Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, april 26, 2006

En naturlig del av bybildet

"Mannen som er i 40-årene er en kjenning av politiet. Han er prøveløslatt etter en forvaringsdom og er psykisk syk. Rettsvesenet anser personer som idømmes forvaring for å være ekstra farlige, og at det er en stor risiko for gjentakelse av kriminelle handlinger."

Dette hørtes jo ut som en glimrende begrunnelse for å lokke mannen in.. eh.. ute?

Det skrives dybdeanalyser om hvorfor så mange stemmer FrP i disse dager. For de som fortsatt lurer - les denne saken en gang til og finn fem feil. Hint; psykisk syk, ekstra farlig, risiko for gjentakelse, utført flere kriminelle handlinger, og prøveløslatt.

27 kommentarer:

Anonym sa...

"Hint; psykisk syk, ekstra farlig, risiko for gjentakelse, utført flere kriminelle handlinger, og prøveløslatt".

Slik burde du etter min mening ha skrevet den siste setningen - da kommer poenget klarere frem.

VamPus sa...

Ah... jepp - jeg endrer, takk!

Anonym sa...

Svarte F, VamPus, nå viste du en brun og tarvelig side jeg ikke har sett før. Dette var særdeles lite gjennomtenkt. Hadde du kraftig hang-over da du skrev dette? Og når folk med lederverv i Høyre å drive kampanje for FrP??

(Øh, vel, når jeg tenker meg om, så gjorde for så vidt Foss og Solberg det nå i helgen, i mange aviser, men det var i det minste uten referanse til FrP... ).

VamPus sa...

Jeg tror du er inne på et poeng der, anonym; nemlig å synes det er tarvelig å mene at det høres sykt ut at en psykisk syk person som man antar er ekstra farlig med høy risiko for gjentakelse blir prøveløslatt. Ja - jeg mener at dersom alle andre partier synes at det høres ut som en god idè, så skjønner jeg at "folk flest" stemmer FrP.

Jeg har forsåvidt en gang anmeldt politiet til statsadvoktaten fordi de løslot en mann etter en voldtekt, samtidig som de mente det var fare for gjentakelse. Samme kveld voldtok og drepte han en kvinne. Det er mulig det er meg det er noe galt med, men jeg mener faktisk at dette ikke går an.

Jeg har ikke sagt at man skal bure dem inne og kaste nøkkelen - løsningen kan være behandling etc - og det er det som gjør at jeg er i Høyre...

Anonym sa...

I likhet med mange Høyre-folk og Freppere, har du først og fremst et kommunikasjons- og imageproblem. Jeg tror ikke dere er dårlige mennesker enn andre, men dere signaliserer en større menneskeforakt og vilkårlighet i ordvalgene dere gjør. Som du selv vet, er kommunikasjon nøkkelen til å bli tatt seriøst. Når du kombinerer uffing over løslatte psykiatriske pasienter (etter mangfoldige år, vel å merke) med henvisninger til FrP - det er først da du begynner å slite litt.

Les ellers denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/04/19/463879.html

Anonym sa...

Vampus said:
Jeg har ikke sagt at man skal bure dem inne og kaste nøkkelen - løsningen kan være behandling etc - og det er det som gjør at jeg er i Høyre...

Ja, trikkedesperadoen som knivdrepte en ung gutt og skadet flere, gikk jo gjennom behandling, og er nå ute igjen. Frisk og fin. Ikke tok det lang tid heller. Og norsk psykiatri skal liksom være dårlig?

I dagens varme og inkluderende Norge er det jo ingen som egentlig er kriminelle - alle er syke. Det at de har drept, voldtatt eller ranet noen er jo i seg selv bevis på hvor syke de er, og syke mennesker trenger behandling, og ikke fengselstraff.

I forlengelsen av denne tankegangen finner de trolig snart ut at man egentlig ikke behøver fengsler - bare sykehus. De kriminelle er jo ikke kriminelle - de er syke - ellers ville de ikke vært kriminelle.

Og derfor stemmer denne kalde, ukultiverte, lav-IQ, grilldresskledte personen Frp. Vel, det er én grunn.

PS: Har Vampus et lederverv i Høyre?

Anonym sa...

