Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, august 11, 2008

RIP Electrolux

- Er den død, hvisker Pusedyr.

- Jeg tror det, hvisker VamPus tilbake.

Støvsugeren slapp akkurat ut et langtrukkent hyl og døde så stille hen. Pusedyr og VamPus ser skeptisk på hverandre, og så på støvsugeren. Pusedyr puser seg opp, går bort til sin tidligere erkefiende og gir den et forsiktig dytt med høyre pote. Støvsugeren står stille.

- Jeg tror ikke du har gitt den nok mat, sier han.
- Hva mener du med mat, spør VamPus, støvsugere skal vel ikke mates?
- Du, det er du som er menneske og liksom skal kunne dette her. Skal ikke de ha.. sånne.. hm, hybelkaniner og sånt?
- Hø?
- Ja, altså, med jevne mellomrom?
- Guri, har vi sultet i hjel støvsugeren?

VamPus ser forskrekket på det lilla monsteret som står livløst i gangen. Pusedyr ser anklagende på henne og sier;
- Ja, akkurat som med meg. Jeg får heller ikke nok mat.
- Du, tjukken, du får mer enn nok.
- Jeg har stor benbygning, svarer Pusedyr og ser såret ut.
- Akkurat som deg, sier han fornøyd og slikker seg på en pote.

- Ok, ok, ok, hveser VamPus, det er ikke akkurat sånn at du har hostet opp hårballer å fore han med, du heller. Men hva gjør vi? Vi kan jo ikke bare la den stå der?

- Ditt problem.

Right. Møkkakatte.

RIP Elektrolux. Hvem skal fange hybelmonstre nå?

21 kommentarer:

Anonym sa...

SOm vanlig leser jeg alt for fort uten helt å tenke på hva det er jeg leser og da ble tittelen på innlegget ditt RIP elektronikk i mitt hode. Siden jeg med en gang koblet dette til en pc eller stereoanlegg følte jeg at jeg måtte vise litt sympati med deg. Du kan tro skuffelsen ble stor da jeg innså lesefeilen min og fant ut at det hele dreide seg om en støvsuger. Men siden jeg nå først ramlet innom, må jeg jo bare kondolere og si at jeg håper du finner en ny støvsuger som kanskje etterhvert kan erstatte tapet av en kjær venn.

VamPus sa...

Kremt.. Kjær venn er vel .. noe overdrevet..

Anonym sa...

Hmm... det må være en kosmisk konspirasjon mot viktige ting som går på strøm. Kjøleskapet vårt gikk i går også, nøyaktig en dag før det var ni år siden den solformørkelsen da Nostradamus hadde spådd verden skulle gå under(11/08/99) - ikke det at jeg kan finne noen symmetri i de tallene, men de som er opptatt av sånt kan sikkert komme på noe.

VamPus sa...

Vel, når jeg spille Spice Girls baklengs så får jeg meldinger om en kosmisk konspirasjon. så det kan nok stemme.

Eller var det kosmetisk operasjon? Ikke helt sikker...

Anonym sa...

Da skal jeg gi deg et kanontilbud, min venn. Jeg skal komme innom og demonstrere den fantastiske støvsugeren LUX for deg. Den koster 18.000,- men siden det er deg skal du få den for 13.000. Den er solid bygd og mye bedre enn støvsugere som veier mindre enn 20 kg. Hvis du har vegg-til-vegg-tepper finnes det også teppebanker å få kjøpt som ekstrautstyr. Den har lys og greier. Veier 7-8 kg, men du verden så effektiv. For deg som liker en stor en, er det intet som slår en Lux. Lux - it just sucks.

Anonym sa...

Du må slutte å gi pusedyr sånn anti-hårball for, vet du.

Han er nok håpefull nå, tenker jeg, og tror at det ikke kommer noe nytt støvsugermonster i hus. Håpet er nok det siste som forlater katter også :o)

Prinsesse Elin sa...

Skulle bare innom for å hilse på. Synes fortsatt at dine lesere er utakknemlige og at de bør absolutt legge igjen en hilsen til deg, Vampus. Ha en super dag.
Klem fra Prinsessa:O)

Harald sa...

Nothing sucks like Electrolux.

(Sorry - vet den var tørr og dårlig - måtte bare)

Design-Shimmer sa...

Fant siden din gjennom en annen blogg, du skriver utrolig levende.
kommer tilbake...

