Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, desember 05, 2007

Liten livmor

- Du har liten livmor, skjønner du.
- Jeg har hvaffornoe?

Det var definitivt en setning VamPus ikke trodde hun ville få høre da hun våknet i går morges. I ett år har hun vært forsøkspus for en mulig ny p-pille. Og i går var siste kontroll med påfølgende gynekologisk undersøkelse. Det er jo hyggelig at VamPus' kropp kan brukes til noe.

Nå er forsøksperioden over, men VamPus har gitt en sterk oppfordring om at de burde legge til prevensjonsmidler i øl. Og selvsagt meldt seg som frivillig forsøkspus igjen.

- Oookey. Vi ringer deg...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ehhh.. "Fikk høre da hun våknet"???
Har du vurdert å anmelde den legen?

Anonym sa...

Ja her er mangt til ettertanke :-)

Tanken på prevensjon i øl er for så vidt besnærende, men vanskelig å forestille seg som effektiv.

Jeg tror de fleste er enige om at humlens feminiserende effekter på menn er ALT for langsomtvirkende (Altså, at han blir turn-off kvapsete for sent til å forhindre uønskede svangerskap).
De mer akutte effektene: nemlig at han blir ute av stand til å gjøre noe som helst har vel også sideffekter -nemlig at hele moroa forsvinner.
(Akutte effekter av overstadig øl-konsum på kvinner blir dessuten fort problematisk og kan fort havne over i det kriminologien (hvis "HAN" er mindre full)).

Men innenfor disse "ekstremtilfellene" finnes det dessuten områder hvor nærmest motsatt effekt oppnås:

http://www.youtube.com/watch?v=j4XG6zFejvY

http://www.humor911.com/art.aspx?artID=1193


Cassanders
In Cod we trust

VamPus sa...

ivare: Litt dårlig formulering det der - jeg mente da jeg våknet den morgenen. Trengte ingen narkose for en enkel gynekologisk undersøkelse, nei :-)
cassanders: Hm. Kanskje ølens virkning på mannens ytelse nettopp ER prevansjonen?

Anonym sa...

Så legen var tilstede da du våknet den morgenen? Eller var det ikke legen som sa det? (sjalu nå ...)

Anonym sa...

Her er det nok en misforståelse ute og går.

Da hun våknet trodde VamPus ikke at hun ville få høre den setningen (senere på dagen). Altså, hun våknet, gikk til legen, og der fikk hun høre det. :-)

VamPus sa...

anonym 2: Takk for det.. Skulle jo nesten tro jeg hadde vært i narkose, så dårlig jeg formulerer meg om dagen... Må være for lite inntak av øl.

Anonym sa...

Trøst: Liten livmor er bedre enn stor! I hvertfall så lenge vitenskapen ikke har løst hvordan man kan innta inkontinensbind i øl. Snarere tvert imot.

Anonym sa...

Cass:

Har vi ikke hørt noe om... Totalt fremmed. Hysj! Vamp - ikke et ord.

Hunnkjønn!

:(

Anonym sa...

Du kan trøste deg med at livmora vil skrumpe inn til størrelse av en tennisball når du er 45-50 år. Etter hva jeg har hørt blir da babyfabrikken nedlagt....

Fredrik Mellem sa...

Er du sikker på at det var livmoren som var liten, og ikke et organ med høyere beliggenhet?

Anonym sa...

Du sikter til leveren, Mellem?

VamPus sa...

Tror Mellem sikter litt høyere. Han har jo som kjent valgt samme layout som meg, men beskriver bloggen sin som mer seriøs enn VamPus' Verden fordi han ikke har 60 par sko. Som kjent er jo det kjennetegnet på all ondskap i verden.

Og apropos det - Hvorfor er Arbeiderparti-folk så utrolig humørløse? De får jo NKP til å fremstå som reneste Team Antonsen i forhold?

Odd sa...

Fredrik har da kjempemasse humor. Han har inntil flere bloggposter hvor overskriften er at Høyre eller byrådet er blåst offside eller andre morsomme fotballmetaforer.

Fredrik Mellem sa...

Arbeiderpartifolk er humørløse? Humørløse eller humorløse?

Uansett var det vel en litt furten kommentar på min lille "Imelda Marcosskvetting"