker på hva det var vi så. Per Kristian Foss ble vel UK leder så vidt jeg husker..Landsmøtet bestod av en masse smårips og veldig mange pene unge menn. Gitt de siste års ut-av-skapet opplevelser er jeg såpass i tvil om validiteten i våre observasjoner, at jeg ser meg nødt til å trekke mitt tidligere utsagn tilbake. Kinkig sak det der....

Anonym sa...

Jepp, Writer'n.. Eksempelvis Torbjørn kan jo tilegnes så mange kvaliteter, men "seksuell adonis" hører neppe blant dem... ;)

Riktig god nyttårsfeiring til deg! :p

Anonym sa...

Godt nyttår til deg også, alf erik. Selv om jeg aldri bruker penger på konvensjonelt fyrverkeri, skal jeg sende en imaginær rakett til værs i pur glede over at bomringen i Trondheim pr 01.01.2006 er nedlagt!
"poff"

:-)

Anonym sa...

What a great site
new refinancing york mortgage rate calculator Online currency trading forex102417108 plastic surgery facial foundation Zithromax trial studies Horse racing punchestown free craps table http://www.roulette-online-5.info/Crapstableinuk.html klonopin r 34 Military work boots Land rover range rover forums dc 7 craps Link product rocheusacom tamiflu Craps table build Is prozac addicting Car cover custom windshield pda games craps Childrens cooking schools Antidepressants 2005 Hate tshirt