Min Verden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Min Verden sa...

Jeg slettet det forrige innlegget. Kjøp en ny electrolux - selvgående, skulle alle hatt! Jeg er ikke sikker på om jeg liker bloggen din. Har selv valgt den snille profilen på min egen blogg og koser meg med det. Har forsåvidt tenkt til å fortsette med det også. Skal følge med hos deg en stund så får vi se... Hanne

Anonym sa...

Jeg har verdens mest absurde støvsuger som jeg har arvet av mamma, som hun arvet av mormor, som hun igjen kjøpte brukt. Ekte DDR-kvalitet, beregnet på fabrikklokaler, dekket i donaldklistremerker og med en slange som strengt tatt bare er brun teip. Den suger spiker ut av veggen og dør aldri. Jeg skal testamentere den til barnebarna mine, fordi jeg tror det er det nærmeste jeg kommer evighetsmaskinen.

Du trenger en støvsuger som tåler å sultes litt (c:

Anonym sa...

Du kan godt komme og mate støvsugeren din hos oss i fremtiden, så vi sikre på at den får nok mat.

Jeg tror vår støvsuger er anorektiker.

VamPus sa...

Selvgående støvsuger er tingen. Men hvis de følger etter støv og hårballer så frykter jeg for Pusedyrs ve og vel... Han kommer jo til å bli forfulgt hele dagen.

God trim da..

Unknown sa...

Da kan vel dette være noe for deg: http://www.idg.no/pcworld/article81013.ece

Anonym sa...

Jeg stemmer for Roomba'en linket til fra Bunners. Vi har en og den er helt genial. Eneste ulempe er at den dessverre ikke rydder for deg også, og den ikke er så glad i klær eller ledninger som ligger på gulvet. Man må ofte rydde litt før man setter den i gang, men det er altså et ekstra "kjæledyr" man fort blir glad i.

Emmeline sa...

*ler

Endelig et innlegg som jeg kjenner meg igjen i:)

Hjemme hos meg har jeg oppdradd ungene til å mjaue når jeg spør hvordan det står til med pusekattene--de mjauer med ulik lyd, etter om de er glad eller sint. Min eldste sønn på 16 syns det er så teit at han mjauer konsekvent med stygg mjauelyd! Resten av ungeflokken har utarbeidet et flott mjauereportuar. ANBEFALES når man bytter ut katt med barn;)

Ellers ser jeg til min store glede at du....

A: Fremdeles har besøk av kommentatorer som klarer å bruke mange fremmedord til tross for at dette egentlig er et pusekatt innlegg.

B: At noen interiørbloggere fremdeles syns synd på deg pga for få kommentarer.

C: At du har fått tilbud fra selgere av støvsugere( hehehe) -Hvor er kattepsykologene sine tilbud spør jeg, de bør komme mer på banen og reklamere for sin bisniss...

D: At snille bloggere har begynt å rasle litt med sablene etter å ha lest bloggen din (hehehe--det liker du sikkert)

E: Til og med
interiørkjendisbloggeren Løwe legger igjen en hilsen. Imponerende!(-Det er jo noe mange interiørbloggerne drømmer om:)

F: Ja, det var vel det hele? hehe

Ha en fin fin uke Vampus, hils pusekatt og lukke te på støvsugerreisen!

VamPus sa...

Vil ha Roomba, men 5000 kroner for en STØVSUGER?? Da skal den ta oppvasken, vaske vinduer og tilfredsstille i sengen også, altså.. Just sayin'

emmeline: Løwen i dette tilfelle er nok min venninne sosialmediabloggeren Kristine. Men, ja, det er litt rørende at jeg får sympati for manglende kommentarer, og snille bloggere som blir forvirret. Ingen grunn til forvirring - jeg SA jo at jeg var ond innerst inne :-))

Anonym sa...

Det slo meg plutselig at det bedre å ha en støvsuger som er anorektiker enn en som er bulimiker. Litt bortkastet å støvsuge hvis støvsugeren skal spy opp alt støvet på teppet igjen etterpå.

Anonym sa...

Vampus:

Du kan få fjernkontroll til Roomba hvis du frykter for pusedyr, men jeg tror ikke den blir bedre i senga eller til å rydde opp. Ikke at jeg har prøvd.

VamPus sa...

andyq: "ikke at jeg har prøvd".. Heh! Det sier de alle :-)