Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, september 13, 2007

Ap holder løfte om å drepe Løkka

Ikke klarer de å fylle badebasseng, avskaffe fattigdom eller noen av de andre hårete målene de lovet ved forrige valg. Men enkelte ting jobber de hardt for å holde. Som å drepe Grünerløkka:
Valgets Løkka-vinner, Paal Haavorsen (Ap), lover å stramme inn på skjenkingen på Løkka.

– Vi vil i boligområdene på Grunerløkka begrense åpningstidene, og ikke minst gjelder dette uteservering.
Han vil selvsagt verne Blå, for sosialister passer på at dem de liker får særrettigheter. Blå har også naboer, i likhet med samtlige utesteder på Grünerløkka. Så nå blir det spennende å se hvilke utesteder som er best venn med Pål Halvorsen. Jan Vardøen støttet Oslo Byaksjon. Hvilke represalier får det?

12 kommentarer:

Johan R. Sjöberg sa...

Kan inte det där gänget flytta till Valdres istället? Någon nytta skall vi väl ha av distriktspolitiken här i landet?

Unknown sa...

Har du ikke fått nok av denne debatten.? Er du uenig, klag til fylkesmannen. Sett en advokat på saken, det er flust av advokater i Høyre.

Anonym sa...

Trodde denne Mathias var nektet på siden her, jeg.

Anonym sa...

Mathias må da ha et eller annet å beskjeftige seg med han også.

Anonym sa...

La Mathias vå være i fred nå. Stakkars, han får jo ikke en gang lov til å ha verv i AP lenger (ha-ha-ha-ha:-) Noe må jo den bitre mannen få holde på med.

Salt sa...

I Trondhjem fikk RV bra oppslutning i én bydel hvor de ville kjempe mot "hyblifisering". Er det da de som eier fine by-leiligheter og er redde for at studentrampen og "riff-raff" skal ødelegge markedsprisen i området som stemte RV?
Kan ikke tenke meg at de "fattige" stemte for færre billige boliger.
De raude er rare!!

VamPus sa...

mathias: Så... fordi at en sak har vært omtalt før, så skal man ikke snakke om den igjen?
anonym: Jeg kan dessverre ikke utestenge enkeltbrukere, det er enten alle eller ingen. Commie-blogspot.com... :-)

Anonym sa...

Mathias fikk jo munnkurv av eget parti, men det var sikkert bare frem til valget...

Unknown sa...

Per! Ja du har helt rett.

Jeg er ikke nektet verv, selv om Kolberg prøver å få til noe annet, og hevder at en med "slike holdninger" ikke bør representere AP. Han sier til avisene at han har bedt meg trekke meg fra alle verv i AP. For noe tull, han har aldri snakket med meg, muligens prøvde han å ringe, men jeg gikk selvsagt på jobb, da journalistene begynte å ringe meg ned. Kolberg lyger. Rett nok ba lederen av AP i Bergen meg å trekke meg, men det var aldri snakk om tvang.
Hva med Kolbergs holdninger da? Fyren må jo skjønne at dette er skrvet under sterk provokasjon og irritasjon fra disse kristelig fundementalistene og intet annet. Dette har de fleste jeg har vært i kontakt med skjønt og dette kunne skjedd hvem som helst. Problemet var at media hadde ingen skandaler på AP gjennom hele valgkampen, ihvertfall ikke i Bergen. Denne saken kom jo som en gylden sjanse.

Selvsagt koser jeg meg ikke fordi noen havner i fengsel. Utsagnet "koser meg hver gang en eller annen fra en karismatisk menighet får "råtne" litt i fengsel..." Betyr ikke det samme som å råtne, men at de kanskje skal få seg en lærepenge gjennom et opphold i et fengsel i Midtøsten noen dager slik at de lar være å drive misjon i Iran eller Jemen i fremtiden. Da slike aktiviteter belaster UD voldsomt. Denne misjoneringen i Midtøsten koster ihvertfall norske skattebetalere dobbelt. Både gjennnom statsstøtte og utgifter i forbindelse med å få ut de stakkarsene som havner bak murene i Jemen eller i Iran eller andre muslimske land. Problemet er at kristne aksepterer ikke dette. Da ble jeg ganske provosert.

Unknown sa...

Det finnes også andre ting som er viktigere i livet enn politiske verv; for mitt vedkommende mine to barn. Mislykkes jeg med dem, mislykkes jeg med alt. Derfor vil jeg prioritere mine barn framfor politikk. Jeg må understreke at jeg er ikke forbanna på AP, nei. Hvorfor? Jeg er forbanna på media som så slike kommentarer som mer interessante, enn at kristenblogg i en posting påstår at alle muslimer er pedofile. Ja, man kan si hva man vil om muslimer, men å si at alle er pedofile, er jo helt hinsides.

Anonym sa...

Mathias: Som du selv sier: Kolberg lyger.
Det jo i det minste godt at du endelig har innsett det.

Anonym sa...

hmmm,
skal villig inrømme at jeg ikke bidrar så veldig mye til restaurantnæringen, men på sporadiske raid har jeg latt meg forbause over folks vaner og preferanser. Jeg mener: er det virkelig nødvendig å vente "til dagen etter" med å gå ut?

Hva med å f.eks starte vorschpielet eller en bedre middag noe TIDLIGERE på kvelden? (og magen din vil jo elske deg for den varianten) -og så komme seg ut i fortsettelsen mens det ennå er noe igjen av dagen?

Vi hadde nylig "bedriftsbesøk" på et mikrobryggeri. Påfølgende "nachschpiel" på jobben, og kunne ta nachschpielet etter nachschpielet på byen og var i fin form kl 21. Da ble det tid til mye moro, da:-)

Hvorfor i bleikerø må egentlig folk sitte å kokkelure halve natta før de kommer til saken?

Kanskje forslaget faktisk kunne ha noe for seg?

Cassanders
In Cod we trust