Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

søndag, juni 18, 2006

Showdown revisited

Ideologisk showdown fra Dattera til Hagen i kortversjon. Se Lille Blå trashe commies, VamPus snakke om sko og commies forsvare sine standpunkter... samt reklame for neste showdown mot SVs Audun Lysbakken og Ingrid Fiskaa...

Takk til todolan for utrettelig innsats i beste Michael Moore-stil og iherdig øldrikking i frihetens navn.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det kan ikke være tvil om hvem som vant den debatten! Liv Gulbrandsen var helt på hæla og innrømmet jo de facto at planøkonomi ikke fører til et godt samfunn. Mimir er en god taler, la oss håpe han kan støtte en noe mer menneskelig ideologi etterhvert. VamPus, ut fra disse klippene klarte du deg veldig bra og det gjorde utvilsomt Torbjørn også.

Anonym sa...

Shoedown... Hahahahaha. Jeg gleder meg til onsdag!

For øvrig: Mimirtrollet er ganske søt han og. Ingen Lille Blå, men dog...

"Da har vi et forklaringsproblem, for det samfunnet er ikke skapt enda!" Liv slår fra seg.

Men "du må ta med eget dopapir"-argumentet overbeviste meg!

Elisabeth sa...

Om Lille Blå: Åååh, så sint.


Bra debatt!

Anonym sa...

Morsomt å se! Skjønt det hadde vært morsommere med en debatt om sosialdemokrati vs kapitalisme, siden det er det som er de reelle alternativene for oss - Norge kommer aldri til å bli kommunistisk.

Anonym sa...

Man blir varm om hjerteroten når Lille Blå, og Vampampus forsvarer oss!!

Bra jobbet!

Lurer på hvordan det har vært for Liv Gorbi Gulbrandsen å komme tilbake til en sjef hiun stort sett har beskrevet som et kjønnsorgan.. Dessuten, lurer jeg på om hun ville blitt kalt kjønnsfacist om hun hadde vært mann og hadde gjort det samme overfor sin kvinnelige sjef...

Anonym sa...

Jeg tror dere på det podiet, hadde daua hadde dere tatt i ei greip. Ikke er dere filosofer, og ikke er dere praktikere....

Hvis dette er "eliten" av politikere om noen år sliter Norge.

Det praktiske med en slik debatt må være å avklare forskjellene, fordi vi vet hva sosialisme fører til - derom er det pokker ingenting å diskutere!!!!!!!!!
- bønder -

Prinsesse Lea sa...

Huff... Lille blå var rett og slett konstant enerverende! Derfor, ut fra dette klippet, vil jeg si at VamPus og Mimir var de beste debattantene. Men dog — frihet til å kjøpe seg sko er ikke det jeg ønsker meg for en bedre verden. Ikke "frihet fra fellesskapet" heller. Så dere gjorde det vel egentlig ganske lett for meg å velge vinner.

VamPus sa...

Jeg syntes Lille Blå var den beste debattanten (maybe you had to be there), og at Mimir også var veldig flink. Forhåpentligvis kommer undertegnede sterkere tilbake på onsdag..

2ri: Enig med du - dette var mer show enn realisme, men det er gøy å kunne diskutere på dette nivået noen ganger også. Vi begynte på ytterste venstre og jobber oss innover, så Ap får vi ta til høsten.

Prinsesse Lea sa...

Lille Blå er flink med ord, ikke så flink med stemmebruk. Fordel: kommer meg fort opp om det er han som snakker på klokkeradioen (NRK alltid nyheter) om morgenen. Takk, Torbjørn!

Anonym sa...

Snuser Thorbjørn? ai ai ai

Einar sa...

"Lissom på en måte..." Debatten virker jo underholdende nok, men med all respekt å melde vil jeg heller prioritere å bivåne showdowns i Tyskland med mindre ideologiske undertoner den dagen.

Nemo sa...

Supert å legge ut filmen, slik at vi på "byggda" også kan følge med i hva som skjer :o)

Du gjør deg ganske så bra på "tv", Vampus.

Wink wink, know what I mean?

Seriøst, kommunismen er tydeligvis et pågående eksperiment. If you dont succeed at first, then try and try and try and try and try and try again...

Av en eller annen (sikkert sykelig) grunn, fikk jeg nettopp assosiasjoner mellom planøkonomien og de to molboene som fant båten full av vann en morgen og resolutt borret hull for at vannet skulle renne ut.

Elvis Bling Laden sa...

Jaggu. Jeg håpa noen kom til å legge dette ut, så har jeg liksom fått med meg møtet også.
Bra jobba Todoland.