Frepper, VamPus har et midlere tillitsverv i Høyre. Ikke blant de mest perifere, men heller ingen landsmøtedelegat. Imidlertid, sett i forhold til tiden det tok fra innmelding og til hun ble valgt inn i vervet, er det all grunn til å forestille seg at hun kan bli landsmøtedelegat innen 2009 (Stortingsvalgsåret). Hun har jo forresten tidligere vært vara på Stortinget (for FrP), og så vidt meg bekjent møtt der ved enkelte anledninger.

Jeg tror ikke du, FrP'er, har lest artikkelen jeg linket til ovenfor. Gjør deg selv den tjenesten å gjøre det, før du kommenterer.

Poenget til psykiateren som skrev artikkelen, er at å gre alle psykiatriske pasienter under én kam, er å gjøre oss alle, og derved samfunnet som helhet, en bjørnetjeneste (hovedsakelig ved å heve terskelen for å våge å søke nødvendig/konstruktiv psykiatrisk assistanse - man får jo umiddelbart et "tikkende bombe"-stigma, slik dere enkle FrP-velgere holder på). Et annet viktig poeng er at det er særlig mennesker som er i ekstreme stress-situasjoner som gjør desperate handlinger. Lang saksbehandlingstid hos UDI er en stadig gjenganger.

Selvsagt er rekonvalesente psykiatriske pasienter mer sensitive for stress enn folk som fra før er robuste. Men det er først gitt ekstreme stress-forhold at de klikker og dreper folk.

(Merk at dette ikke gjelder knivdesperadoen VamPus knytter innlegget opp mot, men at denne hadde et annet sterkt stigma fra før - nemlig tidligere drapsmann. Det lave toleransenivå FrP-velgere, samt enkelte andre, utviser overfor folk som trenger en ny start i livet, er nok sterkt bidragende til at disse aldri kommer over det stadiet hvor de har null å tape på å begå nye handlinger, og så snart stresset over å ikke få fotfeste i samfunnet igjen blir for stort, så går det faktisk ut over noen).

Merk også at denne "sperr dem inne og kast nøkkelen"-holdningen FrP'ere og likesinnede har overfor alt og alle som har gjort ett eller flere feiltrinn, bare er ett av altfor mange holdningsutslag som gjør at FrP er et alt for dyrt parti å stemme på. Med alt det ekstrautgifter FrP ønsker å pådra staten, kommer skattene til å bli astronomiske her til lands om man skal prøve å få alt sammen gjennomført etter den evig-forurettede sandkassementalitetsjenta Siv Jensens lille hode.

Milton Marx sa...

Anonym lukker øynene for enkelte ting: Det er vitterlig ikke FRP som ønsker lengst mulig saksbehandlingstid i UDI-systemet. FRP vil snarere gjøre det lettere å få folk raskt ut. Det er mange som mener at de som burde få opphold kanskje ikke er de som banker på døra først, men de som trenger det mest. Denslags har det hittil ikke vært flertall for.

Anonym sa...

Anonymous said:
Frepper, VamPus har et midlere tillitsverv i Høyre. Ikke blant de mest perifere, men heller ingen landsmøtedelegat.

Hmm, det overrasker meg. Jeg har sansen for Vampus, det er ikke det, men Høyre trenger nok en liberaler like mye som de trenger Børge Brende som ny leder.

Jeg kunne sett for meg Vampus i Venstre. Hva med deg?

Jeg tror ikke du, FrP'er, har lest artikkelen jeg linket til ovenfor. Gjør deg selv den tjenesten å gjøre det, før du kommenterer.

Det skrives FrP-er, og ikke FrP'er. Artikkelen er lest.

Poenget til psykiateren som skrev artikkelen, er at å gre alle psykiatriske pasienter under én kam, er å gjøre oss alle, og derved samfunnet som helhet, en bjørnetjeneste

Floskelen er at man ikke skal skjære alle over én kam. Under? Preposisjoner kan være vanskelig; kontaminasjoner synes
uunngåelige.

Ellers synes jeg ikke at innsiktene Jan Olav Johannessen velger å dele med oss er så altfor imponerende. F.eks. resulterer ikke ytringen om at alle psykiatriske pasienter ikke er like i at jeg synes artikkelen hans er det største siden oppfinnelsen av dype tallerkner. Jeg mener, til og med en sosionom kan forstå det - i hvert fall med litt kursing og etterfølgende pedagogisk rollespill.

