Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, juni 29, 2006

Hvor er pillene mine?

Altså. Man vet man er litt over gjennomsnittet interessert i politiske intriger når man sleper seg i seng halv tre om natten etter å ha sett hele første sesong av West Wing på DVD. Dette da prioritert over å pakke for tur til helgen, gjøre ferdig et notat og forberede to foredrag. Eller slepe seg i seng... da oppdager man selvsagt tidenes største møll på soverommet, med onde øyne og et vingespenn på to meter og ... vel. Den var i hvertfall svær, og ville ikke ut av vinduet som VamPus holdt oppe med en laang kost. Det er i slike situasjoner man faktisk skulle ønske man hadde en mann... eller kanskje helst at Pusedyr var hjemme. Pusedyr hadde lagt møllen i bakken og gitt den en rett høyre før han rev hodet av den og ..

Ok. Så jeg sov på sofaen med døra til soverommet lukket. Møllen la seg sikkert godt til rette i den behagelige dobbeltsengen med vingene under hodet. Bastard!

Sitter nå på Gardermoen og fyrer opp under panikken for å fly. Ta pillene sine.. puste rolig... kaste seg rundt et vilt fremmed menneske mens man hyler "jeg vil ikke dø, jeg vil ikke dø".. Det vanlige. Vi mellomlander i München og flyr med propellfly til Zagreb. Propellfly?! Ærlig talt.

Drink nå....

18 kommentarer:

Anonym sa...

Westwing er verdt et par runder på DVD. Den beste serien såpekokerne i De Forenklede Stater har revet ut av seg på lenge.

Møll: Her vil jeg bare be om den ytterste merksamhet! EN møll betyr STORT problem. Det er nemlig flere der den ene kommer fra. Jeg hadde møll i en leilighet en gang, og den ble jeg ikke kvitt før jeg gassa hele kåken med gift. Om vinteren. Alle potensielle møll-reir ble båret ut en vinternatt for å fryse faenskapet i hjel. Så du har noe å se fram til. heheheh

Anonym sa...

Ærlig talt, redd for en møll... Voksne menneske. Dette trodde jeg ikke om deg, Vampus!

Anonym sa...

Jeg fløy den ruta i fjor, og det er jo ikke et bittelite propellfly det er snakk om... Lykke til allikevel.

Anonym sa...

Fantastisk å vite at det er flere herlige mennesker i verden som frykter å være innesperret i lange aluminiumsrør i titusenmeters høyde med samtlige kroppsdeler godt klort fast i setet. Resultatet er en fantastisk stram veldefinert bakdel.

Anonym sa...

Stram og veldefinert? Orsak, er det flypassasjerar du snakkar om?

Rambukk sa...

Trodde et øyeblikk at du, i metaforisk språkdrakt, beskrev "date-helvetet", men nå begynner jeg å lure på om du faktisk snakker om et innsekt! For å si det sånn, jeg håper du faktisk snakker om et innsekt...

Nuvel, god tur!

Nemo sa...

Trøst deg med at propellfly er en velprøvd teknologi. Alle typer fly kommer ned på den ene eller andre måten uansett. ;o)

Anonym sa...

Lykke til med foredragene i Bosnia!

Anonym sa...

Vampus, få deg unger, bare ikke med writern..

Anonym sa...

Strengt tatt har vel jetfly også propeller, og disse er veldig veldig raske og der er veldig veldig mange propellblad. Disse blir utsatt for mye større trykk og slitasje enn gammeldagse propellfly, så det er sikkert tryggere sånn...

k sa...

Tror man må starte en folkeaksjon for å skaffe VamPus et liv. Det kan umulig være sunt i lengden å leve kun på West Wing, politikk, børst og kaffe.

Anonym sa...

Det er en fin verdensorden dere høyre-rabulister støtter...

Vi skal overleve grådigheten og volden deres.

Knut Johannessen sa...

West-wing er verdt å våke for.

Jeg deler ellers din skepsis til propell-fly. Selv med hundrevis av timer ombord på flere kontinenter og de fleste typer fly, så har jeg aldri klart å bli helt venner med dem. Kan skyldes noen helt forjævlige flyturer i thunderstorms i USA. Trøsten er at det har alltid gått bra. Lykke til.

Lindkvist sa...

West wing er da også bortimot verdens beste serie. Den eneste som KANSKJE kan komme opp mot den er Six feet under.

Forøvrig er det 200 ganger farligere å kjøre bil enn å fly. Men det har vel ingenting med saken å gjøre. Angst har sjelden noe med rasjonalitet å gjøre.

Og det er antakelig LITT farligere å fly enn å tilbringe én natt i samme rom som en møll, eller?

Anonym sa...

Lindkvist: det er en myte at det er farligere å kjøre bil enn å fly. Hvis du regner inn distansen du tilbakelegger, er det statistisk sett MYE farligere å fly. Dessuten holder heller ikke regnestykket hvis du regner inn terrorfaren.

VamPus sa...

Frøkenblå: tro det eller ei.. been there done that. OG jeg tok notater. Jepp. Trenger et liv.
Writern: Vel. Møll. Kanskje ikke. Det er i hvertfall en sånn flaksedings, og den er på størrelse med Batman. Jeg sover på sofaen.
Rambukk: ..erm.. et insekt, ja...

Anonym sa...

writer'n: terrorfaren er jo lik null - så hva faen babler du om?

Anonym sa...

(Må huske å ringe POT og gi beskjed om at faren er over.)