Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, januar 07, 2008

Hvit måned

VamPus: - Jeg skal ha en hvit måned.
Venninne: - Åh? Det passer bra. Jeg har med hvitvin.

Jeg liker mine venninner.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg åpner kjøleskapet mandag ettermiddag.
"Hallo!". Der står en halv flaske hvitvin, som stirrer meg dypt inn i øynene, smiler og sier: "Ta meg!" og jeg ser ingen grunn til å ikke feire ukas første dag.

Anonym sa...

Strengt tatt er det vel søndag som er ukens første dag.


Hilsen pedantisk drage lun

Knut Johannessen sa...

lun: Du er nok på ville veier. Norge følger NS-ISO 8601. Denne standarden har søndag som siste ukedag og følgelig er mandag den første. Mange andre land har etter jødisk og egyptisk tradisjon, søndag som første. Så Andrè kan fortsatt feire mandag som ukas første dag. Med god samvittighet

Blåblogg sa...

det var slik jeg klarte å feire en hvit jul, til tross for plussgrader, regn og promille...

Anonym sa...

hehe!!

Anonym sa...

hehe, jeg visste de fagre løftene ikke kom til å holde lenge..

VamPus sa...

andré: Ikke sant? Bare fire dager igjen til helg etc..
lun og vox: Hm..
blåblogg: godt å høre det er liv i Bergen!
todolan: åh, si ikke det. Klarte å sitte ute og drikke farris i hele går, mens de andre drakk øl. Forsøkte å ikke følge de duggfriske halvliterene med øynene når de løftet dem opp til munnen og drakk.. *sikle* De neste ukene blir en prøvelse for min nesten ikke-eksisterende viljestyrke...

Anonym sa...

Drage lun er nok ikke så på ville veier som Vox populi skal ha det til. At dagene har blitt flyttet på i kalenderen forhindrer ikke det faktum at søndag er den opprinnelige 1. dag i uken. Helt fram til begynnelsen på 70-tallet stod lørdag som den syvende dag i uken, og søndag som den første...

VamPus sa...

Se det - blogging ER informativt!