Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, desember 26, 2005

We love you, Miss VamPus!

1. juledag bød på et lykkelig gjensyn med ett av VamPus' barndomsidoler; Miss Hannigan, barnehjemsbestyrerinnen i musikalen Annie. Misforstått av sin samtid forsøkte den fintfølende Miss Hannigan å bringe et snev av solstreif i sin grå hverdag som småpikenes beskytter. Hvem kan vel ikke elske den ranke, flotte damen som ulastelig antrukket og diskret sminket forsøkte å håndtere barnehjemmet med en fast, men rettferdig, hånd. Man kan jo ikke annet å beundre en kvinne som ikke bare bader i gin, men også mikser sin Dry Martini ved å kaste et raskt blitt på en flaske med vermouth for deretter å fylle cocktailglasset til randen med en hjemmelaget versjon av Bombay Sapphire. At hun pantsetter gaver til småpikene for å spe på sin utakknemlige lønn er forståelig og barna burde også være mer enn glade for at hun sørger for at de utvikler sine evner innen huslige sysler gjennom litt arbeid på hjemmet. Miss Hannigans ode til småpikene er velegnet til å gi flotte bilder i hodet på VamPus;

"Some day I'll step on their freckles,
Some night I'll straighten their curls.."

Riktignok svikter hun sine idealer når hun forsøker å hindre sin bror i å dytte Annie ned fra broen, men som vi alle vet så er det bristen i karakteren som utgjør en personlighet. Skulle VamPus hatt noe med sånne ..øhm...barn (?) å gjøre ville hun nok langt på vei foretrukket å vært bestyrerinne på et barnehjem for unge gutter som hver dag ville forsikret henne om at "We love you, Miss VamPus!" og selvsagt sørget for at også de fikk en smertefri innføring i de voksnes rekker...

9 kommentarer:

Softtag sa...

Hei Vampus!

Annie har alt! Hard storby-virkelighet og idealisme, og en snill kapiatalist, - det liker vi. Gjorde inntrykk på meg når jeg var mindre må jeg innrømme.

Jeg har julegave til deg. Et friskt nettsted for konspirasjonsteorier! En langt innlegg om kontrollert sprengning av WTC 9/11. Du finner lenke på min side!

God jul

Softtag

Anonym sa...

Hei Softtag,

Du kan i det minste stave VamPus riktig på bloggen din! "Vapmus" er da ikke noe godt navn på henne???

Anonym sa...

Bombay Sapphire? Blått er vel og bra, men grønnt(Tanqueray) er gin! Men, og dette er viktig, grønne alternativer er kun gyldige hva spiritus angår, mens de blå er sjarmerende ved enhver anledning...

Hmm, tilbake til gin, et av livets holdepunkter!

Blå og grønne alternativer foruten, en Crown Jewel og sogar en London Hill kan aksepteres. Dersom man mot bedre viten skulle havne på et nachspiel kan til og med en "Golden Cock" duge....Man må dog påregne en viss anger...



Doublewide

Softtag sa...

Hei Seilern

Det var jeg ikke klar over. Når jeg tenker over det kan det få stå sånn, bare for å erte litt.

Sofftag

Anonym sa...

Vel overstått julefeiring! :)

Jaja, ser man det, ser man det.. Min jevnaldrende blogger av det motsatte (og sikkert bedre) kjønn, VamPus, satte i likhet med meg stooor pris på Annie - the Movie.. ;-)

Selv så jeg den hele tre ganger på kino (var det muligens i 1980?), og hadde et eksemplar av tegneserien (i farger) av filmen.

Annie glemmer jeg aldri.. Til alt overmål så tok min desiderte favorittrapper, Jay-Z (jeg blir aldri lei av "The Blueprint" - den spinner igjen og igjen i spillerne mine) tak i refreng og komp fra en av favorittlåtene mine fra Annie - the Movie: "It's a Hard Kncok Life (for us)".

Takk for hyggelig påminnelse i høytiden, VamPus ;-)

Anonym sa...

hmm Alf-Erik da... så trist... godt du ikke er flau i hvert fall...

Anonym sa...

Kent: flau? Jeg var SYV år...

Makan.. ;-)

Anonym sa...

Grønt funker til det meste.

Anonym sa...

Where did you find it? Interesting read 1987 porsche 911 ski boot bags Bontril for sale south carolina olar laser tatoo removal