Anonym sa...

LilleBlå så vist ut til å gjøre det supert. Var hakket bedre og erfaren enn resten. Nå fikk jeg jo ikke med meg hele klippet da, men.. Ellers var jo VamPus morsom der hu vifta med ei sko som det skulle vært Skomaker Andersens valgnatt. hehe. Også med ølflaska da. (gliser)..

Skål fra tse tse fluen.

Anonym sa...

Hum hum

Trodde noen skulle greie å assosiere det med å dra frem sko på talerstolen med en viss Nikita....

Kjapt klippet fra vår alles Wikipedia:
"On the positive side, he was admired for his efficiency and for maintaining an economy which, during the 1950s and '60s, had growth rates higher than most Western countries, contrasted with the stagnation beginning with his successors. He is also renowned for his liberal policies, whose results began with the widespread exoneration of political sentences.
With Khrushchev's amnesty program, the former political prisoners and their surviving relatives could now live a normal life without the infamous "wolf ticket".
His policies also increased the importance of the consumer, since Khrushchev himself placed more resources in the production of consumer goods and housing instead of heavy industry, precipitating a rapid rise in living standards."

Vennlig hilsen

KILL

Ps. Å si at Lille Blå greide seg bra, er å si at det å øse ut av seg på en arrogant og ufyselig måte er å greie seg bra. Æsj. ds

Anonym sa...

haha!!! det er den beste partiske klippingen jeg noengang har sett! du er så partisk, at det nesten virker som du mener at mimir har et poeng som du vil skjule;)du er en så god klipper, at det faktisk virker som at du kan debbatere! men både jeg og du vet bedre:)

VamPus sa...

arne jan: øh? Virker det som om Mimir har et poeng jeg vil skjule? Ok? Jeg venter egentlig mest i spenning på at han skal forklare planøkonomi og Mimir-kommunisme på bloggen sin, jeg.. for det klarte han ikke i løpet av de to timene vi holdt på. Jeg debatterer bedre enn jeg klipper, og alle er velkomne til ny debatt på onsdag kl. 19.30 på Pavillion på Kuba.

Anonym sa...

Kryssklipping og selektiv nyhetspresentasjon er en kunst som er finpolert fra tiden NRK hadde monopol.
Jonny Bernander er den første uten rød bakgrunn etter krigen.

Intensiteten hos Torbjørn er det ikke noe å si på.

Han vil nok kunne poleres til en betydelig mer sympatisk mediefremtoning.

Takk Vampus.
Dere må filme mer fra neste seanse

Anonym sa...

Jeg må si jeg har problem med å skjønne vitsen i å bruke tid på å debattere planøkonomi/kommunisme vs kapitalisme. Vi snakker jo om en marginalisert gjeng med maks 1% oppslutning. Kommunismen er jo steindød. Det gir mer mening å debattere kapitalisme vs turbokapitalisme. Men det byr nok på vesentlige utfordringer mht. å finne populistiske og enkle nok fiendebilder til at noen gidder å bruke tid på det.

Anonym sa...

Du finner nok mange kommunister i SV, både blant velgere og representanter. Det holder å se på nestlederen, Audun Lysbakken, som vil avskaffe børsen. Prosentsatsen er nok atskillig høyere enn 1%, og når de i tillegg sitter i regjering er det absolutt på sin plass å debattere mot planøkonomi. Det er jo uansett i den retning de vil trekke samfunnet, så da er det bra at det er noen som peker på konsekvensene en slik politikk har hatt i land vi neppe ønsker å sammenligne oss med.

Anonym sa...

Når er neste debatt, altså ikke den mot mine kamerater i SV, men den etter det igjen? Har lyst til å få med meg en sånn debatt, men litt vanskelig å få til når man ikke bor midt i Oslo...

Elvis Bling Laden sa...

Hei. Det var jo litt lite. Hva med oss som er interessert i råteipene? Finnes det ikke i sin helhet? Ikke misforstå; det er fint at du har lagt det ut, men det blir jo litt.. vel.. tendensiøs klipping. Det er helt i orden, det altså, det vanligste journalistiske trikset noensinne, menneh..? Liksom..?

Jeg føler jo ikke at jeg har vært på møtet likevel.

torerling sa...

Søtinger! Jeg er fan av å ha med Røe Isaksen i hver debatt, jeg.

Anonym sa...

Writern: iår stiger ligningsverdien på private boliger med 25 % , og vi har en sosialistisk regjering : hva i helvete er det du ikke forstår !

Anonym sa...

Excellent, love it! Mcse ebooks