Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, desember 07, 2005

Navlelo

bloggblogg har i dag intervju med VamPus.

Til VamPus' store overraskelse fikk hun faktisk flere gratulasjoner (en stor takk til alle) enn hun ble skjelt ut, spesielt setter hun pris på gratulasjoner fra folk som er dypt uenige . VamPus har allikevel klippet sammen noen favoritter av de velformulerte kommentarene fra de som ikke satte fullt så stor pris på resultatet. En skrev at han ikke "gidder alt følelsesblabbet og feministpjattet" - og at "DET er grunnen til at vi gutter ikke orker henge på blogger i tide og utide. Vi har viktigere ting å foreta oss." Men å kommentere blogger derimot... VamPus skal forsøke å roe ned følelsesblabbet på bloggen sin. Det har jo vært et utpreget særtrekk ved VamPus Verden så langt..

Sitateter hentet fra kommentarene til Dagbladet.no, kommentarer på Snusblogg og her i VamPus Verden;

"Ser du har høyresleiken på plass og blå ring på fingern. Flotters med slike blå blå folk ja..."

"du er jo ei jævlig lite saklig fitte, derfor er jeg også lite saklig. få noen fakta rett iallefall. hver så snill å gjør oss alle en fuckings tjeneste, røyk på deg kreft eller noe annet kjipt. idiotiske triste kjerring"

"Ingen av delene stemmer, men det gjør jo heller ikke de politiske synspunktene dine, så da ser man jo sammenhengen."

"Det VamPus skriver er tull og tøys, men det er politisk korrekt av reaksjonære høirefolk og forfalske fakta."


Hmf. Skal man bli beskyldt for å være politisk korrekt også nå? What do a girl have to do... etc.

16 kommentarer:

mediekritikk sa...

"Ser du har høyresleiken på plass og blå ring på fingern."

Shit, jeg begynner vist å bli fargeblink - var sikker på at ringen var grønn. Gratulerer btw.

Anonym sa...

Tja, det du gir uttrykk for å stå for politisk er vel noe av det mest politisk korrekte du kan finne i dag, er det ikke? Nærmere en statsbærende ideologi for 2000-tallet enn det den urbane nyliberalismen er, kan vi vel ikke komme? Men uansett, du skriver godt og ligger fjernt fra den paranoid-konspiratoriske politiske stilen som preger enkelte, så gratulerer! Det var vel fortjent!

(er blogging snart yesterdays paper nå, tro? ;-))

VamPus sa...

Takk til begge! Ringen er blå eller grønn avhengig av lyset.. Var mer imponert over "høyresleiken"..

Ikke paranoid-konspiratorisk? Hrmf.. her har VamPus tydeligvis feilet stygt.. Dessuten, bare fordi man er paranoid så betyr jo ikke det at man ikke blir forfulgt ;-D

Anonym sa...

Her er så merkeligt. Har jeg kommet på feil klode... (Kierkegaard) La gå at Vampus kan være litt politisk korrekt en gang i mellom (Trodde bare det var Ghost og jeg som syntes det forøvrig:-). Men at en urban ntliberalisme er statsbærende ideologi er en vel frisk påstand. Hayek og Friedman er ikke de jeg tenker på først når representanter fra dagens grumsete regjering uttaler seg.

EarlGrey sa...

Hmm..vektern: Levde lenge i den villfarelsen at det var Obstfelder, og at sitatet var: "Jeg er vist kommet på en feil klode! Her er saa underligt.."

(Fra diktet "Jeg ser")

Han har vel stjålet det fra Kierkegaard da..

Anonym sa...

Jeg blandet visst sammen to dansker der ja... Jeg legger meg flat! Earlgrey har rett. Men vi har uansett ingen nyliberal regjering;-)

EarlGrey sa...

Jeg skal ikke gi meg inn på en diskusjon om Obstfelders nasjonalitet (bortsett fra at han regnes som en av landets fremste diktere..), men det siste får jeg vel for skams skyld gi deg rett i ;o)

Anonym sa...

Earlgrey - vektern: 2-0
Skal fordype meg i norske diktere og litteraturhistorie i kveld, slik at jeg unngår flere pinligheter ;-))

EarlGrey sa...

Beklager nerdingen vektern, men Sigbjørn er en av favorittene, og han har jo ingen egen stemme lenger stakkar..

Syns forresten du tar det sporty jeg! Kan ellers anbefale André Bjerke og Rolf Jacobsen som objekter for nærmere studier.

Ooops, pakke med LP-plater i posten!! Normal nå; la oss diskutere politikk i steden :o)

VamPus sa...

EarlGrey er en favorittkommentator. Kunnskapsrik og nyansert. Her skal man kunne sine saker, ja ;-D

Anonym sa...

Jeg er ganske sent ute nå, men ville også gratulere med Gullblogg-seieren! Velfortjent seier for ypperlig skrevne innlegg jeg mesteparten av tiden er fullstendig uenig i – men fordi du skriver smart og morsomt er det en nytelse å lese likevel. Gratulerer! :-D

VamPus sa...

Takk, Mette - det er ikke meningen at alle skal være enige, og det er spesielt hyggelig å få gratulasjoner fra de som faktisk er uenige ;-D

Simon T sa...

Hiver meg på med anbefaling jeg også. Rudolf Nilsen er, til tross for at han var en fæl kommunist, veldig les- og sitatverdig !

Med det visste vektern fra før av, siden han hørte deklamasjon av Revolusjonens Røst i Ebellsgate.

Anonym sa...

Does, VamPus. What DOES a girl have to do! ;-)

Anonym sa...

That's a great story. Waiting for more. Lesbian cheerleader bisexual A boy has a penis Sex anime kiss 15pregnancy ultram penis growth formulations small pain in penis Awning desing Gratis sex video clips Medical trip insurance Fe mazda timing specifications

Anonym sa...

Very cool design! Useful information. Go on! Vitamins rdi vicodin diet pills didrex 3 month supply cheap Target market of digital camera Safety bath tub mats Trimline no dial red phone order tramadol http://www.protonix-4.info pee online roulette Conference+calling+service