Videre er poenget som går på at samfunnets stigma fører til at personer som er klar over sine psykiske problemer ikke søker hjelp et godt eksempel på en tankegang jeg vil til livs.

Jeg har selv aldri vært helt ved mine fulle fem, men hvis jeg i fremtiden skulle bli redd for at mine psykoser potensielt kan gjøre meg farlig for andre, så vil jeg se på det som mitt ansvar alene å skaffe nødvendig hjelp - og merk deg: det uansett hvilke overskrifter Dagbladet og VG måtte ha på trykk den uken.

Lang saksbehandlingstid hos UDI er en stadig gjenganger.

Kortere saksbehandlingstid, lukkede mottak og raskere hjemsending av grunnløse asylsøkere vil hjelpe på problemet. (Videre bør Norge innføre en reell innvandringsstopp for ikke-vestlige innvandrere - dog
bør vi gjøre et unntak for tamilere og andre som klarer seg godt.)

Merk også at denne "sperr dem inne og kast nøkkelen"-holdningen FrP'ere og likesinnede har overfor alt og alle som har gjort ett eller flere feiltrinn, bare er ett av altfor mange holdningsutslag som gjør at FrP er et alt for dyrt parti å stemme på.

Ja, jeg har selv den holdningen, og mener f.eks. at et "feiltrinn" som overlagt drap bør føre til de facto livsvarig fengsel. Det er klart det koster å ha mennesker i fengsel, men pengene kan skaffes til veie ved å kutte andre steder - f.eks. kan vi ta 3/4 av alle studerende ut av skolen og inn i ærlig arbeid. Det samme med mange av lærerne. Flere av høgskolene vil så kunne legges ned.

Tiden er moden for at høyere utdanning igjen skal kreve talent og evner.

Anonym sa...

Jeg er kanskje den eneste som ser ironien i at den psykiatriske pasienten beklager seg over hvordan "alle" Frpere tydeligvis holder på i følge ham?

Så greit er det altså å bruke generaliseringsljåen - så lenge det er noen det er godtatt å generalisere og rakke ned på!

Den psykiatriske pasienten får fortsette å "gre andre over en kam", som han så fint kaller det. For som psykisk syk er han jo unnskyldt når han selv gjør det han påstår "alle" Frpere gjør.

Dobbeltmoral er for denne psykiatriske pasienten dobbelt så bra som bare moral!

Anonym sa...

Dette blir jo en helt uoversiktlig tråd, når alle skal skrive som "anonymous"! Jeg er den andre anonymous i tråden, og dette er mitt fjerde innlegg. Det var jeg som linket til Dagbladet-artikkelen, og som feilskrev "over én kam" (takk så mye for orienteringen osv.).

La meg bare kort slå fast at jeg ikke er psykiatrisk pasient! Hva er det som gjør at siste innskriver får det for seg? Jeg bare ser farene ved generaliseringer og stigmatiseringer!

Så har vi ham som skrev nest sist over her, og som mener at 3/4 av alle studenter skal over i "ærlig arbeid". Ja, her har vi FrP-er tankegang i et nøtteskall. Norge, som vitterlig har for lite spisskompetanse, bør bruke høyere utdanning som salderingspost for å få råd til å låse flere folk inne for godt...

I rest my case. Bedre argument for å kalle FrP-velgere for totalt politisk ukyndige folk har jeg aldri sett. Denne tok jammen kaka.

Selv VamPus innså at FrP begynte å bli et trailersjåfør- og taperparti, og trakk seg galant unna (selv etter å ha møtt på Stortinget for dem). FrP er helt tydelig partiet for de som aldri fikk én eneste toppkarakter i noe som helst skoletrinn, eller som i så tilfelle ble så til de grader mobbet. Jeg gir hele partiet opp - og snart også Norge, som er så degenerert at rundt 1/3 av velgerne oppgir å tendere mot Jensen og hennes lekepolitikere.

Anonym sa...

Anonymous said:
Så har vi ham som skrev nest sist over her, og som mener at 3/4 av alle studenter skal over i "ærlig arbeid". Ja, her har vi FrP-er tankegang i et nøtteskall. Norge, som vitterlig har for lite spisskompetanse, bør bruke høyere utdanning som salderingspost for å få råd til å låse flere folk inne for godt...

