Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, juni 01, 2006

Bosnia - The Barracuda

Bosniatur 1993 - del 1, del 2, del 3, del 4og del 5.

Vel tilbake på hotellet samme kveld virker det som om det har vært en enorm elektrisk utladning blant oss seks. Ingen er egentlig klare for å sette ord på opplevelsen, så den blir delt overfladisk med de engelske sjåførene. De hadde forøvrig hatt en utkjøring til Sarajevo midt på natten men måtte snu da de ble beskutt bare timer før vi kjørte inn. Vi hygger oss med pizza og øl, og VamPus er nok en gang glad for at hun er veggis i det Mo forsyner seg av en av pizzaene på bordet.
- Oh. You ordered that pizza, did you?
Engelskmannen ser glisende på oss mens Mo tygger og svelger siste biten.
- That’s the one we call The Barracuda.

Dersom The Barracuda slo til, ville man få – hm, hva skal man si - et nært forhold til toalettet. Her passer det vel også å skyte inn at hotellet hadde vann og strøm ca. fire timer i døgnet, men det var ikke Mo som satt mange timer på et lite rom i mørket.... HA HA HA. Hmmm.

Vi begynner veien tilbake – opplever inflasjonen på båten mellom Split-Rijeka, i løpet av et par døgn hadde prisen på dagens middag steget med 1000 gærninger – kjører tilbake via Østerrike, Tyskland og til slutt med båt fra Danmark. I løpet av et par uker har vi kjørt gjennom åtte stater, krigsområder og militære sperringer. Hvor blir vi stoppet for full sjekk? Tollen i Norge. Selvsagt. Velkommen hjem.

Vi blir vinket til side og tollerne åpner bakdøra og titter inn i .. vel, det er ikke et vakkert syn. VamPus holder på å eksplodere og nevner åtte stater, krigsområde etc – ”Dere stopper ikke oss NÅ, for pokker!?” De smekker igjen døra og vinker oss videre.

Jo. Og den litt merkelige eimen som ble nevnt i første post? Vi ryddet ut av bilen. I tillegg til mange liter dårlig slovensk sprit, røyk, lightere, klær, etc fant vi; rekerester fra FpUs sommerleir et par måneder tidligere og en kartong melk som hadde utviklet seg til en helt ny livsform.

Og alle var enige om at det hadde vært en... tur.

11 kommentarer:

Tine sa...

Du er flink VamPus. Veldig flink. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si, men jeg fant hele serien kjempespennende, for du får liksom frem de detaljene som du ikke hører om mellom "fire drepte i balkansområdet. Så, over til sporten."

Takk:)

VamPus sa...

Takk takk :-) Drar til Bosnia i morgen og blir der i 10 dager, samt skal tilbake igjen i slutten av måneden. Veldig spent!

Anonym sa...

god tur 'a :-)

Agile sa...

Åja, dere er tilbake? Jaja, glem alt jeg skrev i posten ovenfor da ;-)

Eller ta det med på neste tur :)

Ghost of Goldwater sa...

Jeg er fra barndommen av vant til å tilbringe mange av døgnets timer i små, mørke rom, så det gikk helt greit.

Jeg ser at du har utelatt den episoden hvor jeg og Mo, nesten bensin- og pengetomme, stod på en bensinstasjon i nord-Tyskland og skrapet sammen til en halv tank, så vi med nød og neppe kunne nå ferjestedet i Danmark... hvorpå dere tre kjerringhælveter kommer ut av stasjonen med favnen bugnende av SNOP,som dere har brukt deres siste slanter på. Tro meg; dere har aldri vært nærmere døden. Selv Mo var i det homicidale hjørnet akkurat da...

Anonym sa...

femicidale ?

Anonym sa...

Ghost - ja, det var vel da dere glemte at man trenger en trakt til å helle nedi bensinen. Å måtte bruke en AVIS for å få bensinen nedi tanken var ikke en helt optimal løsning.
For ikke å snakke om da du sovnet p
oppå girspaken når du skulle holde sjåføren (meg) våken igjennom Tyskland. Men du er tilgitt.

Ghost of Goldwater sa...

Legen: Nåja, jeg husker noen som skulle hjelpe MEG til å holde koken gjennom Tyskland på veien tilbake... At vi ikke kjørte av veien i Bayern er et godt eksempel på at lykken som oftest er bedre - i vårt tilfelle langt bedre - enn forstanden...

Jeg har i senere år tenkt at det skulle være morsomt å ta den turen om igjen... Se om vi har lært noe...

Anonym sa...

...og mens Vampus er i Bosnia tilbringer Pusedyret tiden alene med hybelkaninene , 50 par sko og Whiskas tømt ut i badekaret eller... Mjaaauu mjaaaaaaauuuu

Anonym sa...

Fagre kvinne, måtte du alltid la dine lokker henge løst nedover dine skuldre. Frisyren på Henne bildet var en sexyere utgave enn Vampus på Frokost TV. Vampus, kast hårstrikkene og slipp lokkene fri.

VamPus sa...

Anonymous1; Pusedyr er hos sin bestemor, og har antakeligvis bosatt seg ved siden av kjøleskapet (kjøttpålegg - finnes ikke hos VamPus).
Anonymous2: Mja.. :-)
Ghost: Noooooooooooo!