Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, oktober 09, 2007

Naken solidaritet

Marianne Aulie har visstnok brent noen av klovnebildene hun ikke har fått solgt som et opprør mot verden. Ifølge Ane's verden er det Aulies måte å vise at hun bryr seg.

Trodde faktisk ikke dama hadde så mye selvinnsikt at hun skjønte at verden ville bli et bedre sted uten hennes klovnebilder. Er det mulig å sende oppfordringen videre til flere norske kunstnere?

Hun brente dem så godt som naken, selvsagt. Og for en som bruker kroppen sin så mye for å få oppmerksomhet, så må føles godt å kalle noen andre "kynisk" for en gangs skyld.

8 kommentarer:

Anonym sa...

hvis maleriene virkelig var verdt 4 mill. ville det ikke ha vært bedre å selge dem for så å bruke pengene til å forbedre en liten del av verden?

istedet valgte hun å promotere seg selv.

Odd sa...

Hvis bildene faktisk var verdt fire millioner så ville de blitt solgt for...fire millioner. At hun ikke har fått solgt dem tyder vel tvert imot på at de ikke er verdt det.

VamPus sa...

anonym: Nettopp.
Odd: Nettopp.

Linnformasjonen sa...

Selv om rumpa til Aulie er betraktelig bedre enn bildene hennes begynner jeg å bli trøtt av den.

Er ikke jobben til Linni Meister ledig?

Örn sa...

Ikke var hun nesten naken, hun var, og jeg siterer nettavisen, "Og hun gjorde det nesten kun iført truse og kroppsmaling." !!!

Nesten kun ifört trusa!!!

Jeg kan defor inrömme at jeg sitter her og blogger, nesten kun ifört truse og sokker.

Anonym sa...

Etter å ha lett en god stund fant jeg ut at hun brente bildene for "alle verdens humanitære kriser".

Så dypt! Det er helt utrolig. Og de er kunstnere, hun og Aune Sand. De svarer ikke for kapitalismen. De svarer kun for evigheten! Vakkert!

VamPus sa...

Linn: Måtte faktisk google Linni Meister. Du skylder meg herved ett minutt av mitt liv :-)
örn: takk for bildene i hodet mitt akkurat nå..
Erik: Ja, jeg vurderte om jeg skulle slette alle postene jeg synes er litt dårlig skrevet i solidaritet med "alle verdens humanitære kriser" og gi et nikk til evigheten jeg også. Men så fant jeg ut at så dyp er jeg ikke :-)

Örn sa...

Bare nesten.. Jeg hadde ogsá bukse, skjorte og jakke, men hva gjör man ikke for á tablodisere opp livet sitt litt.

Men beklager det bildet altsá, tipex?