Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, januar 25, 2008

Republikanerne vinner valget i USA

VamPus er benådet med en stedsans av en annen verden. Muligens et parallelt univers. Noe hun beviste da hun reiste rundt på Cuba med en belgier hun møtte der. Han lærte fort at jo mer VamPus insisterte på at vi skulle til venstre, jo sikrere var han at vi skulle til høyre. Samtalen gikk som sådan:

- Are you sure we're going in the right direction?
- Yeah, I have the map right here.
- But are you sure that the direction is right?
- Thats just rephrasing the question. It's to the left.
- How sure?
- Absolutely sure.
- Ok. Then we're going to the right.
- Erm... Yeah..

Det slo faktisk aldri feil. Min venn Daniel var svært imponert. Han mente Gud hadde byttet ut VamPus stedsans og gitt henne en særdeles velutviklet ølradar i stedet. Men den funka til gjengjeld som bare det.

VamPus mistenker norske politiske kommentatorer for å være utstyrt med en variant av hennes stedsans. Jo mer de insisterer på at sosialdemokratene vinner, jo mer feil har de.

Basert på det, så kan vi vel allerede nå slå fast at en republikansk kandidat vinner valget i USA.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg nekter å referere min mening, fordi jeg tror den er feil. Det er imidlertid lett å identifisere hvem man ikke skal stemme på; Guliani er en pang-pang-mann, han bør man holde seg unna. Jeg har stor tro på McCain, Obama er også sympatisk.

s sa...

Demokratene har i årevis kjempet for særrettigheter basert på gruppetilhørighet, og rutinemessig kalt Republikanerene både det ene og det andre fordi de er motstandere av slike inndelinger. Nå som en kvinne og en sort er alternativene får de resultatene av politikken sin rett i trynet, og jeg tror de fleste er overrasket over hvor skitten valgkampen har blitt på Demokratisk side. What goes around, comes around.

Bare McCain taper i FL nå, så blir det sving på sakene.

Hjorthen sa...

Jepp, jeg tror også at republikanerene vinner, og da kan vi se de politiske kommentatorene alle sammen bli til Esten O.Sæther.

Kongen på Haugen sa...

Her har Vampus et fantasisk godt poeng! Hele mediaNorge holder seg jvent til venstre, det være seg i Frankrike, Danmark, England eller USa. Og fremstiller valgseire til andre stort sett som overrasnkede og uventet.
Saueflokk

Anonym sa...

Forhåpentligvis vinner ikke republikanerne presidentvalget :)

Henning sa...

Rudy Giuliani er det beste alternativet.
Obama og Clinton er medienes yndlinger, så mediene blir nok skuffet til høsten når det nok en gang blir republikansk flertall.

Anonym sa...

Aldri har jeg sett en politisk analyse basert på et så sikkert verktøy. Etter dette er også jeg overbevist

Anonym sa...

vi håpe du har smittet media med din "stedsans" da.

Anonym sa...

Jeg *elsker* jenter med øl-radar!

Under oppveksten hevdet enkelte av mine "comrades" at:
"Left is right and right is whong".

Spøk til side:
Holder selv en knapp på Hillary, men ser ikke bort ifra at Clinton og Obama klarer å rote det slik til seg imellom at Edwards seiler opp som kompromisskandidat og at McCain derfor vinner til slutt.
Heaven and Hell...

Anonym sa...

Om journalistene er overfladiske, så er neimen ikke den gjennomsnittlige blogger så dyp. "Jeg støtter Giuliani/Obama" - basert på en total mangel av kunnskap om noe som helst?