Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, juni 26, 2006

Fortsatt fremgang med rødgrønt?

Den rødgrønne regjeringen er godt fornøyd med seg selv etter å ha surfet på høyrebølgen fra forrige regjering med økt sysselsetting og fortsatt lav rente. Vi gratulerer Jens & Co. med å ha:

- rekord i avklaringer av egen politikk - enten det dreier seg om forholdet til USA, boikott av Israel, ytringsfrihet og demokrati (daglige "avklaringer" i over en uke), pengestøtte til Hamas, om afghanerne skal få bli eller ikke.

- plassert opposisjonen trygt på plenen foran stortinget

- stoppet 220 nye friskoler - statsminister Jens Stoltenberg har selv gått på Steinerskolen, et privilegium han tydeligvis mener bør være for de... priviligerte

- latt nedeleggelsen av Union gå sin gang, slik at Grenlandsområdet kan konsentrere seg om nyskapende utvikling i stedet for døende industriarbeidsplasser

- grepet inn på en uryddig måte i Årdal, slik at til og med fagforeningen reagerer

- vise så til de grader hvem som egentlig går med buksene i regjeringen

- fått en kunnskapsløs kunnskapsminister som er mer interessert i matpakker enn innhold i skolen

Sjekk regjeringens skryteliste opp mot VGs tabbeliste.

Hos ExitStoltenberg2009 kan du delta på statsministerens ryggeskole og tipse om saker. Hva mener du er det beste og verste de rødgrønne har gjort så langt?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg setter like mye pris på en skarp tunge som alle andre. Men dette bærer preg av rene bakvaskelser.

VamPus sa...

"flawed relationship to truth" - vel, alle kommentarene linker til artikler i MSM. Men siden du sier jeg lyver, kunne du være litt mer konkret om hva jeg lyver om? At Djupedal stoppet 220 friskoler? At avklaringene til regjeringen i forhold til urix har mildt sagt vært forvirrende (spør afghanerne som avsluttet en sultestreik om det), at fagforeningen reagerte på håndteringen av årdal, at representanter fra regjpartiene demonstrerte mot egen regjering - hvilke av disse mener du at ikke er sanne?

Oppfordrer alle andre til å følge linkene. Veldig lett å sjekke fakta her..

Mathias sa...

Jeg skjøner godt Jens Stoltenberg som har gått på Steinerskolen. Jeg kunne heller ikke tenke meg å sende mine barn på Steinerskolen. Steinerskolen er en kjiipaskole, noe jeg opplevde etter å ha nærmest blitt tvunget til å gå der i 12 år.

Anonym sa...

har ikke merket noe forskjell på den forrige og den nye regjeringa med tanke på livet mitt - bortsett fra at jeg gikk litt opp i lønn etter lønnsoppgjøret. :)

Anonym sa...

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP
»

Anonym sa...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » »

Anonym sa...

Excellent, love it! http://www.lamborghini-diablo-1.info Domain name registration econ debt consolidation help Order haier dishwasher parts on internet Program dvd player region free Voltage regulator 1999 club car