Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, mai 31, 2007

Seilklar Stortiss


Denne båten reklameres med som "Seilklar Stortiss" på Finn.no. Det bør jo følge en stortiss med i all den tid masta mangler, men det kunne vært interessant å se båten fullt rigget....

14 kommentarer:

Anonym sa...

Totalt off-topic: Utmerket artikkel på ABC om den Norske livsløgnen, som du gjerne kan importere hit, det blir mere debatt da, liksom.

kjell

Anonym sa...

On-topic: Hva i all verden var det du søkte etter da denne båten dukket opp?

Anonym sa...

Noen av oss er gentlemen.
Vi spør ikke om sånt.

kjell

Anonym sa...

Noen av oss er bare nysgjerrige.
Vi vil vite.

Anonym sa...

Det står nå "Seilklar Stortriss" i annonsen da. Bare til info, oss dysleksikere imellom...

Anonym sa...

høh,
Freudianske glipper kan vi vel ha noen og hver, -med eller uten dysleksi.
Uansett: jeg synes selv en båtannonse/navn jeg så for noen år siden var atskillig mer elegant (de solgte nærmest et navn -så fikk du båten på kjøpet). Den var sikkert fra Bergens-kanten og hette "selvfølgelig":
Statslem Raakuhl.

Cassanders
In Cod we trust

Anonym sa...

En svær yach-aktig båt jeg så ved hytta nede på sørlandet for noen år siden hadde det antagelig treffende navnet "Gave III"...

"ja, jeg har jo så mange båter at jeg ikke vet hva jeg skal kalle dem lenger, men dette var jo den tredje jeg fikk i gave. så...."

Anonym sa...

hm. kom ikke med signatur på den siste der. Det var Puselur..

Deerstalker sa...

Lenken under, fra den gamle popsangeren og homseaktivisten Tom Robinsons nettsider, viser "Man with big cock". Ifølge Robinson "By far the most-visited page on this site, for some reason".

http://www.tomrobinson.com/faves/manwith.htm

Anonym sa...

....og hvem vil vel ikke gå inn i denne årstiden med en seilklar stort(r)iss.

God helg!

VamPus sa...

kjell: prøver å ikke blande bisniss og pleasure :-)
kjartan: *kremt*
kjell: takk.
nessie: OK DA!! Faktisk var det en leser som sendte tips. Lurer på hva HAN søkte etter...
Per: sjekk overskriften i annonsen en gang til.
Anonym og Puselur: Kuleste navnet jeg har sett på en båt noen gang var "Panta Rei" - alt flyter...
deerstalker: ja, det er rart med det!
sv: nettopp!

Anonym sa...

Motormerke: Johnson

hihi

Anonym sa...

VamPus: Jo, jeg har sjekket overskriften, og det står ihvertfall "Stortriss" nå, og jeg er 99,99% sikker på at det også stod det første gangen jeg sjekket det. Det som da trolig har skjedd er at de har oppdaget skrivefeilen etter at du skrev hovedinnlegget (kanskje den som skrev annonsen leser VamPus, du er jo Norges mest kjente blogger :-)).

For å summere opp, det står Stortriss nå, men Stortiss stod i går ettermiddag. Ahem... jeg skal finne døra.

VamPus sa...

Per: Aha. Greit med en oppklaring. Søren også. Dumt av dem, de ville fått mer treff på annonsen slik den var. Men jeg synes fortsatt at det er morsomt at en seilbåt uten mast presenteres som seilklar...