Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, september 09, 2005

Meningen med livet er 31

VamPus er i en liten livskrise for øyeblikket, og har søkt hjelp i flere såkalte "selv-hjelps-bøker". Det som slår meg er hvor gjennomgående patetiske disse bøkene er. "Lytt til din indre stemme". "Si JA til livet". "Få et bedre liv". "Begynn i DAG". Dette er titler jeg har funnet på, men jeg tviler ikke et sekund på at disse faktisk finnes. Min bok har noen nyttige tips til hvordan du kan forandre livet ditt. Det handler om å stille deg selv tre sentrale spørsmål; Hvor/Hva er du? Hvor/Hva vil du? Hvordan kommer du deg dit? Ok. La oss ta en kjapp test:

Hvor er du: På jobb.
Hvor vil du: Til en bar.
Hvordan kommer du deg dit: 31-bussen til sentrum.

Hmm. Det gikk jo ikke så verst. En gang til.

Hva er du: Edru.
Hva vil du: Bli full.
Hvordan kommer du deg dit: 31-bussen til sentrum.

Ok.

Hvor er du: I begynnelsen av tredveårene.
Hvor vil du: Så langt en sunn sjel i et forfallent legeme kan komme.
Hvordan kommer du deg dit: 31-bussen til en bar i sentrum.

Jepp. Meningen med livet er definitivt 31.