Ja, Norge har for lite kompetanse, men vi får ikke den nøvendige kunnskapen ved å la horder av mennesker uten nødvendige evner få studere til pedagoger, sosionomer, sosialantropologer eller til samfunnsvitenskapelige "forskere" som skriver oppgaver om Pondus, Hotell Cæsar og dokulturens endringer i Norge. Folk må selvfølgelig kunne studere hva de vil, men jeg mener bestemt at det ikke skal være gitt at skattebetalerne først skal finansiere utdannelsen og så alle pjattejobbene som staten må opprette for at disse "forskerne" og "godt utdannede" menneskene skal få betalt arbeid.

Staten har skjemt bort flere generasjoner med dette vanvittige opplegget, og siden de "elitistiske" personene etter endt utdanning har blitt for fine for enkelt arbeid, har vi for å dekke den skapte mangelen på arbeidskraft måttet importere tusenvis av muslimske innvandrere med et totalt forskjellig verdigrunnlag fra vårt eget.

Utdanning må igjen bli en syssel forbeholdt de flinke, og jeg mener fortsatt at de som har begått "feiltrinn" som f.eks. overlagt drap, bør fengsles. Hva kan jeg si - jeg er en enkel Frp-sjel.

(Forresten imponerende at du denne gangen klarte å skrive Frp-er, og ikke Frp'er, som er galt, og som jeg rettet på sist gang. Dessverre gjør du igjen feil med "FrP-er tankegang" - det blir orddeling, vet du, lille venn. Frp-er-tankegang skulle det hva vært.)

Jeg bare ser farene ved generaliseringer og stigmatiseringer!
...
Bedre argument for å kalle FrP-velgere for totalt politisk ukyndige folk har jeg aldri sett.

Ja, du skal ha for at du unngår generaliseringer...

Selv VamPus innså at FrP begynte å bli et trailersjåfør- og taperparti, og trakk seg galant unna (selv etter å ha møtt på Stortinget for dem).

FrP er helt tydelig partiet for de som aldri fikk én eneste toppkarakter i noe som helst skoletrinn, eller som i så tilfelle ble så til de grader mobbet.

Jeg gir hele partiet opp - og snart også Norge, som er så degenerert at rundt 1/3 av velgerne oppgir å tendere mot Jensen og hennes lekepolitikere.

Din påtatte arroganse og overlegenhet er bare pinlig - du er ikke flink nok til å kle det. Tips: For syns skyld lønner det seg å få flosklene riktig, beherske enkle rettskrivningsregler og ikke orddele før man leker elite.

Anonym sa...

Her er jeg igjen med mitt 5. innlegg, og kan bare konstatere at Frp'erne (jeg er tilbake til apostrofen, liker den best) senker sin egen skute på ypperlig vis. Stå på, folkens! Dere vet virkelig hvordan dere skal drive et land, og som de trailersjåfører og vaskekoner dere er, vet dere selvsagt hvilket utdannelsesbehov Norge har og hvilken kompetanse vi trenger i fremtiden!

Dette skal bli moro, gitt :-)

(Velger å se humoren i det, jeg ;-)

Anonym sa...

Siden dette er mitt 6. leserinnlegg, kaller jeg meg No. 6. Lettere å forholde seg til. Min motpart kan jeg vel alltids kalle for Dr. FrP.

"Din påtatte arroganse og overlegenhet er bare pinlig - du er ikke flink nok til å kle det. Tips: For syns skyld lønner det seg å få flosklene riktig, beherske enkle rettskrivningsregler og ikke orddele før man leker elite."

Ja, får vel le litt av dette også. Her har vi altså en FrP'er (FrP-er), som måler debattanters elitestatus i forhold til hvor superpresise de fremstår ortografisk, grammatisk og syntaktisk etc., i en smårølpete blogg på nettet. Nok et glimrende eksempel på at FrP'ere - selv de mindre dyslektiske blant dem - virkelig vet å prioritere, og hvordan å sortere i samfunnet de forestiller seg. For det er jo et sorteringssamfunn FrP vil ha.

