Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, juni 15, 2006

Debatt oppsummert

Sånn rent bortsett fra et håpløst åpningsinnlegg, rørete oppfølging og en rent ut forvirret avslutning, så var VamPus fornøyd med sin innsats i debatten. Lille Blå var sur fordi hun på forhånd hadde dolket han i ryggen (eller egentlig mest fordi VamPus møtte uforberedt, og han måtte dra hele debatten alene) - men hey, that's what friends are for.

Det gledelige var å få bekreftet Guds stedfortreder på jords identitet, selvsagt må en øl eller to til for å fyre på en etter-debatten-debatt. Neste gang (Paviljongen på Kuba, neste onsdag kl. 19.30 møter vi SVs Audun Lysbakken og Ingrid Fiskaa til debatt) skal VamPus møte bedre forberedt og hjelpe Lille Blå med å argumentere sosialistene ned i støvlene.

Så dette var bare oppvarmingen folkens. Etter ti år var formen litt stiv, men vi rekker å smøre hengslene i løpet av uka, så...

10 kommentarer:

Kosialist sa...

Ryktene vil ha det til at Torbjørn dominerte debatten, Mimir var en briljant retoriker og publikumsforfører, men dessverre uten substans og konkrete svar på spørsmål og kritikk, Liv var mest opptatt av å snakke om penisen til sjefen sin, og VamPus ble litt overkjørt av både røde og blå, men så var det også lenge siden hun hadde deltatt i debatt.

Det skal også ha blitt filmet og knipset bilder, men det ser ikke ut til at noen av dette har funnet veien til nettet enda... Anyone?

Anonym sa...

Politisk sett kunne man jo nesten lure på om Vampus ER dattera til Hagen ;-)

Bill I

VamPus sa...

Filmen kommer - antakeligvis i både rød og blå versjon.
Bill: Jaha. Hvilket betyr?

Odd sa...

Jeg mener fortsatt din "Vil dere heller ha en planøkonomi hvor andre bestemmer for dere?" møtt av et rungende "JA!" som ble fort avbrutt i det folk innså hva de hadde sagt var kveldens høydepunkt. Men du levde ikke helt opp tilforventningene ellers.

ToDolan sa...

synes du skalle tatt med flere sko for å vise frem, jeg:-)

ToDolan sa...

edit: skalle=skulle, unnskyld min tastaturdysleksi

Anonym sa...

Alt i alt en bra debatt. Veldig mye morsomt å ta tak i for politiske dyr som dropper sommer og sol for klamme murer og ideologidebatt.

Torbjørn var i sitt ess og må ha honnør for sin evne til å supplere innleggene sine med konkrete tiltak, i motsetning til de blodrøde i panelet.

Vampus hadde bra innlegg, men mangler bittelitt på å gjøre poengene sine klare og tydelige. Litt mer stemmetrykk i slutten av poenger, og pauser imellom resonnementer vil gjøre underverker.

Bra jobba, og tøft gjort å stille! =) Kanskje på tide å begynne øving før kommunevalget?

Anonym sa...

Selv om det burde vært unødvendig er det tydeligvis fortsatt i 2006 nødvendig å måtte argumentere for at markedsøkonomi fører til et samfunn hvor folk har det bedre enn i en planøkonomi.

Si meg, har sosialister litt vrient for å lese og forstå nyere historie?

Anonym sa...

Johannes, VamPus må vel gjøre som Erna Solberg? Hu hadde også litt problemer med det nøyaktig samme politiske trykk og lignende. Gjetter på et typisk Høyre problem jeg.

Mvh tse tse fluen som skjønner hva "rusten" betyr. Hadde samme problem da jeg skulle begynne å tastatere mine politiske meninger på diverse flora rundt om kring på nettet etter noen års fravær. Det er først og fremst rundt en måned siden jeg føler meg vel og evnerik ved datamaskinen.

Anonym sa...

*drypper olje på hengslene til VamPus*