Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, mai 02, 2007

Kill all Americans

The Jerusalem Post:
"Sheik Ahmad Bahr, acting Speaker of the Palestinian Legislative Council, declared during a Friday sermon at a Sudan mosque that America and Israel will be annihilated and called upon Allah to kill Jews and Americans "to the very Last One."
USA gir $1.6 mrd i hjelp til palestinerne. Ser ut til at Jonas Gahr Støres omfavnelse av terrororganisasjonen Hamas som forventet bidrar til å trekke dem inn i politikken og ut av ekstremismen, ja. Utenriksministeren briljerte visstnok på Aps landsmøte og kom med en varmt forsvar av at Norge valgte å gå i spissen og anerkjenne den nye palestinske samlingsregjeringen.
- (..)Nå kan vi engasjere den palestinske regjeringen, ha forventninger til den og på en helt annen måte stille krav til den, sa han.
Vi venter i spenning på kravene.. Holder du pusten?

12 kommentarer:

Salt sa...

Støre bør omdøpes til "Ypperstejudas" for å svike alle gode prinsipper.
Han er utrolig god på form, og har sjarmert alle landets journalister til en tilstand av stupid, geléaktig nesegrus beundring, men innholdet er heller mangelfullt.
Tror vi må ta et blad fra britisk politikk og feste samme merelapp på Støre som på Blair: all spin no substance.

Anonym sa...

Som om Fatah og Abbas er noe bedre..
vel, Stalin drepte jo ikke riktig like mange som hva Mao gjorde.

Anonym sa...

Dette bør ikke komme som en surprise på noen - og helt sikkert ikke Gahr Støre. Tror faktisk utenriksministeren er en realpolitiker snarere enn den ideologiske utopisten du ønsker å fremstille ham som.

La oss heller se hvilke politiske resultater den nye samlingsregjeringen får.. Faktum er at radikal islamisme og Hamas eksisterer, og at en isolasjon ikke akkurat vil begrense omfanget. Jeg er usikker på om Støres strategi er riktig for norges interesser. Men jeg er overbevist om at på sikt vil ikke en isolasjon gavne noen - bortsett fra ytterligående elementer. (Terrorister, mordere, barnedrepere, o.s.v.)

Milton Marx sa...

Morra di: Og hva er Norges interesser i Midtøsten?

Anonym sa...

Det var bedre da Petersen var utenriksminister og Norge ikke hadde noen utenrikspolitikk ...

Nå venter jeg bare på at VamPus bruker Caracas som kilde for uttalelser fra Condi Rice, og stoler på at Nicholas Sarkozy er objektiv i sine karakteristikker av Segolene Royal.

Kildekritkk? Næææh ...

Per Esben sa...

Stødt artig å sjå folk som vil stille større krav åt dei okkuperte palestinarane. Eller nei, ikkje artig, men trist. Palestinarane kunne gått åt månen og attende, utan at det hadde vore nok for "det internasjonale samfunnet". Kan eg få spørja dykk blåvloggarar kva slags krav de vil stille åt terrororganisasjonen Knesset? De veit, dei som trakasserer palestinske gravide kvinner på veg åt sjukehuset, drep sivile under dekke av å skulle ta terroristar (merkeleg mange av dei i bustadområde på vestbreidda), m.m.? Eller kanskje de har ei spanande forklåring på kvifor eit land som rutinemessig drep politiske motstandarar skal kunne vri seg unna kritikk?

Kosialist sa...

Nei jeg vet ikke jeg altså, Per Esben. Hva skal man med krav? Helt unødvendig å kreve at terrorangrep opphører, og at palestinske myndigheter offisielt anerkjenner staten Israels rett til å eksistere. Vi må huske at det er parten som stadig må beskytte seg mot terrorangrep vi må stille krav til. Så lenge Israel beskytter seg såpass effektivt mot angrep så blir vi aldri kvitt dem. På tide å kreve at israel lar seg valse ned!

Anonym sa...

Milton:
Norges interesser sett i et europeisk og transantlantisk perspektiv.

Per Esben:
Feilgrepet ved å sammenlikne Hamas og Knesset, blir til stadig begått av venstresiden. Faktum er jo at "Terror-staten Israel" ligger milevis fra Hamas hva faenskap angår. Ta bare en titt på "partiprogrammet", eller det ideologiske grunnlaget, til Hamas om du vil. Milton Marx bidrar sikkert gjerne med en link. Stille krav til Israel? I forhold til hva andre stater rundt om i verden begår av faenskap, stilles det faktisk (blant annet av FN), særdeles strenge krav til Israel.

Og nei, jeg er faktisk ikke verken høyreradikal eller "Israel-venn". Jeg er bare så fordømt lei venstresidens forherligelse av absurde menneskesyn i verden generelt, og Palestina spesielt. Økonomisk har jeg alltid holdt meg til venstre, bare så synd at jeg da må assosieres med livsfjerne raddisser uten forståelse for rett og galt. Get a grip, lær dere å gjenkjenne faenskap når dere ser det.

Anonym sa...

Alt er jo relativt. Hva er egentlig verst? En som snakker om å utslette meningsmotstandere, men ikke får det til, eller den som ikke sier det, men bare gjør det?

OJ

Per Esben sa...

Eg tykkjer "anonym" sa det ganske bra. Forøvrig er eg einig i at det er milevis mellom Hamas og Knesset: dei brukar dei same metodane, berre at sistnemnde gjer det i mykje større omfang. Eg herleggjer aldeles ikkje nokon sin bruk av vald, eller motbydelege menneskesyn. Israel er jo på si side ein velfungerande apartheidstat. Forresten gledar eg meg til den dagen Israel godkjenner Palestina.

Anonym sa...

"Forøvrig er eg einig i at det er milevis mellom Hamas og Knesset: dei brukar dei same metodane, berre at sistnemnde gjer det i mykje større omfang."

Den så jeg IKKE komme....blæh.

Anonym sa...

Tjah, Per Espen, hvis du leser din historie så vet du jo at Israel aksepterte FNs delingsplan fra 1947, noe som innebærer en defakto godkjenning av opprettelsen av en Palestinsk stat, mens det ikke fantes vilje til noe kompromiss fra Palestinernes side. For Hamas er det uaktuellt å inngå noe som helst kompromiss og da kan man jo spørre om hvorfor (eller snarere hvordan) du mener at israel skal forhandle, evt. forholde seg til dem?

Og ad dine utleggelser om Israels ondskap; er det slik å forstå at du mener at Palestinerne ikke er bundet av folkeretten, mens Israelerne er?