Siden Dr. FrP er så opptatt av ortografi, kan han jo samtidig gi ukyndige, uelitistiske meg en introduksjon i de formelle begrunnelser for hvorfor det skal skrives FrP-er(e), og ikke FrP'er(e). Mange journalister begår samme feilen (?) som jeg beskyldes for; også i FrP'ernes antagelig foretrukne riksavis, VG. Selv NRK bommer visst; se bare her:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/vestfold/1.421541

Man kan si at alt dette blir en avsporing av trådens opprinnelige tema (såkalt Off-Topic - OT), men nå har jo denne knivdesperadoen blitt både pågrepet og varetektsfengslet, så da må man jo kunne formode at alle FrP-hjerter banker vilt og lettet.

Ha ellers en riktig så strålende helg i FrP-landet, folkens! :-)

Anonym sa...

No. 6 said:
Siden Dr. FrP er så opptatt av ortografi, kan han jo samtidig gi ukyndige, uelitistiske meg en introduksjon i de formelle begrunnelser for hvorfor det skal skrives FrP-er(e), og ikke FrP'er(e). Mange journalister begår samme feilen (?) som jeg beskyldes for; også i FrP'ernes antagelig foretrukne riksavis, VG. Selv NRK bommer visst;

Les hva Språkrådet skriver om bruken av bindestrek:

"I bøyde former av forkortelser o.l. og i avledninger bruker vi bindestrek slik:

pc-en, pc-er, pc-ene (men: en pc’s prosessor, se artikkelen om apostrof), AUF-er".

Apostrof er bare unntaksvis brukt i genitivsuttrykk, og "Frp'ere" er ikke noe genitivsuttrykk - det har vel til og med du fått med deg.

Som om det ikke var nok, orddeler du også. Pinlig. Ta en titt på hjemmesiden til Astronomer mot orddeling. Til slutt var det kontaminasjon.

Hvis du har problemer med å få språket ditt opp på et anstendig nivå, anbefaler jeg en støttelærer. Eventuelt kan du bare gi opp.

VamPus sa...

Herregud. Ok. VamPus satt i sentralstyret til FpU som valgte å nedlegge organisasjonen etter at vi mente FrP sviktet det landsmøtevedtatte programmet, bl.a. gjennom at partiformannen gikk og ut sa at FrP ikke skulle gjennomføre noen skattekutt i kommende periode uten å ha rådført seg med noen i organisasjonen. Fire stortingsrepresentanter meldte seg også ut. VamPus møtte aldri på stortinget. Det ser ut til at FrP har klart seg utmerket uten mitt virke. Nå er jeg nestleder i et lokallag i Oslo Høyre.

Åååh. Jeg må være et virkelig dårlig menneske. *sukk* Neste!

Anonym sa...

Vampus, det er selvfølgelig uproblematisk at du som et fritt individ er politisk aktiv, men jeg må innrømme at det overrasker meg nettopp hvilke partier du har valgt å være aktiv i.

Nå kjenner jo ikke jeg deg, men basert på hva jeg har lest av deg, synes jeg du hadde passet bedre i et liberalt sentrumsparti som f.eks. Venstre. Det at du er i Høyre anser jeg som symptomatisk på at Høyre ikke lenger er et parti som i særlig grad fører høyrepolitikk.

Ut fra ren nysgjerrighet: Har du noen konservative meninger overhodet, Vampus?

Sexy Sadie sa...

Det tror jeg nesten, siden anonymous får uttale seg.

Anonym sa...

Sexy Sadie said:
Det tror jeg nesten, siden anonymous får uttale seg.

Det virker kanskje fremmed og unaturlig for deg, men det at Vampus ikke sensurerer mine og andres innlegg, betyr ikke at hun nødvendigvis er enig i innholdet av dem.

Anonym sa...

"Hvis du har problemer med å få språket ditt opp på et anstendig nivå, anbefaler jeg en støttelærer. Eventuelt kan du bare gi opp."

Takker for svar, Dr. FrP. Da jeg gjennomgående var best i alle klasser jeg gikk i her i Norge, inkludert videregående skole, så tar jeg ikke dette ille opp. Jeg viser igjen til Dr. FrP's merkelige mentalitet i forhold til pinlig ortografisk etc. nøyaktighet i en smårølpete blogg, og konkluderer med letthet med at Dr. FrP er en småsosiopatisk perfeksjonist og et uspiselig petimeter.

