Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, oktober 10, 2007

Neppe en Släger

Hvordan ikke kontakte en blogger:

Mitt navn er xxxx og jeg jobber for Släger Kommunikasjon. Jeg tar kontakt fordi vi synes du har en blogg med godt og spennende innhold.

Släger Kommunikasjon er et PR-byrå som jobber for noen av verdens største, og mest spennende merkevarer. Vi holder journalister informert, lar de teste produkter, eller inviterer de på lanseringer. I dagens mediebilde mener vi at bloggerne er blitt viktige meningsbærere, og bør behandles med samme respekt som journalister. Vi ønsker derfor å sende deg relevant informasjon fra våre kunder, slik at du er først ute med nyheter og kunnskap i din blogg - om du ønsker dette.

Spesifiser gjerne hvilke temaer du eventuelt er interessert i informasjon om. Selv om noe selvfølgelig går klart fram av bloggen. Dersom du også kan spesifisere hvilken e-postadresse vi kan bruke er det kjempefint. Håper på positiv tilbakemelding!
---

Interessant. Dette har jeg faktisk holdt foredrag for PR-byråer om at de burde gjøre. I USA er produkttesting og produktomtale en relativt vanlig måte å tjene penger på ved å blogge. Så utgangspunktet er positivt. Man har da jobbet med PR og markedsføring selv.

Men. Tror folk i PR-bransjen at bloggere forholder seg til selskaper som ikke har egne nettsider? Hvor man ikke kan lese mer om selskapet og deres verdier, om produkter og samarbeidspartnere? At man ikke kan lenke til hvor man får informasjonen fra?

Særlig. Så dette blir nok neppe en Släger.

12 kommentarer:

Daphne Sofie sa...

Fysj. Og så kan de ikke skrive norsk en gang. Hørt om forskjell på de og dem? *slitsomt å lese*

Unknown sa...

Fekk den identiske eposten, fysj!

Iversen sa...

Jeg svarte selvsagt på en hyggelig måte, og jeg satser beinhardt på at dette kan resultere i produkter til forhåndssjekk. Woooh!

VamPus sa...

iversen: Ja, det hadde vært moro å anmelde produkter, men altså - det er rimelig hjelpeløst å drive med kommunikasjon og ikke ha en hjemmeside. I VamPus' Verden eksisterer ikke ting hvis det ikke er på nett :-)

Gleder meg til å lese noen euforiske anmeldelser og reale slakt hos deg!

Anonym sa...

Problemet oppstår når bloggeren, som antas å være samfunnsbevisst, selger seg til reklamen. Product reviews har funger kun på blogger med ..nettop: product reviews som formål.

Ellers jobber de mer profesjonelle primært med "forum" som kanal, gjerne i forbindelse med spesielle nettsteder som har product reviews eller et bestemt interesseområde som formål. Det er noen fotonettsteder som fungerer meget bra på dette området.

Anonym sa...

Mitt svar var ganske enkelt at jeg primært var interessert i IT/telekomm-produkter, men hvis noen vil presse på meg en Jaguar til testing så kan jeg jo motstrebende si ja.....

Odd sa...

Hvor er mitt tilbud om smøring? Det lurer jeg på (selv om jeg jo egentlig vet hvorfor ikke...)

Anonym sa...

Ha, ha! Fikk du også den emailen? Jeg tenkte akkurat det sammen: jammen, de har jo ikke en webside hvor jeg kan finne ut mer om dem en gang! Og fra hva jeg hører her virker det som om Släger'n har gått glipp av en annen viktig nettinnsikt: blogger er nisjemedia og nettet som sådan gir fantastiske muligheter til å drive targeted markedsføring til den nisjen man vil nå. Å sende ut en masse-mail til alle verdens, eller den norske verdens, bloggere blir bare for dumt. Jeg skriver en media blogg: media sammenslåinger -oppkjøp/ -nyvinninger/ -strategi = kjempespenende. Produkter? Gir f.. i produkter. Lesson 1 i PR - kjenn ditt publikum...

Anonym sa...

Hva! jeg har ikke fått den. Er jeg ikke verdig släger heller nå da.

Skulle tro jeg ikke ble tatt på alvor.

Anonym sa...

En tanke til: vet Släger noe om nettkomunikasjon har de et permanent nøkkelord søk på selskapet sitt for å følge samtalene rundt det. Dermed ser de med en gang denne samtalen og hopper inn i kommentarfeltet for å redde ryktet sitt. Eller ikke? Det er farlig å flørte med bloggere hvis man ikke skjønner hvordan bloggesfæren funker. Litt som å leke med ild vil nå jeg si...

Mari sa...

Akkurat den mailen fikk jeg også. Surfet litt for å se om jeg fant noen nettside eller andre skriverier om Släger men det var ikke å oppdrive nei.

Tviler vel uansett egentlig på at de hadde hatt noen produkter av interesse for temaet i bloggen min.

s sa...

Släger? Høres ut som du har blitt invitert til å anmelde back-katalogen til Wenche Mühre.