Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, april 02, 2007

OL i Oslo 2022?

VamPus trodde et øyeblikk at Høyres ordførerkandidat, Fabian Stang, hadde tatt med seg hele byrådet i Oslo på champagnetur på taket av Rådhuset da hun så pressemeldingen om at Oslo ville gjenbruke søknaden om OL til byen i 2022:

- Nå har vi jo flotte planer liggende klare, og da er det bare å justere litt, så har vi en ny og spennende søknad, sier byrådsleder Erling Lae i en kommentar.

Byrådslederen har også en rekke nye ideer til OL-søknaden;
- Åpningsseremonien kan være i Middelalderparken for å vise hvor gammel byen er, og kanskje graver vi frem bevis på at den er enda eldre.

- Vi kan eventuelt droppe Lillehammer helt, og arrangere bob og aking med kunstsnø i den da nedlagte T-banetunnelen mellom Majorstuen og Nationalteateret.

- Utfor og Super G kan avvikles i Holmenkollveien mellom Besserud og Gressbanen, for de tilreisende kommer jo til Holmenkollen med T-bane uansett. Skiskyting kan foregå mellom Grorudpalmene i Alnaparken.

- Et OL i Oslo i 2022 legges jo da til samme år som ordfører Per Ditlev-Simonsen fyller 90 år. Det blir en bra markering av to store arrangementer, avslutter byrådsleder Erling Lae.

Så leste hun datoen for utsendelsen av pressemeldingen: 1. april. Puh!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var mange som bet på denne. Problemet mitt var jo at jeg syns det hørtes greit ut:P

Baile sa...

Hm...jeg var sikker på at dette var oppriktig ment fra Høyre, og tenkte at her er nok en grunn til å stemme frp, som er i mot OL-tullet. Kanskje H får min stemme likevel da?

VamPus sa...

Peter: Høres "Skiskyting kan foregå mellom Grorudpalmene i Alnaparken" greit ut? Mja. Kunne kanskje vært morsomt?
qweqwe: Og der raste H ned nok noen prosent, ja ja. Enig med deg - vil ikke ha OL til landet. Men på en annen side - med Tromsø som kandidat er det vel mindre sjanse for å faktisk få tullet...