Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, oktober 17, 2007

Sjåvinistisk sutring

Etter å ha snakket med flere av mine venner har jeg kommet frem til en hypotese som tilsier at alle som heter "Preben" er sutrete drittsekker. Fordi de jeg har møtt som heter "Preben" har vært selvhøytidelige vestkantmenn med større ego enn forstand. Min venn Espen bekrefter dette:

"Jeg var på Odeon og kom til skade for å knuffe borti en fyr i baren. Selv om jeg sa sorry, så startet han å lage baluba. Grunnen til at jeg vet at han het Preben, var fordi en venn av han kom bort og snakket han til fornuft".

Og slike historier kunne jeg fortalt mange av. Og da kunne jeg sikkert ha fått gitt ut bok på Kagge Forlag. Noe sånt som "Preben søker trøst. Hvordan selvhøytidelige egoer ødelegger verden".

Men det orker jeg ikke. Så da anbefaler jeg heller denne bokanmeldelsen av "Pen søker trygg. Hvordan kvinner undertrykker menn". Av .. ja, du gjettet det - Preben Z. Møller.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, du dømmer "Preben" ut fra samme metoder som han dømmer kvinner og menn. Han har en liten vennekrets, som forteller han at menn er hardtarbeidende stakkarer, og kvinner er pene og kyniske.
Vampus bruker sin snevre erfaring med "Prebener" til å lage sitt bilde av dem. Morsomt. I hvertfall litt.

-Steffen

Anonym sa...

Steffen er visst ein skarping.

VamPus sa...

hydra: Kanskje han burde skrive en bok..

Anonym sa...

Hm.. jeg kjenner ingen sånne ved navn Preben. Kanskje en god ting?

Anonym sa...

Jeg kan faktisk ikke komme på å ha møtt noen som heter Preben noen gang. Men selvhøytidelige vestkantmenn har jeg møtt. Jeg regner med du snakker om Norges vestkant og tenker på bergenserne?