Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, august 19, 2008

Grønn ut av rekka går

Da VamPus harselerte med KrF (jada, jeg kommer med Senterpartiet snart) for en stund siden og påpekte deres, hva skal man si, anstrengte forhold til homofili, kommenterte unge lovende Sondre i Bergen KrFU snurt at gruppelederen i Sarpsborg KrF var homofil og het Ole Henrik Grønn.

Men alas - etter reaksjoner på hans legning fra partikollegaer meldte i dag Grønn seg ut av KrF.

Kanskje han har lyst til å bake boller i Høyre?

10 kommentarer:

Fredrik Mellem sa...

Slik går det med dem alle sammen.

Hver gang de semiliberale i KrF jubler over et alibi som kommer ut av skapet, sørger andre for å mobbe disse ut av partiet i løpet av en uke eller så. Dette har vi vært med på før.

VamPus sa...

Var litt deja vu, ja. Trist for det.

Anonym sa...

Hva med følgende mottiltak: Alle heteroer ut av (homo)Høyre! Da kan de ha det så godt da, slemmingene i Sarpsborg...

Jand

Anonym sa...

Mobbing er et viktig verktøy for å holde de ekleste avvikere i det skjulte.
Jeg har stor sans for å tale nedsettende om bæsjehullknullere, så ofte det byr seg en god sjanse.

Liberalisme dreier seg slett ikke om toleranse til all mulig dritt. Det dreier seg derimot om å benytte all autoriell kraft en har tilgjengelig for å gjøre det vanskelig å leve åpent med sine ekle villfarelser.

I et fritt samfunn hvor der eksisterer reell presse og tale- frihet vil du på ukentlig basis finne anonser hvis organisasjoner tilbyr homofile og andre sinnsforvirra skrullinger gratis hjelp til å begå selvmord.

Anonym sa...

Ja, nå har jeg plaget deg så lenge med fylle-plattinger om SP, at jeg håper du også har fått inn noen gode!

Release the shit! Whatever you can say about Sp, it's not evil (or true) enough!!!

Sondre Olsen sa...

Kan vel ikke si at jeg uttalte "snurt at gruppelederen i Sarpsborg KrF var homofil og het Ole Henrik Grønn". Jeg har da vært på konferanse med Ole Henrik, og han virker til å være en skikkelig okei type.

Det jeg har reagert på, er at han sier han har stått på KrFs linje i ekteskapsloven. Da blir det merkelig at han blir med på feiringen på opera-taket...

Kan se ut til at du ikke helt har et godt øye til oss bibeltroende kristne, Heidi. Du kaster ganske store stein i glasshuset når du sånn halvveis anklager meg for å ikke ha noe til overs for homofile... Kan hende du må rive ut bjelken av ditt eget øye først.

Anonym sa...

En av oss misforstår Vampus ganske kraftig her, Sondre. Jeg forsto innlegget hennes omtrent slik:

Vampus: KrF kan ikke fordra homofile.

Sondre: Joho, det kan vi det så! Vi har til og med en gruppeleder i Sarpsborg KrF (Grønn).

Grønn: Jeg vil ikke være i KrF lenger, for de mobber homofile.

Jeg klarer ikke å tolke dette innlegget slik at Vampus påstår du ikke har noe til overs for homofile. Jeg tolker det som at hun påstår du ble snurt når hun påsto at KrF ikke tåler homofile - en påstand som for de fleste ganske opplagt er temmelig korrekt. Men Vampus kan sikkert bedre selv forklare hva hun mente og ikke mente...

Sondre Olsen sa...

jeg vil i såfall si unnskyld til heidi for ikke å ha tolket henne i beste mening.

Anonym sa...

Sondre, du skylder ikke noen å tolke deres skriverier i beste mening. Hvis du ønsker å være et fornuftig menneske skylder du å lese inn i andres tekster hva som må være meningsinnholdets intensjon. Altså, du skylder å lese andres tekster med velvilje, og ikke hefte deg ved mulige misforståelser, om du vil bli ansett for å være et fornuftig menneske.

Det er god grunn til å tro at Vampus' blogpost hadde som intensjon å ramme KrF med kritikk med begrunnelse i at partiet er negativt innstilt til homofile bæskehullknullere.
Vampus maktet dog ikke å argumentere holdbart til fordel for ikke å være negativt innstilt til disse ekle avvikere.

VamPus sa...

marius: Bingo!
Sondre: Itteno problem :-)