Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, april 18, 2006

Fotballidiot

Noen ganger blir VamPus rett ut imponert av seg selv. Som i går kveld da hun satt og vridde hjernen for å forsøke å huske på hva fotballaget i Trondheim heter. Og klarte å komme opp med tre navn på fotballklubber; Vålerenga, Lyn og Brann. Og så Odd som en mulighet, men det kan være håndball. Hun måtte faktisk smse Vektern - som neppe har sett en full fotballkamp i sitt liv.

Men hun husket at de har svarte og hvite drakter. Eller er det linjedommeren? Litt upraktisk å ha samme drakt, kanskje. Anyway. Rosenborg. Det er notert.

13 kommentarer:

saccarina sa...

Nå blir jeg litt nysgjerrig. Hvorfor i all verden måtte du vite hva fotballaget i Trondheim heter? Er det kunnskap som kan brukes til noe?

Rambukk sa...

Rosenborgspillere og linjedommere har jo tidvis samme spillestil, så forvirringen er forståelig.

Saccarina: Nei, kunnskap om Rosenborg kan ikke brukes til noe.

Anonym sa...

Fotball og fotball. Det mest viktige uviktige som finnes. Eller? Veit ikke jeg.
Hilsen tse tse fluen som synes at spillerene er blitt flottere og penere uten at jeg er blitt helt gay heller...

VamPus sa...

Saccarina; skulle bruke det i en artikkel om anonymitet på nettet, og hadde et rimelig teit eksempel på hvordan man allikevel kan røpe seg. Men så er det det at når man først henger seg opp i noe sånt, så blir man gjerne liggende våken til man husker navnet.. Sånn som å få en melodi på hjernen å ikke huske artisten..

Rambukk; det forklarer saken. Jegmener jo selvsagt det er praktisk å kunne møte i klubbfargene i brylluper og på ball også.. sort og hvitt er fint det..

Herodotus sa...

"Jeg er Lyn-gutt
født i Oslo
og jeg HAAAATER Vålerengen..."

Ha for en dag i går. Lyns drakter er lettest å huske, rødt-hvitt-blått som Norges flagg for de er Norges beste lag! Hilsen Bastionen-medlem Herodotus.

geirronimo sa...

Det er kun Enga som er best - og av det beste...

Vet dere hva som er rødt og blodig, og blir mindre og mindre ?

- det er en lyn-supporter som sleiker på en ostehøvel -----

ToDolan sa...

hehe, ikke noe vits å vite hva laget fra barteland heter.


den dagen VamPus blir ordentlig interessert i fotball, skal jeg ta ta deg ut på landet så du får se ordentlig fotball jeg :-) Nå tviler jeg på at den dagen kommer da

Anonym sa...

Vampus,
har du forelsket deg i et VIF-fan?

Hmmm..

Anonym sa...

Å kunne navn på fotballag og deres tilhørende byer er allmennkunnskap, Vampus.
Slik kunnskap er å fovente av en annerkjent rikssynser;)

Elvis Bling Laden sa...

Du huska jo det viktigste! Våååålengaaaa!

Anonym sa...

Kjære dere. VamPus spilte faktisk fotball i sin barndom

Anonym sa...

VamPus spille fotball?!? Nå står ikke verden til påske, eh.. jo den gjorde visst det men.. Håper det var med høyhælte fotballsko i det minste..

VamPus sa...

Anonym; du gjør best i å være anonym når du røper slike pinlige hemmeligheter, ja...