Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, januar 02, 2008

Bare minner om...

... at Monticello har de beste norske sidene for valgoppdateringer, informasjon og nerdesnacks om det amerikanske presidentvalget, så du kan like gjerne bokmerke siden nå - så slipper jeg å minne om dette annen hver dag.

Den nye bloggen deres er en helt klar forbedring av sidene. Har du tenkt til å kommentere, så foreslår jeg at du har et minimum av kunnskap om USA og valgprosessen - noe kommentarene her sjelden tyder på.... En grei test kan være om du kan navnet på tre presidentkandidater på hver side + vet hva en "caucus" er. Med det menes ikke valgbloggen til New York Times, nei.

Oppdatert: Ah. Man må være betalende medlem for å kommentere. Det kan jo være en garanti for kommentarer, men kanskje et høyere nivå...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du... er vel for Ron Paul, du???

VamPus sa...

Nope. Jeg er nok bare en kvinne i hai-kostyme.

Eistein G. sa...

"""§1. Navn
Organisasjonens navn er Monticello Society.

§2. Formål
Monticello Societys formål er å:
- studere USAs historie, samfunn, politikk og kultur
- arbeide for å øke nordmenns kunnskap om, og forståelse for, amerikanske forhold
- motarbeide antiamerikanske holdninger, særlig i norske media """

Vi hadde tilsvarende organisasjoner for både Kina, Kambodsja, Cuba, og SovjetUnionen tidligere.

Jeg det er fint at du reklamerer for dem, og bidrar gjerne til en diskusjon som kan holde dette temaet åpent... lenge.

Carl Christian sa...

.... kandidater på hver side???

Jeg tror du tuller Vampus. Selv følger jeg ganske mye med i avisene og leser så mye jeg kan (Aftenposten, VG, Dagbladet, Nrk, Dagsavisen, BT mm) og jeg er helt sikker på at det bare er to kandidater igjen nå. Det ene er hun Hillary til han Bill Clinton, og det andre er han negeren Obama. I en avis leste jeg om at det var en annen fyr som også kunne være med i kampen, men han visstnok mest med for syns skyld.

...dette er bare "Demokrater" sier du? Det finnes også et annet stort parti som kalles "Repulikanere"? De har også kandidater?

;)

Norske mediers dekning av utenlanske saker har vel aldri vært preget av særlig mye innsikt, forståelse og interesse.

Må si jeg gleder meg til de første intervjuene fra norske reportere når valgkampen kommer skikkelig i gang. Tipper på at spørsmål som:
"hva synes du om Norge/Norges miljøinnsats/Norges rolle i Nato", Hva vil du gjøre for forholdet til Norge eller Hvis du blir president, når vil du besøke Norge?

Anonym sa...

Nå kan Ron Paul virke som en attraktiv kandidat ved første øyekast, men jeg er av den enkle oppfatning at lederen for verdens største millitærnasjon også bør inneha ett vitenskapelig kunnskapsnivå litt over hva vi i den norske skole forventer av en 5.klassing.

En mann som mener at skapelsesberetningen i bibelen er en god alternativ vitenskapelig teori til evolusjonslære, bør ikke ha anledning til å komme med store, globale viktige avgjørelser...

http://www.youtube.com/watch?v=6JyvkjSKMLw

-xy