Anonym sa...

Der skulle det stått No. 6. Whatever. Det er underlig å registrere at i den grad FrP har akademisk skolerte velgere, så er de av den sorten som Dr. FrP her; astronomer mot orddeling er jo i særdeleshet en relevant organisasjon innen politikken, det må jeg si..

Anonym sa...

"Apostrof er bare unntaksvis brukt i genitivsuttrykk, og "Frp'ere" er ikke noe genitivsuttrykk - det har vel til og med du fått med deg."

Så det suverent autoritative norske språkrådet har bestemt seg for at apostrofer kun skal benyttes i genitivsuttrykk - og helst ikke der engang. Vel og bra. Men nå er min respekt for språkrådet heller marginal. Jeg har alltid skrevet FrP'ere, og vil fortsette med det. Eller kanskje jeg skal skrive Freppere; det er også tillatt. Jeg synes det er unaturlig å skrive Fremskrittspartiet-ere osv. I det hele tatt er det en rimelig oppkonstruert problemstilling vi har foran oss her, da man sammenligningsvis sjelden snakker om H'ere (H-ere), Ap'ere (Ap-ere) osv. FrP-sympatisører kan man skrive. Det samme med FrP-tillitsvalgte, FrP-velgere etc.

Det er ellers interessant å merke seg hvor nedlatende Dr. FrP er ovenfor debattanter han beskylder for elitisme m.m. Kan det være nok et utslag av FrP's iboende affinitet for grov inkonsistens? :)

Anonym sa...

Det ligger i FrP's natur å tillegge seg selv rollen som korrigerende instans. Slik dreier de debatten vekk fra sitt opprinnelige tema, der de ofte kommer til kort.

Dette er hersketeknikker som de på forbløffende vis lærer av egne topper. Begrepsrytteri som forsvar.

Så lenge det er nok til å fortsatt lure egne velgere til å tro på at det underliggende budskapet er fornuftig. Det virker som om velgerne ikke klarer å skille hersketeknikkene fra det vesentlige, og sender inn sms til debattprogrammer der det står "Stå på Siv! Det er alltid gøy å se debatter der du er med! Du er en glitrende debattant!". Eller enda verre: de ringer inn. Eller de kjører knyttneven i trynet på motdebattanten der argumenttørken blir for smertefull. Mulighetene er endeløse.

Det er morsomt å observere hvordan du tror du vinner frem med denne kveruleringen. De fleste andre enn velgere av ditt eget parti er i stand til å se at argumentasjonen er fullstendig blottet for substans.

Jeg er enig i at utdanningssystemet slik det fungerer idag ikke er optimalt. Men å kutte her for å foreta en ukritisk pengeoverføring til fengselsvesenet, tror du virkelig på dette selv? Synes du i full seriøsitet dette høres fornuftig ut?

Det at du selv er i stand til å oppsøke hjelp fullstendig uavhengig av egen tilstand og medias innvirkning, er flott. Det å være en hundre prosent rasjonell og selvstendig skapning må være en nytelse.

Jeg tror, til tross for din overveldende rasjonalitet, at du har et betydelig forbedringspotensiale innen feltene "selvinnsikt" og "empati".

En ting er at jeg må si meg dypt uenig med dine politiske forslag på et prinsipielt grunnlag, en annen er at de heller ikke er gjennomførbare.

Når du kommer med politiske ytringer, og underbygger disse med samfunnsøkonomisk gjennomførbare argumenter - da skal jeg lytte.

Anonym sa...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it »

Anonym sa...

Very cool design! Useful information. Go on! radar detector comparison rapid growing colon cancer Saw palmetto herb hair loss http://www.what-is-ultram.info/Imitrex_teratogen.html toyota hilux fuel economy diesel contraindications with imitrex nasal spray Pharmacy acne cream Valium drug use Keyword formula boards ppc se Mesotherapy doctors Anderson2c sc medical malpractice attorney Ultram in drug test Infiniti dealers usa Cosmetic buyer mason weiss nationwide insurance

Anonym sa...

What a great site » » »

Anonym sa...

Cool blog, interesting information... Keep it UP search engine placement software Ultracet and drug interactions with ndris