Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, august 26, 2008

Turister får unnskyldning fra Oslo

Turister som sender klagebrev til kommunen etter å ha besøkt hovedstaden vil få en skriftlig beklagelse fra byrådsleder Erling Lae, skriver Dagbladet.

Mon tro om det også gjelder det drapsmistenkte finske paret som ble arrestert i går:
- Vi visste at vi var etterlyst i Finland, men trodde Norge var et fredelig land.
Som hablog skriver - nok en ripe i lakken for Norge som fredsnasjon.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Hvorfor fyller du bloggen din med slike tullepostinger? Tatt justismord i betrakning er det ingen selvfølge at det andre land skal være fientlig innstilt til et individ bare fordi det første er det. Å få være i fred i landflyktighet er en forutsetning for å iværeta rettssikkerheten. Det er slett ikke rimelig at norske myndigheter skal utvise eller utlevere gjester som slett ikke har vært noen av dets borgere til heft eller skade. Hva slags liberalist er du egentlig, Vampus, sosialdemokrat?

VamPus sa...

Hvorfor fyller du bloggen min med slike tulleinnlegg? Tatt internasjonale utleveringsavtaler i betraktning så skal ikke Norge være et fristed for drapsmistenkte fra alle nasjoner, og Finnland har så vidt jeg vet en fungerende rettsstat. Hva slags tulling er du egentlig?

Vet at du begynte trollingen din på usenet, men ærlig talt - hva med å skaffe deg et liv?

Morten Myksvoll sa...

Det er en virkelig liberalist, dette... Joy vil at Norge skal være åpent for kriminelle, bare fordi det kan skje justismord i andre land. Vel, hvis statens primære oppgave er å beskytte individer mot overgrep, så er det vel det motsatte å skape incentiver for drapsdømtes migrasjon til Norge, er det ikke?

Chris Joy lever tydeligvis ikke etter regelen "uskyldig til det motsatte er bevist", for det motsatte kan vel aldri bevises i Joys verdensbilde. Fri flyt av kriminelle har aldri vært særlig liberalistisk.

Anonym sa...

Vel, fordømmelsen er multietnisk. Selv NRK Sami radio har formidlet det "finske drapsdømte ekteparets" fordømmelse av oss som fredsnasjon på sitt nettsted...


Selv har jeg jo ikke behov for at landet mitt skal være førstevalget for reisesugne drapsmenn. Gift eller ikke.

På den andre siden: Mullah Krekar bor jo trygt her, så jeg forstår godt Kyösti Ensio Ulmanen Stenius' misforståelse. Det er ikke alltid lett dette med krig og fred og drap.

Anonym sa...

Vampus, det var ikke et tulleinnlegg, og du har iallefall ikke klart å vise dette. Du har ikke engang nærmet deg kjernen i problemstillingen. Det er slett ikke relevant hvorvidt Finland er en rettsstat. Hvis vi holder som premiss at Norge er en rettsstat så vet vi at dette er langt fra tilstrekkelig for å forhindre tusenvis av justismord. Det er ikke slik å forstå at jeg oppmuntrer pikehjernen din til å tenke fornuftig, men når du først invaderer menns domene så må du regne med å bli stilt overfor samme krav til argumentasjonskraft. Er det ikke bedre at du skriver tullepostinger om tulletemaer, slik du pleier? Forresten du vesle Vam puseludder, forsøk å forstå at "trolling" fungerer veldig dårlig som et trylleord for å få deg ut av en prinsipiell klemme.

Morten, hvis vi antar formålet er å beskytte borgerne imot overgrep så kan jeg ikke med min beste vilje innse at det er klokt å kaste bort tid og resurser på å anholde, utvise og utlevere gjester som ikke har vært noen borgere til heft eller skade. Det kan ikke du heller, om du har en hjerne som fungerer nogelunde efter hensikten.

Anonym sa...

Jeg lurer egentlig mest på hva som skjer i verden når drapsdømte - som begge skal sone livstidsdommer - får persmisjon fra fengsel for å dra på bryllupsreise... Kan bare se for meg det mentale puslespillet
"Skavvisseee... Fengsel resten av livet, stikke utenlands med kjerringa, fengsel resten av livet, stikke utenlands med kjerringa"...
Skikkelig vanskelig valg det der...

Jaja. La no huinnan pul - de ekkje min huinn.

Anonym sa...

Chris joy skrev
.................beginquote
....
Det er ikke slik å forstå at jeg oppmuntrer pikehjernen din til å tenke fornuftig, men når du først invaderer menns domene så må du regne med å bli stilt overfor samme krav til argumentasjonskraft
....
Forresten du vesle Vam puseludder, forsøk å forstå at "trolling" fungerer veldig dårlig som et trylleord for å få deg ut av en prinsipiell klemme.
....
Morten, hvis vi antar formålet er å beskytte borgerne imot overgrep så kan jeg ikke med min beste vilje innse at det er klokt å kaste bort tid og resurser på å anholde, utvise og utlevere gjester som ikke har vært noen borgere til heft eller skade. Det kan ikke du heller, om du har en hjerne som fungerer nogelunde efter hensikten.

