Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, oktober 22, 2007

Xtreme makeover

Da har VamPus måttet bite i det sure eplet, og sette seg på kur. Det vil si, siden valgt diett er Atkinson-dietten, så betyr det at hun må bite i noe annet enn epler. Frukt er strengt forbudt de to første ukene. Hvilket ikke er noe savn. Verre blir det etter møtet i kveld, når "alle" skal snakke sammen på en bar i nærheten, ligge unna Cafe Christianias smørbrød på frokostseminar på torsdag - og for ikke å glemme fri bar på den amerikanske ambassaden *hulk*...

La Comtessa har nemlig bursdagsfest den 23. november og VamPus mistenker at alt under glamorøst vil bli uglesett denne kvelden. Kommer man i sedvanlig svart bukse og skjorte har jeg mistanke om at man vil bli rullet i glitter og fjær før man får slippe inn. Vi snakker paljetter, gullsko, falske øyevipper, push-inn, push-up - altså "the works".

Etter å ha droppet frokost (ikke tid), spist en ynkelig salat med tre skiver kyllingpålegg til lunsj og null sjans til å lage middag før møtet i ettermiddag er VamPus ikke langt unna å få Donald Duck-kryss i øya.. du vet.. sånne + + ...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kyllingpålegg? Er ikke du erklært veggis?

Ghost of Goldwater sa...

Tror hun er blitt frisk igjen, hehe.

Anonym sa...

Først og fremst; heter det ikke Atkins-dietten?

Og har du gått fra å være veggis til å kun spise kjøtt nå da? Du får holde oss oppdatert om hvordan dette går..

Anonym sa...

Alternativt kan man jo bare spise bittelitt mindre. Og sunnere. Det funker ganske bra har jeg hørt. :)

Å ikke spise frukt er jo galskap. Sunt og godt. Å hoppe over frokosten under en diett høres heller ikke veldig bra ut. Du må jo holde forbrenningen oppe. Ikke at jeg spiser frokost daglig. Men så er jeg heller ikke på noen diett.

Jeg sluttet å drikke brus og hive i meg junkfood for noen år siden. Gikk ned 10 kilo tvert. Ble kvitt sure oppstøt med medfølgende dårlig ånde i samme slengen og.

Anonym sa...

Skuffa!
Jeg trodde du var litt kritisk til hype, jeg. Og så Atkins da. Største bløff siden Fedon (Spis ikke brød - jo forresten, spis MITT brød) Eller siden Celina ble rik på feite-pulver (alle blir jo feitere etter slike tulle-kurer). Hvis Newton hadde rett, så er det bare en ting som gjelder, forbrenn mer energi enn du tar inn. (Rent bortsett fra at det i praksis er jævlig vanskelig). Kosttilskudd er dessuten bare til for å forbedre urinkvaliteten din. Gjør som Newton, sats på epler!

Anonym sa...

Tror nok South Beach Diet er bedre, sunnere og lettere å følge enn Atkins. Men også S.B.D. har ikke noe frukt (eller alkohol!) de to første ukene (mye sukker i frukt og alkohol, spesielt øl). Om du ikke trenger ett kraftig vekt-tap, skip fase én, og gå rett på fase to.

S.B.D. er laget av en hjerte-spesialist, ikke først som en slankekur, men som en måte å få en sunnere blodkjemi på. Men side-effekten var også et kontrollert vekt-tap. Lykke til!

Anonym sa...

Enda en diskusjon om Atkins, og folk som hevdet det er en tullediett. Synes det er så morsomt.

For enkelte av oss er Atkins en svinaktig enkel diett å følge. Vekk med 'vomfyllet' og bare spise det som faktisk er godt.

Selv raste jeg ned 35kg på 6 måneder ved å følge Atkins. Det var etter 12-15 år som ganske så feit - og sikkert et titalls forskjellige forsøk på å gå ned i vekt. Ingenting funket.

Før jeg prøvde Atkins. Da bare _raste_ vekta nedover. 10kg første uka (jada, jada, mesteparten vann).

I tillegg synes jeg det er en utrolig enkel diett å følge. Spis det som er snadder og dropp resten.

Anonym sa...

Diett meg her og diett meg der. Hard trening må også til, Vampus. Ses på SATS:-)

Anonym sa...

Siden jeg mistenker Vampus for å være ganske så slank og fin i utgangspunktet trenger hun ikke gå ned mye.
Men jeg tror heller ikke hun kommer utenom litt (økt)fysisk aktivitet.

Jeg vil foreslå følgende:
1) Finn deg en trim-form som er morsom/(evt den som er minst kjedelig).
2) Hvis du likevel spanderer "sats" eller liknende og synes det meste er kjedelig, gå for det mest effektive. Finn deg f.eks en romaskin, og velg et nivå som du kjenner du må slite på (uten at du "mister pusten helt")
Gjennomfør minst 2, gjerne 3 økter a 30-45 min i uka.
3) Du kan gjerne legge om kosten i retning av Aitkins/proteinrik mat, men du behøver ikke være streng. Viktigst er å unngå "raske" kalorier (sukker, fint mel, kaker OG ØL) om kvelden. og i hvert fall ikke slikt de dagene du ikke har trimmet.
4) Det går helt utmerket an å drikke f.eks rødvin og tørr eller halvtørr vin i stedet for øl.

I tillegg til vekttap får du mer ork til både det ene og det andre som bonus.

Cassanders
In cod we trust

VamPus sa...

Gah! Jeg hater dere alle sammen!! *mumle mumle..spise sunt.. trene...mumle..*

Anonym sa...

Hold oss oppdatert på om det går da! Litt sånn Bridget Jones: 25. oktober, 59 kg, 2 brownies, fem menn og en sjef... ;) Med andre ord, funker det?

Anonym sa...

Hva! fri bar på den Amerikanske ambassaden? jeg må alltid betale der jeg. Dette er urettferdig altså!

Anonym sa...

hmmm, tenkte nok det ja, og
strødde litt ekstra salt i såret


Men som du vel ellers kan finne på å si : "There is no free lunch" :-(


Men, fri bar derimot..... :-)

Cassanders
In Cod we trust

Delirium~ sa...

Sunnere mat, mer trening, mindre godterier og alkohol. Grete Roede. 10 kilo gikk jeg ned :oD

... uten å måtte begynne å spise kjøtt igjen (og det er noe "vi alle" lurer på - når startet du å spise kjøtt igjen. Er ikke du en "sånn som meg" som spiser ikke kjøtt, men fisk?)