Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, august 20, 2008

Jammen, DA så!

Noen tok det litt ille opp at en ubetydelighet som meg selv syntes at slagordet "Andre boller" ikke egentlig oppsummerer mine idèer om frihet. Og så hadde jeg jo misforstått opplegget, for det var jo ikke Erna eller rådgiverne hennes som hadde kommet på dette. Så da tenkte jeg å gjøre bot med å legge ut hva som står på Høyres egne nettsider:

"Nå skal det bli andre boller ! Erna Solberg overrasket møtedeltagerne når hun kom kom inn i salen med en kurv full av bolleposer påtrykt "andre boller" med TV2 på slep. Men dette var naturligvis mye mer enn en morsom gimmick. Det var også et signal om at landet trenger en ny regjering med en ny politikk, og et sterkt Høyre er garantisten for at vi får en borgerlig regjering med et borgerlig flertall etter valget."

Ifølge Vox Populi truer vi nå med å sende Jan Tore Sanner på døra di også.

Men vi er nå en gang ikke der at mens politiet har tidenes narkorazzia på Grünerløkka, så er politiets øverste leder - justisminister Knut Storberget - ute og nakenbader (obs! sterke bilder), mener at barn har "rett til ferie" eller synes det er smart å gå til valgkamp på økte skatter når renta stiger og 533 000 husstander har fått merkbart dårligere råd.
Rett skal være rett...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Huff, du ble vel aldri kalt på teppet? Hehe… Det skulle jeg i så fall gjerne ha sett.

Men tøv til side: Tilværelsen som partiløs frifant er befriende deilig, kan forsikre. Jeg bytter den ikke bort for noe i verden. Det vil si… Det kommer an på bollene. Gode, var de?

Anonym sa...

Det viktige her må da være at selv ikke Høires skribenter lenger kjenner reglene for bruk av "da" og "når".

Dengang - da. Hvergang (eller fremtid) - når.

Setningen "Erna Solberg overrasket møtedeltagerne når hun kom inn i salen ... " er en språklig vederstyggelighet uten like i historien!

La oss få Kåre tilbake! "Nu går alt så meget bedre" osv.

VamPus sa...

Har ikke sett noe til noen tepper. Lille meg er ikke viktig nok til det altså. Dessuten er jo høyrefolk snille og høflige, vettu. Ja.. ehm.. utenom meg da.

Blåblogg sa...

Vær så snill - si at den posen er fotomanipulert! Vær så snill!

*dunke hode mot vegg*

Anonym sa...

"Dernest karakteriseres svake politiske ledere av at de bruker partiapparatet til å stoppe talenter og nye ideer: De er nemlig ikke dummere (eller mindre maktsyke) enn at de erkjenner at deres posisjon umiddelbart vil bli truet dersom partiet blir en skole for sterke fremtidige ledere og utvikling av nye ideer som utfordrer det etablerte."

Petter T. Stocke-Nicolaisen i Aftenposten forleden dag.

Anonym sa...

Jeg tror jeg vet hva de siste tre punktumene i Vampusas blogpost har for meningsinnhold! Jeg sikter til de som står på slutten av setningen "Rett skal være rett...".

Jeg tror de betyr: "Her velger jeg å gjøre narr av Høyres valgkampstrategi ved å dytte dem ut i et basseng full av deres egen skit, og når de sier de gjerne vil forsvare seg imot min kritikk, begynner de isteden å plaske og base"

Gjettet jeg riktig, Vampusa? :-)

Anonym sa...

Alt dette bolle-snakket har ført til et økt inntak av Deli de Luca-boller her hjemme...Men så er jo de utrolig gode også a!

Knut Johannessen sa...

Dersom "noen" tok din post ille opp, bør man vurdere en ombygging av Høyres Hus. Som f. eks. å heve taket en smule. Det er jo kritiske innspill som dette, partiet trenger.

Dersom man kun er opptatt av konsensus og å slutte rekkene, så bør man kanskje leie inn noen skjødehunder som kan logre når ledelsen kommer med "bolleutspill".

Det eneste som mangler er at det er sukat i bollene.

Fredrik Mellem sa...

Skjønner du fant lenken til Sør-Trøndelag Høyre hos meg. Jeg kan avsløre at Sør-Trøndelag Høyre i alle fall er populære hos Google. Jeg søkte på "andre boller." Og dette stjernetreffet kom opp som nr 1 eller 2.

Anonym sa...

Vampus, du er jo ganske flink til å lage mat, så hvorfor ikke utfordre Erna til konkurranse i bollebaking? Vinner dine boller, bytter dere jobb - Erna blogger og du leder Høyre!!!

Anonym sa...

Hvis vi hadde vært danske hadde det i hvert fall vært litt sprut i slike "bolleutspill":-))

Anonym sa...

Æsj, nå fikk jeg veldig lyst på boller hvertfall!