Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, april 02, 2007

Du vet du er gammal når..

... vårsola skinner og du er såååå klar for utepils og oppdager at aktuelle svirevenner enten:
- har gifta seg og fått unger
- er på romantisk tur i Paris/Madrid/London med kjæresten
- er på hytta på fjellet
- ikke lenger drikker på hverdager (galskap!)
- jobber

eller dagens dølle vinner:

- akkurat har satt på en vaskemaskin i vaskekjelleren (Tommy).

*URK* Må. Ha. Øl!

15 kommentarer:

Martine Votvik sa...

Fikk litt sånn flashback fra "nynne" når jeg leste denne posten...

Anonym sa...

Opplever det samme, mennesker rundt meg blir voksne og har fått andre interesser og fokus i livet Mulig vi burde bli venner, rent fornuftsbasert. Jeg bor litt lengere øst enn deg, og kjenner noen vannhull. Dårlige kompiser skal man faktisk ta vare på. Skål!

Unknown sa...

Jeg husker en gang jeg ikke kunne gå ut og ta en øl fordi jeg nettopp hadde tatt på meg en ansiktsmaske.

Anonym sa...

Bare å ta turen. Her er det nok å drikke...

Ghost of Goldwater sa...

Tar på det skarpeste avstand fra antydningen om at min Londontur er av romantisk natur... har i kveld gått i fotsporene til Jack the Ripper - dvs jeg slang meg på en London Walk, jeg har ikke skjært opp noen...

...ennå...

Anonym sa...

Velkommen til voksenlivet, kjære Vampus. Fint å se at også du nyter hvite dager.

VamPus sa...

Martine: Fikk ikke med meg den serien, men av det jeg har lest skjønner jeg hva du mener.
anonym: fornuftsbasert drikkevennskap? Tja, hvorfor ikke?
Børge: men en ansiktsmaske tar da maks 15 minutter, hva med øl etter på? Eller kanskje champagne for å tilføre huden litt sprudling?
EMJ: TTT - kommer snart!
Ghost: Åh. Er du i London...
Radiohode: Å neida, fikk lurt med meg noen allikevel..
pleym: *glise*

Anonym sa...

Jeg sympatiserer, men alt går over. Du inspirerte meg til å skrive om dette ingen-å-ta-en-øl-med-fenomenet som gjerne opptrer rundt de tredve. Er forresten uenig med anonym om at man skal ta vare på de dårlige kompisene. De dårlige kompisene skal man enten omvende til gode, eller bli kvitt. Man skal trimme sin sosiale omgangskrets som et bonsaitre. Det siste var spesielt godt sagt, ikke sant?

Ghost of Goldwater sa...

*setter Pleym på toppen av listen over folk jeg skal skjære opp*

John T. sa...

Skaff deg en arbeidsledig ungsau. :)

Anonym sa...

rabbagast forstår tydeligvis ikke betydningen av dårlige kompiser. Sier bare, dårlige kompiser får man aldri nok av, slik vår felles elskling Vampus beretter. Foreslår et sprogkurs for rabbagast i karasjok i løpet av sommeren, FØR vedkommende evt kan trø inn i Riddu Riddu-festivalen med æren i behold

Anonym sa...

Kan ikke "vi" danne en klubb for oss som fortsatt er single og ikke har barn? Jeg er veldig klar for å slå ut håret, men vennekretsen er visst ferdig med det..

Lindkvist sa...

Drikker gjerne utepils med deg Vampus, men er i kalde nord akkurat nå da.

Anonym sa...

Er du sikker på at du ikke vil begynne å jobbe hos oss? Jeg er ikke på annet enn nærkontakt med 11 sekundmeter vind og fem i familien-uke. Jeg kommer sterkt tilbake og vil drikke øl med deg på toppen av grand førstkommende vanligdag. God påske!

Elvis Bling Laden sa...

Den eneste fornuftige løsninga må være: Ta med en fiende på fylla! ;-)