Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, april 06, 2006

Jeppe-kanalen

Ehm. Neste gang VamPus inviterer noen av dere på middag så er det fint om dere ikke sier følgende når Dagbladet ringer; "Går det ikke an å holde noe hemmelig lenger?" Den litt mindre kjente VamPus-kanalen, som består av et knippe mer eller mindre sentrale folk fra Høyre, Venstre og FrP (har få venner i KrF, gitt - holder det med en som har konvertert til Høyre?), har som mål å ..vel, i tillegg til å nyte VamPus' kjærlig tilberedte måltider og liberalt skjenket vin, diskutere borgerlig politikk og "problemer innad i Høyre". Men husk, dette er ikke hvilken som helst prateklubb. Politikere, kommunikasjonsrådgivere og politiske rådgivere som sitter tett på maktens tinder. I kjernen av dette nettverket står Pusedyr, lederen av det überhemmelige Feliminati, som egentlig styrer verden.

*sukk* Tipper Kristin Clemet etter dagens oppslag (som er lagt ut på VG nett, men ikke hos Dagbla'?!) får en del henvendelser av folk som tror de blir forbigått i forbindelse med neste regjeringsdannelse. Hvorfor ikke melde dere på nyhetsbrevene til Civita her, så kanskje dere får en invitasjon? Og stikk også gjerne innom den superhemmelige debatten om "Målsetninger for norsk handelspolitikk - Proteksjonisme, idealisme eller realisme?" på Fru Burum (også kjent som Burum-kanalen) kl.19.30 mellom Høyre og Ap. I kjernen av dette nettverket står Frogner Høyre.

Oppdatert; Kleskode for Burums er smoking. Selvsagt.

14 kommentarer:

VamPus sa...

Joa... men hva skulle Dagbla' skrive om ellers?

Anonym sa...

Hva mener du? Synes du det er rart folk reagerer når proto-fascister møtes for å planlegge gjennomførelsen av den neo-føydalistiske revolusjonen i Norge under dekke av å være tilhengere av "liberalismen" (merk bestemt form, som i den ene og sanne)?

Dere i FrP og Unge Høyre er virkelig fremtidens aristokrater.

VamPus sa...

Vel, Georg; VamPus er verken med i FrP eller Unge Høyre, men gleder seg uansett over å tilhøre fremtidens aristokrater. Proto-fascister? Åh, du mener tilhengere av fri innvandring, fritt marked og frie mennesker? Homofilt partnerskap, fri abort, forskning på befruktede egg, liberalisering av narkotiske stoffer, etc etc. Beklager at jeg blir litt forvirret - jeg vet at siden jeg gikk på skolen så er Hitler og Stalin tatt ut av skolebøkene, og begrepene er visst ikke som de pleide. Proto-fascist, ja.. Ja, ja.. Kall meg hva du vil, du vennen min, jeg står ganske trygt på mine verdier, jeg.

Anonym sa...

Nei, det er vel en aldersgrense for medlemskap i Unge Høyre. For å ta med teskje, med Unge Høyre mener jeg den FrP-vennlige fløyen av Høyre og de nyfrelste og nyreligiøse neoliberalistene der.

De grådige skal herske over de svake. Amen.

Anonym sa...

Til anonym: Det er interessant at du deler verden i to - de grådige og de svake. Hvilken kategori er du i?

Og hvis du plasserer deg selv i den "svake" kategorien, så mener du kanskje at det motsatte av utsagnet ditt gjelder, nemlig at de svake skal herske over de grådige. Men det er jo en ganske grådig innstilling!

Get a life! Begynn å tenke!

Anonym sa...

Ingen er bare grådige, og ingen er bare sterke. De grådige kan også være svake, og de svake kan være sterke (eventuelt grådige).

Ingen går heller rundt uten å tenke.

Tenk det, Seiler'n...

Anonym sa...

Ps. Aldersgrensen for å inneha tillitsverv i UH er p.t. 34 år, om jeg ikke tar meget feil.

Støttemedlem kan man være helt til man avgår ved døden - og trer inn i "the choir invisible".

Heidi Nordby Lunde er 33 år. Hun kan dermed fint være støttemedlem i UH, og kunne teoretisk sett også innehatt tillitsverv. I praksis kom hun inn i partiet for sent til det, og det er vel bare enkelte desisorer som befinner seg i alderssjiktet 30-34. Torbjørn kommer til å være én måned short of det magiske 30-tallet når han går av som UHL-leder ved UH-landsmøtet i juni 2008.

VamPus er 1. nestleder av Grünerløkka Høyre, og trenger tydeligvis ingen UH-bakgrunn for å komme seg opp og fram. Men varavervet på Stortinget for FrP var nok en fordel; tiden som partileder for FRI-demokratene likeså.

Håper alt dette var oppklarende.

Anonym sa...

Georg rev/annonym:

Kunne dere være så vennlige å ikke avsløre den hemmelige planen vår om å gjøre oss selv til adelskapet i et neo-feudalistisk samfunn, basert på liberalistiske verdier?

Dere ødelegger jo alt nu.

Anonym sa...

Vidøyd (vel, egentlig ikke - selvsagt) leste jeg papirutgaven av Dagbladet den dagen åpningsartikkelen i denne saken ble publisert - full av bilder av medlemmer av nettverket, m.m. Jeg har jo vært på fest med mange av disse? Andre av dem har jeg vært på seminar med. Og atter andre har jeg lest artikler av i Minerva og/eller i boken "Grenser for Politikk" (UHL, 1994).

Betyr dette at jeg er en del av et borgerlig nettverk jeg også? Og går det an å stille et slik spørsmål, uten at en "anonymous" dukker opp og lirer av seg noe totalt usaklig om meg og refererer til meg som "erik-alf" eller "alfen"?



"So many assholes, so few bullets" - Ford Fairlane

VamPus sa...

Anonymous3; Hah! Da har jeg fortsatt tid på meg til å kaste Torbjørn og innføre et VamPusk teokrati i Unge Høyre!

Anonym sa...

Du kan jo i samme slengen, mens du kupper landsmøtet i Stavanger i slutten av juni, få vedtatt som vedtektsendring at aldersgrensen økes til 35. Derved kan du sitte hele toårsperioden som ny forbundsleder, etter å ha detronisert Torbjørn... ;-)

Anonym sa...

Great work!
[url=http://pbgezapk.com/ifup/jqda.html]My homepage[/url] | [url=http://khtemcfi.com/gcxe/wcuq.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Thank you!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Thank you!
http://pbgezapk.com/ifup/jqda.html | http://xtfxebbt.com/iucs/xpvw.html