Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, august 29, 2006

Kontor på Høyres Hus

- Ok, da har vi slått fast det. Ikke snakk til VamPus om morran før hun har fått kaffe!

Lille Blå sitter og gliser på enden av bordet. Klokka er 8.25 og vi har morgenmøte på Tåkeloftet i Høyres Hus. VamPus har hilst de tilstedeværende med henholdsvis et knurr, et bjeff og en litt innesluttet grmph. Siden konspirasjoner om å ta over verden ikke egner seg spesielt godt for morgenmøter, nøyer vi oss med hvordan vi kan sette dagsorden for den norske debatten i papirform og på nett (type: "Lager du et notat om det, Vektern?").

Så fyker VamPus to etasjer ned, nå med en kopp kaffe innabords og medbrakt påfyll, for å diskutere de neste utgavene av den tone- angivende avisen "Oslo & Vi". Ikke hørt om den? HVA? Oslo Høyres kvartalsvise tanker og visjoner i papirformat? Makan. Nuvel. Dannelse er heller ikke innført som fag på skolen. Enda.

Deretter to kopper kaffe til, og tro du meg - etter fire kopper kaffe før lunsj har man behov for litt kvalitetstid på do - deretter...hmmmm. Arkivere Kilbys Kindereggfigurer. Kaste et glass som er halvfullt av blekk fra ødelagte penner, redde ut to gamle kaffekopper før de gjør mytteri, logge seg på - og hey - plutselig har man et midlertidig kontor på Høyres Hus.

MOAHA HA HA HA *ond, kaklende latter*

8 kommentarer:

geirronimo sa...

Yepp, og så kan man sjekke Kolbergs lille røde her:
http://www.vgb.no/2800/perma/96627/

Hva den AP-mannen ikke kan!!

Knut Johannessen sa...

"Dannelse er heller ikke innført som fag på skolen. Enda."

Men hvor i helv... var du i norsktimene.

Det heter ENNÅ!!!! Enda er en konjunksjon, synonymt med selv om. Ennå er et tidsadverb.

Skjerp deg, ellers blir det parade for Djupis.

Anonym sa...

"Dannelse er heller ikke innført som fag på skolen. Enda." Fy deg, VamPus. Det heter "ennå", ikke "enda".

Hvordan skal det gå med dannelsesnivået i Høyres Hus nå?

Anonym sa...

"Dannelse er heller ikke innført som fag på skolen. Enda."

Sant nok. Men - sånn, oss dannede imellom - skal det ikke være "ennå"?

Bare for virkelig å få igang gruffen...

VamPus sa...

*urk* ennå, enda.. jeg er liberalist ikke konservativ. Og sånn...slik..grmph.

Knut Johannessen sa...

Unnskyld Vampus.

Jeg visste ikke hva jeg gjorde da jeg tok en "Hegge". Lite ante jeg at det skulle medføre at imbesile, udannede pøbler også hang seg på, i mangel på selvinnsikt og evne til å komme med egne kommentarer.

Det kommer nok til å gjenta seg.

Anonym sa...

"Det heter ENNÅ!!!! Enda er en konjunksjon, synonymt med selv om. Ennå er et tidsadverb."

Ikke i Høyre. I Høyre heter det konsekvent ENDA, selv der hvor man skulle brukt "ennå". Man errrr da dannet i Høirrrre, maa vite.. !

Anonym sa...

trodde det bare meg som ble skikkelig bæsjetrengt etter masse kaffe? godt å høre at du er med i den klubben også vampus :D