Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, september 01, 2005

Bruktsalg til inntekt for Høire

VamPus gjorde i går enn innsats i valgkampen som antakeligvis kvalifisererer henne til livstidsmedlemskap i Høire. Eller kan det betegnes som livstidsdom? Idéen ble unnfanget på et nachspiel, og siden VamPus har vært så ufattelig teit at hun faktisk har fortalt folk om dette så måtte det jo gjennomføres. Hun tok med seg et bittelite bord, en samling bøker, cd'er og noe skrot fra kjelleren og stilte seg på Grünerløkka og hadde "Bruktsalg til inntekt for Høyre". Forbipasserende så på ingen måte imponert ut, og reaksjonene strakte seg fra hevede øyenbryn til skulende blikk. Som min venn Otters sa; Du kan jo trøste deg med at det ser ut som et utdrikningslag. Et kjipt utdrikningslag, men dog et utdrikningslag."

Det startet godt med at ei som står på listen til De Grønne kjøpte en cd og en bok, og derved sto for halvparten av inntektene på denne fine høstdagen. Deretter gikk det tregt inntil en dame kom bort og ville ha et fargerikt spann. Otters donerte 20 kroner, og med det fikk VamPus samlet inn den svimlende sum av kroner 80,- som uavkortet vil bli sendt til Oslo Høyres valgkampfond. Dette var teksten på plakaten som VamPus hadde laget for anledningen.

"Utjevn forskjellen mellom fattig og rik
Mens Ap har fått 12 millioner i støtte fra LO, i tillegg til at LO bruker 25 millioner for å kaste regjeringen, så har Høyre bare fått noen få millioner primært fra privatpersoner. For å utjevne denne forskjellen mellom de rike og fattige partiene samler jeg herved inn penger gjennom bruktsalg til inntekt for Høyre. Siden jeg ikke er medlem av Høyre og synes at partiet er grenseløst pinglete, så gidder jeg nemlig ikke gi av egne penger og kombinerer da en egen valginnsats med rydding av kjellerboden. Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme!"

Oppfordringen er herved sendt videre.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Genialt. Håper det var Shakira-cd'en du fikk solgt;-) Jeg vurderer nå å sette opp et bord på Grønlands Torg, drapert med et amerikansk flagg. Der skal jeg selge cola og noen av de drøyeste bøkene fra Bauta. Til inntekt for de amerikanske troppenes kamp mot hedningene i Midt-Østen. "Support our troops - freedom isn't free!"

Gili T sa...

Imponerende frivillig innsats der! Det er denne type grunderånd og aktiviteter i den sivile sfæren som i følge Gerd Liv Valla (grrr…) medfører ”offentlig utarming”. Hadde det enda vært så vel..

Anonym sa...

September 2005
In the 1990s, in planning for a New Orleans nightmare scenario, the federal government figured it would pre-deploy nearby ships with pumps to remove water from the below-sea-level city and have hospital ships ...
This is a great blog with much good info.
My main interest is genealogy, and I have written a genealogy book which you can find along with many articles at my site. I believe it's the only genealogy book of its kind, dealing specifically with search for noble ancestors.

Kristin Storrusten sa...

Skal det være loppemarked til inntekt for Høyre, skal det sannelig foregå på Grünerløkken (uttalt med frogner-r og milelang ü)

Anonym sa...

Det var jo leit at ingen journalister stakk innom og glorifiserte denne fantastiske innsatsen.

Men middagen på Rehman's etterpå var meget bra. De har tydeligvis ikke lest Shabana-innlegget ditt, ellers hadde vi vel neppe kommet inn.

Keep up the good work!

VamPus sa...

Selge Shakira CD'en? Tror ikke du er vel bevart. Hva skal VamPus da danse til på nachspiel?
GiliT - jeg håper da inderlig at mine aktiviteter fører til offentlig utarming *ondt smil*

Kristin: Selvsagt. Neste gang blir det på Øvre Grünerløkken..

Fredrik: Mjo - men hadde jeg solgt til inntekt for noe annet så kunne jo noen tro jeg var seriøs..
Seilern: VamPus er ganske flink til å glorifisere seg selv, så...

Anonym sa...

Ahahah :D Så søtt. Kult gjort, hadde eg vore Høire hadde eg vore kjempestolt. Ah, vel, utanom den teksten. Utruleg kikoo ting å gjere likevel.

Moro at den største bidragsytaren var frå Miljøpartiet Dei Grøne, synd dei har så få veljarar.