Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, mai 24, 2007

Si ja!

En liten underskrift her og verden kan bli et bedre sted å være:

Si JA til felles ekteskapslov!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ikke en eller vettug sjel med tæl og pågangsmot lage en motaksjon?

Please?

Hilsen rottelei drage lun.

Anonym sa...

Da var det gjort, og jeg ble underskriver nr 1161, tror jeg. De som ikke unner andre å gifte seg å ha barn sammen er noen triste, triste sjeler...

Jorunn Solli sa...

Jeg også har skrevet under, og blitt ett nummer i rekken av folk som vil at verden skal bli et bedre sted å være.

Anonym sa...

Det hadde hold langt om registrert partnerskap ble åpnet for alle. I dag kreves det som kjent både at partene er av samme kjønn, og at de er homoseksuelle. (Det 'ekte' skapet krever pussig nok bare ulike kjønn, ikke heteroseksualitet.)

Jeg ville foretrukket er registrert heteroskap, men det var ikke lov. Så kunne det 'ekte' partnerskapet dø i fred i sin egen irrelevans.

VamPus sa...

Nuvel, anonym - som homsen Oscar Wilde sa om ekteskapet: " Dammit, sir, it is your duty to get married. You can't be always living for pleasure." Hvorfor skal homsene ha det bedre enn oss liksom :-)

Anonym sa...

Er det bare jeg som er litt dum, men hvordan gjør man det? Skal jeg sende en mail og si "jeg skriver under"? Det var liksom ikke noe sted å skrive under på den siden...

Anonym sa...

Eh, ja det var visst ikke så vanskelig likevel... *flau*

Men jeg ble også underskriver 1161? Hm.

Anonym sa...

Tvilsomt om verden blir noe bedre eller dårlige av ekteskap for homofile.
Jeg er enig med Jan Egil. Partnerskap for alle enten de er homofile eller heterofile. La oss gjøre det til en borgerlig greie, så får de som vil heller søke velsignelse der noen måtte ønske å velsigne folks ekteskap/partnerskap

Anonym sa...

per defenisjon ønsker jeg da at verden skal bli et værre sted å leve...

Anonym sa...

Eva: Verden blir et bedre sted å leve hvis man kan vise litt romslighet og unne de som ønsker å gjøre andre valg enn en selv anledning til å gjøre nettopp det. Vel, slik ser nå jeg på det iallefall. :-)

Anonym sa...

Når det gjelder ekteskap: Ekteskap inngås mellom mann og kvinne. Partnerskap inngås mellom to av samme kjønn. Man bør se på andre ulikheter mellom disse to, men kaller man begge ekteskap, spår jeg at den ene vil hete «homofilt ekteskap» for folk flest, på samme måte som man i dag har forfattere og kvinnelige forfattere.

Jeg synes også vi bør være avventende med å godta spedbarnsadopsjon for homofile par, ikke fordi jeg ikke tror homofile kan oppdra barn, men fordi tro er noe man gjør i kirken, og jeg derfor ønsker mere forskning før jeg eventuelt går inn for dette.

Anonym sa...

Næh, dettan e bare spill fra Ap. Dæm trur dæm kan bare legge inn homoadjopsjon og helle pakka i en lov uten at noen vet det. Vel, æ ville stemt nei, ikke bare fordi Ap va typiske sosialista og la inn ting med lita skrift og kalte det nokka anna, men også fordi æ kunne aldri latt homofile få adoptere.

Homofiel har ikke krav på barn. Det som blir å skje e at dem blir kvotert inn i adopsjonssystemet. Ja, homofile e jo bedre til å oppdra barn enn heterofile, det kan vi jo vite på forhånd.. En dag kommer vel politiet og kutte av ballan på non fordi dem finn ut at heterofile e ikke skikka til å oppdra barn..