....................Endquote

Noen skyter seg selv i foten: andre finner tydeligvis glede i å offentlig skyte av seg hodet. Det er lite som tyder på at Chris joy innser hvor effektiv han er i så måte.

"Argumentasjonskraft", my foot!

Cassanders
In Cod we trust

Anonym sa...

Cassanders, dette forstod jeg ikke. Mener du å si at jeg på noen måte har motsagt meg selv? Kan du vise de to setningene som demonstrerer dette?

Arnfinn Pettersen sa...

Ærede vertinne: En av de gode ting med Bloggers verktøy, er en sånn gøy knapp man kan bruke til å slette innlegg fra troll og annet utøy.

Jeg beundrer din tålmodighet. Selv ville jeg benyttet den gøye knappen til å kvitte meg med høyst ugøye Hr. Joy for lengst. Om ikke annet, så fordi han er ekstremt uhøflig og forgifter atmosfæren i et ellers hyggelig selskap.

Anonym sa...

Arnfinn Pettersen, din argumentasjonskraft overgås kun av din nesegruse servilitet.

Arnfinn Pettersen sa...

Hr. Gøy: Nå har jeg vel i grunnen ikke argumentert som sådan. Og jeg er redd jeg ikke kommer til å gjøre det heller med en mann som ikke forstår forskjellen på servilitet og høflighet.

Man tiltaler ganske enkelt ikke en dame på den måten du gjør. Og hvis jeg var damen ville jeg kastet deg ut. Det er slik man behandler ubehøvlede tølpere i min del av verden.

Anonym sa...

Chris joy, din språkbruk demonstrerer med all ønskelig tydelighet at du ikke forstår dine selvmotsigelser selv om de blir forklart i detalj.
Livet mitt er alt for kort til at jeg gidder kaste bort tiden med slikt.

Cassanders
In Cod we trust

Anonym sa...

Nettopp, du har ikke argumentert. Jeg ser du besatt forsøker å komme ut av klassen servil{} ved å gjøre krav på at en må være servil for å være høflig. Det fungerer veldig dårlig for deg.
I min del av verden kaster man ut individer som innbiller seg at høflighet er et fornuftig substitutt for ærlighet.

Anonym sa...

Cassandra, du har ikke forklart noe som helst - kun sitert meg og gått direkte til konklusjon. Du har ikke satt to setningsemner jeg har skrevet, opp imot hverandre og demonstrert at disse motsier hverandre. Ikke engang nu efter å ha blitt gjort oppmerksom på at dette er noe du skylder å gjøre for med rette gjøre krav på at noen har motsagt seg selv. Det er derfor rett av meg å komme til konklusjonen at du er en sjarlatan, en bedrager som innbiller seg han slipper å argumentere holdbart til fordel for sitt standpunkt.

Arnfinn Pettersen sa...

Hr. Gøy: Er det slik at du anser bruken av formuleringer som "du vesle Vam puseludder" som et tegn på ærlighet? Eller er det bare for å signalisere at du ikke er servil?

Jeg gjentar meg selv: Slik tiltaler man ikke en dame. Heller ikke om man er uenig med henne i sak. Det er en språkbruk som vitner om nedsatte sosiale ferdigheter, ikke ærlighet.

Og med det trekker jeg meg ut av denne meningsutvekslingen.

VamPus sa...

.. og med "Vampuseludder" skrev Chris Joy seg med sang ut av Vampus' Verden. Jeg lar disse kommentarene stå, og sletter alle nye - så fint om dere ikke kommenterer han overhodet, så tar jeg de ut etter hvert.

Anonym sa...

Og antichris umorsom er platt.

Blåblogg sa...

Herregud, har vi fått en ny Mathias nå da...sukk
Jeg som vurderte å begynne å blogge igjen...

VamPus sa...

blåblogg: ta det med ro, det er bare å være hardere ute på labben for å styre kommentarfeltet. Han kommenterer også under flere nick, men det er jo bare å fjerne... Some people has waaay to much time on their hands...

Anonym sa...

Ch.Glede har en lang karriere som troll bak seg.. Han irriterte til og med på seg liberalerens redaktør på et tidspunkt slik at denne utfordret han til en offentlig "duel", noe Ch.Glede takket nei til med begrunnelse i frykt for fysiske reprisalier mot sin nette kropp..

Liberalistene i Norge er fæle sånn, slår først og spør etterpå, ligger jo i hele ideologien deres å initiere vold..doh...

Anonym sa...

Det var helt nytt for meg, Chillipamler. Kan Playm bekrefte hva du påstår?