Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, september 19, 2005

Krokodillesafari

Lordx er betatt i ei jente som fanger krokodiller etter inspirasjon fra "The Crocodile Hunter". For et par år siden ble VamPus litt mindre imponert da hun så et innslag "fra virkeligheten" på TVNorge. En gråtkvalt dame fortalte den triste historien om da hun var vitne til at hennes venninne ble spist av en krokodille. I VamPus Verden ville krokodillen tatt henne også..

De to damene var på krokodillesafari med båt i Australia. Det var en vakker, varm sommerdag, og de gled i behagelig tempo til Crocodile Creek da båten brøt sammen. Mannskapet finner raskt ut at de trenger en del for å få båten reparert og må på land. I det de går av båten, sier de til sine to passasjerer at de under ingen omstendigheter må gå ut i vannet. Neida, bedyrer damene, det skal de ikke. MEN; det var jo så fint og varmt i været - ja, en riktig strålende sommerdag var det, så damene tar frem badetøyet og legger på svøm. Trenger jeg å nevne at det siste dama så av sin venninne var en skvett blod som boblet til overflaten?

Krokodillesafari. Crocodile Creek. Advarsel fra lokalkjente. Er det flere enn meg som føler at minst tre varsellamper burde blinke her? Noen ganger er faktisk verden imponerende rettferdig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

...det er vel i slike tilfeller man kan få lyst til å mumle at det neppe var noe stort tap for genpoolen...

Anonym sa...

Jeg tror faktisk verden hadde vært et bedre sted jeg, hvis vi hadde hatt litt flere farer som dette.
Så vi kunne fått luket bort en del rusk i gen-poolen vår. Er ikke meningen at alle og enhver skal leve opp. Her ville det vært stygt å nevne navn. Så jeg nevner ikke Thomas Giertsen, Marion Ravn, Biskop Kvarme, FRP-velgere som eksempler, men jeg kunne gjort det...

Det er helt klart en viss andel av befolkningen som bør spises av løver, gjess eller krokodiller...

Anonym sa...


The problem with the World is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?


Håper en rødgrønn regjering kan utføre et slikt prøveprosjekt i stedet for seks timers arbeidsdag.

Anonym sa...

Vampus: Fy faen du er ond, ass.
Men Kent: Okei, alle de du nevner bortsett fra Marion. Hallo, hun sang da helt nydelig på, kremt, Skavlan, øhøhø, som jeg så på fredag. Heh. Det var kjempebra. Virkelig.

VamPus sa...

Var på safari i Sør-Afrika, hvor vår guide fortalte at det var påtakelig hvor mange nederlendere som ble spist av løver eller geparder i Krügerparken - de skulle bare ut av bilen for å plukke blomster.. Klassisk Darwin Awards-materiale.

Ond? Takker og bukker :-)) - men apropos ond.. Skavlan???